Nieuw pakket ipv Magix

Merk nu dat Magix toch wat prettiger eruit ziet, vind reaper zo op het eerste gezicht er moeilijker uitzien als Magix.

cockos reaper zijn verscheidene skins voor te downloaden [ gratis]
Dus er zit altijd wel een lichte en dus vriendelijke skin bij
Reaper is eerste tijd gratis te gebruiken , om daarna alleen een popup te tonen bij het opstarten .
Voor de rest blijft die vol functioneel en hoeft eigenlijk niet aangeschaft/ betaald te worden.
Beetje de winrar van de DAW dus ;)

Waarom van Magix af? Weet ik eigenlijk niet. Collegae in de muziek vertelde me dat FL of andere pakketten wellicht beter voor me zijn en daardoor zou ik ook wat van het Magix imago afkomen.:D:dubbel:

Ik zou gewoon lekker bij Magix blijven als je daar prima mee kunt werken en alles doet wat je wil. HEt zou toch dood zonde zijn als een nieuw pakket leren je creativiteit en productiviteit in de weg gaat zitten.

Dus gewoon lekker met Magix blijven werken en dan zeg je gewoon dat je het met Ableton, Cubase of Logix hebt opgenomen en gemixt ;)

Bedankt voor iedereen voor het nadenken, ik ga reaper uitproberen en blijf ernaast gewoon Magix gebruiken.:dubbel:

Studio One is de beste oplossing, maar wel duur. Je kunt in grotendeels dezelfde werkwijze als magix uitvoeren én een meer pro-sound hebben.

Ableton is ook een goede optie maar de workflow is iets complexer als je aan magix gewend bent :) Succes!

Ik zou gewoon lekker magix blijven gebruiken als dat pakket je aanstaat, je hoeft ook niet te melden toch waar je je tracks in maakt, het gaat om het eindresultaat. Zeker als je geen magix sample refills gebruikt maar puur je hardware er in opneemt dan maakt het niets uit.

Overstappen vanwege een magik imago slaat nergens op, sound klank, effect mogelijkheden of betere audio en midi bewerkingen zijn veel betere redenen om over te stappen.

Ik zou gewoon lekker magix blijven gebruiken als dat pakket je aanstaat, je hoeft ook niet te melden toch waar je je tracks in maakt, het gaat om het eindresultaat. Zeker als je geen magix sample refills gebruikt maar puur je hardware er in opneemt dan maakt het niets uit.

Overstappen vanwege een magik imago slaat nergens op, sound klank, effect mogelijkheden of betere audio en midi bewerkingen zijn veel betere redenen om over te stappen.

Mee eens, ik zou ook niet weten of Pochos misschien niet stiekum zijn werk opneemt met een Korg Kronos en doet alsof ie het met Magix heeft gemaakt 8o)

Het Magix-imago hangt samen met de kant en klare loops, niet zozeer met de mogelijkheden van de DAW zelf. Als je op zoek bent naar "hetzelfde maar professioneler" zou ik eerst eens kijken naar Magix Samplitude.

Het Magix-imago hangt samen met de kant en klare loops, niet zozeer met de mogelijkheden van de DAW zelf. Als je op zoek bent naar "hetzelfde maar professioneler" zou ik eerst eens kijken naar Magix Samplitude.

Eens. Uiteindelijk maakt het voor het eindresultaat niet uit en zeker als je hardware/analoge synths gebruikt, het kan in ieder DAW goed werken :)

Eens. Uiteindelijk maakt het voor het eindresultaat niet uit en zeker als je hardware/analoge synths gebruikt, het kan in ieder DAW goed werken :)

KAN idd, maar dat wil nog niet zeggen dat het een niet beter is dan het andere.

Zeker met veel hardware vind ik Live super. Gewoon 1 - 4 bar loops opnemen en daar dan een aantal variaties van (helemaal als je met monofone synths werkt en die wilt layeren ofzo ontkom je daar niet aan).

Met de liniaire aanpak wilde ik altijd een hele synthtracks uitwerken, en verloor me dan altijd in het gepiel (en het overzicht).
Uiteraard kan het met liniare aanpak natuurlijk netzogoed (knippen/plakken) maar Live werkt wat dat betreft gewoon sneller.

Ik hoor veel goede dingen over bitwig. Het is dat ik geen zin heb om weer meer daw software te leren voorlopig, maar anders zou ik het zeker overwegen.

Ik vind het juist stoer als mensen dingen gebruiken die door de meeste anderen ( al dan niet terecht) als minderwaardig worden gezien.

Merk nu dat Magix toch wat prettiger eruit ziet, vind reaper zo op het eerste gezicht er moeilijker uitzien als Magix.

tja ik denk dat alles er wel moeilijker uitziet dan Magix als je dat gewend bent maar daar wen je ook wel aan op den duur

check anders ff de youtube tutorials zijn er zoveel

Back