De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

Voor als je een boxed header wil gebruiken (zie beneden), de silkscreen heeft de inkeping aan de verkeerde kant,
Goed gespot, thanks! Ik hoop vandaag ook een pakketje van Ginko Synthese te verwachten... 8)

Je moet geloof ik niet de youtu.be links gebruiken en de s van httpss afhalen. Dan krijg je zoiets:

Kan ze helaas hier nog niet kijken... :smeris:

DR-110 Mods

DR-110 Mods

Twee losse modules, een trigger sequencer (24/48 ppqn of intern tempo) en een sound module.
De originele controles werken nog.

DR Sound Module.jpg

DR Extra PCB's.jpg

DR Trigger SQ.jpg

Misschien laat ik ooit nog een 'echt' paneeltje maken voor de trigger SQ i.pv. dit ragpanel. (botte boor en toch gewoon doorgaan...)

Voor de BD heb ik een extra twin-T osc. gebouwd, met de originele kwam ik niet waar ik wilde en als je dan toch zo'n heel panel laat maken bij Schaeffer...
Hiss is de noise die ook bij de HH's en CY word gemixt. Als deze voorbij een bepaald punt gaat lekken de oscillatoren van de HH's en CY ook weer naar de noise en worden ze dus ook hoorbaar op de snare en clap.

Attachments

• DR-110 Hiss Test_01.mp3
    4,8 MB · Bekeken: 87
http://soundcloud.com/martijn-verhallen/fetid-noise

hier wat knoppengedraai met m'n ontwerpje. hij kan nog meer als je 'm volledig uitbouwt, dwz:
alle delingen uit de cd4040 naar het frontpaneel + de 3 shaper inputs. werkt het beste met banaan stekkers, want die kan je stapelen

De had ik maar al reeds afgebouwd draad

De had ik maar al reeds afgebouwd draad

wat een productiviteit op dit topic, hulde aan het gilde van de natte spons!

Van medeforumlid de toppobrillo bucha dual FG en dual lpg bcb's overgenomen :okdan:, eindelijk alle onderdelen bij elkaar kunnen sprokkelen en nu :duivels: wachten op de bestellingen. Hopelijk schiet die douane een beetje op want ik heb zin die modules in elkaar te bakken.

I'm on a roll...:

FullSizeRender_zpsejytzcvi.jpg

Erg makkelijk te bouwen dus een aanrader voor andere beginners! Leuke sound ook, je kunt er aardige formant vowels mee maken.

+1 voor soldeerclub Amsterdam!
Mag ik men even hier op attenderen? -> https://hackerspaces.nl/spaces/

;)

De meeste hackerspaces hebben een uitgebreide soldeerhoek met allerlei apparatuur en benodigdheden. Bovendien zijn er vaak avonden/dagen wanneer hulp en advies aanwezig zijn.
Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon leuk om projectjes en ervaringen met andere uit te wisselen.

Mij lijkt het leuk om bij LAG of TechInc een dergelijke club te hosten. Zeg 1-2x per maand ofzo.

Bij LAG zijn er inmiddels aardig wat audio-projectjes op gang aan het komen, dus meer == beter zou ik zeggen ;)

AA8DE39E-4782-4E61-9553-5C0D95184FBE-5785-000004C163C92FCB.jpg

Paar weekjes geleden alweer een Radio Music kitje verkregen in een ruil (waarbij gezegd moet worden dat ik nog met mn waar moet afkommen). Harstikke handig dingetje voor tegen de awkward stiltes.
Ernaast zit een Vactrol Pill van Nonlinear Circuits, doet harstikke leuke en interessante dingen met je CV en/of audio. Wat er precies aan de hand is op een gegeven moment is vaak maar de vraag.

354B4ECE-D6CA-486E-8CF0-1874667BE513-5785-000004C15C02C473.jpg

En dan heb ik vandaag de Timbre! Van NLC in elkaar gezet. Het is een cloon van de Buchla Timbre EN HIJ KLINKT TE GEK!

Back