MIXWIZARD WZ3 12:2 of ZED 12FX van Allen & Heath

hpr

Nieuwkomer
Dag allemaal,
Ik had een vraagje over deze 2 Allen & Heath mixers, omdat ik dit merk niet zo goed ken zou ik graag jullie mening horen, zeker diegene die er mee werken en er ervaring mee hebben.

Van meerdere heb ik gehoord dat een Allen & Heath mengpaneel een goede keuze zou zijn, zeker wat zuiverheid en klank betreft en zou deze graag willen aanschaffen, dit tweedehands.
Mij is het niet om opnames te doen maar meer voor het afspelen van muziek vanaf een laptop en cd spelers, dit met de qsc hpr 122i en de K10 met sub.

Ik heb al zitten zoeken om meer uitleg over deze toestellen maar van de mixwizard wz3 vind ik niet veel om er zeker van te zijn als ik laptops en cd spelers hierop kan aansluiten, het zit wel vol toeters en bellen met heel veel mogelijkheden maar kan mijn honger niet stillen voor hetgeen ik het nodig heb, de zed 12 fx is compacter en heeft een usb aansluiting. Moet ik kiezen zou ik voor de mixward wz 12:2 gaan maar weet niet als een laptop aangesloten kan worden.
Heel graag jullie mening

Laatst gewijzigd:
Als het je puur om die afspeel apparaten gaat en verder ook niet om meerdere kanalen uit je laptop te trekken, zou ik het wel erg overkill vinden. Dan zou ik je eerder een dj mengpaneeltje aanraden met 3 of 4 kanalen.

Bedankt voor je reactie eraser! Eigenlijk is het mij inderdaad meer om de dj wereld te doen. Welk mengpaneel of merk mengpaneel zou je me dan aanraden waarvan ik de zekerheid heb dat deze ook een helder, zuiver en pure klank geeft als de Allen & heath ? Alvast bedankt

inderdaad, ik zou specifiek naar dj- of clubmixers zoeken.
Allen & Heath, Ecler, Dateq zijn kwaliteitsmerken.

Veel goedkopere merken voorzien hun producten van talloze (soms overbodige) functies, maar leveren helaas vaak in op geluidskwaliteit, componenten en levensduur.

Bedankt voor je reactie eraser! Eigenlijk is het mij inderdaad meer om de dj wereld te doen. Welk mengpaneel of merk mengpaneel zou je me dan aanraden waarvan ik de zekerheid heb dat deze ook een helder, zuiver en pure klank geeft als de Allen & heath ? Alvast bedankt

Rodec, belgische trots.

De mx180 is een classic. Maar ze hebben ook broertjes. Zijn tegenwoordig uit de mode wegens pioneer als club standaard (bah) dus dé moment om koppig voor rodec te kiezen: minder vraag naar dus lagere prijzen.

Mijn eerste rodec mx180 kocht ik toen ik 17 was. Ben er ondertussen 41 en die eerste rodec heb ik 4 jaar geleden verkocht voor 25% vd nieuwprijs. En heb een mx 180 original gekocht, demo model voor 750 euro of zoiets. Moet je maar eens proberen te kloppen… Mega prijs, webshop te NL trouwens.
O ja, ik heb ook de scratchbox, idem: demo. Ook een koopje :halleluja

Beste mensen, bedankt voor die paar berichtjes wat me al heel ver geholpen heeft! Ik heb na jullie overtuigende reactie al deze merken op een rijtje gezet en uiteindelijk overwogen om toch bij het merk Allen & Heath te zoeken en uiteindelijk de beslissing genomen om te gaan voor de Allen & Heath Xone 92. Moet een zeer kwalitatief mixer zijn met heel veel DJ mogelijkheden ( ben benieuwd....)
Al degene bedankt die gereageerd hebben, ook eraser die op tijd gereageerd heeft anders had ik het verkeerde mengpaneel aangekocht.
Dank jullie wel.

Belgische collega (klinkende), de Rodec staat voor volgende keer op de nominatielijst:okdan:

Graag gedaan, zo gewoon zonde om een verkeerde (prijzige) aankoop te doen, terwijl het veel simpeler en effectiever kan.

Back