pan flute sound

dimorphic

Hard lid.
Wie weet uit welke synth de beroemde panflute sound komt? (Enigma etc.)

Nee joh !

Dat is gewoon een Shakuhachi -sample uit een sample-library..(Akai!)

Dan zal dat wel een sample van de Syrinx zijn, want die doet dat toch echt het allerbeste!

Altsublieft, downloaden en in sampler laden maar...

Zelfde instrument werd ook gebruikt in Peter Gabriel's Sledgehammer.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Dan zal dat wel een sample van de Syrinx zijn, want die doet dat toch echt het allerbeste!

...grapjurk...:D

Hey Shappy 1010,

Thanx man. Ik weet dat ik een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar eh.. heb je de sample toevallig ook in meerdere toonhoogten?

Komt ie trouwens uit een standaard akai library?

:halleluja

Origineel geplaatst door dimorphic
Hey Shappy 1010,

Thanx man. Ik weet dat ik een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar eh.. heb je de sample toevallig ook in meerdere toonhoogten?

Komt ie trouwens uit een standaard akai library?

:halleluja

Your welcome!!

Ik heb ´m zelf van een andere forum afgehaald waar iemand ´m had gepost, ik weet niet of die uit een Akai library komt. Opzich is het juist beter dat het een enkele sample is, want dat gebruikte enigma ook, je hoort op de plaat echt dat bij lager spelen die overblow of hoe heet het, later komt.

Ga anders effe met een minidisc naar het centrum. Dikke kans dat er van die peruaanse mannekes staan met hun panfluiten. Kun je die mooi samplen :D

In de prophecy zat een mooie preset genaamd shakalute. Die klonk errug mooi.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Ga anders effe met een minidisc naar het centrum. Dikke kans dat er van die peruaanse mannekes staan met hun panfluiten. Kun je die mooi samplen :D
-C-

:D :D :D :D

Hahaha die gasten staan inderdaad over de hele wereld in elk winkelcentrum. Ik zal ze es aan hun poncho trekken....

Top, ik ben benieuwd!!

Origineel geplaatst door shappy1010

gebruikte gabriel niet de fairlight voor dat nummer samen met de emulator? (dus dat het ding naar waarschijnlijkheid uit de emulator komt net als de brassen op dat nummer)

Het wordt steeds interessanter... wat is een fairlight en wat is een emulator? En hoe kom je erbij dat Peter Gabriel die gerbruikt heeft?

Origineel geplaatst door Slipperman
ok hier istie

shakupan

als je wil kan ik em op meerdere toonhoogten samplen mocht hij je bevallen. dit is B3

Tof dat je de moeite hebt genomen. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik de vorige sample mooier vind. Die was het ook die ik zocht. Thanx anyway!

Emu emulator is een sampler synth. de 1e wel te verstaan. Fairlight is een groot synthesizer systeem. Peter gabriel heeft beiden gebruikt. Met de emulator ben ik goed bekend aangezien dat een van ed grote favorieten van tony banks was. hij heeft alle 3 de versies gehad. meeste geluiden herken ik wel uit de emulator. dat geluid van peter gabriel''s sledgehammer lijkt wel iets op wat tony banks heeft gebruikt voor de soundtrack quiksilver. dat was duidelijk emulator (de emulator arpeggiator gebruikt daarvoor...)

Bamboe

Bamboe

Origineel geplaatst door shappy1010

Shappy1010,

Heb je misschien ook dat fluitgeluid van dat ene nummer van John Lee Hooker en Santana (de titel weet ik niet, iets met "Heeler"). Deze vraag heb ik eerlijkheidshalve ook al in een andere threat gesteld. Het geluid is niet "uitgebreid" als die van Sledgehammer. Het is eigenlijk alleen een soort "pitch-sweep" omhoog bij de attack van de toon. Maar hierdoor is hij ook beter en vaker te gebruiken, vind ik.

'k Ben benieuwd.

Back