De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

De Yusynth VCA, lekker randje met de gain open zonder echte distortion en een pcb die goed wegvalt achter een 41mm panel.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    37,4 KB · Bekeken: 78
En de Yusynth noise/s&h/slew zonder problemen direct werkend.. Maar nu even klaar met tonertransfer en etsen. zijn er zelfbouwers die PCB's ter overname hebben? Berichtjes zijn zeer welkom. Cv mixer, quantitizers, kicks, clock divider, AD , spring reverb pcb's etc. allemaal leuk

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    28,9 KB · Bekeken: 80
Thomas White dual LPG , klinkt niet verkeerd :D

Attachments

• LPG1.jpg
    LPG1.jpg
    67,4 KB · Bekeken: 84
  • LPG2.jpg
    LPG2.jpg
    29 KB · Bekeken: 81
Mijn zelfbouw projectje

Mijn zelfbouw projectje

Bij deze mijn zelfbouw Buchla 200e Skylab Eurorack project.

Ben er al een tijdje mee bezig.
Wat begon als een obsessie voor Buchla modular spul, is nu tot een zelfbouw project uitgegroeid.

Heb de euro modules gemodificeerd naar banana, evenals de zelfde kleurcode's zoals op de Buchla's zelf. Kwa functionaliteit probeer ik ook zo dichtbij mogelijk te komen, zo zitten er nu; Sputnik Quad VCA/VCF, Sputnik Quad Function, Harvestman Hertz Donut MK1, Doepfer A143-1, Doepfer A149-1, Doepfer A199 in. De A149-1 maakt plaats voor Sputnik WCRS, en de A143-1 maakt plaats voor ER-101 Quad Index Sequencer.

De case kan modules tot 50mm diep aan, en heeft 2 tiptop busboards, waarvan 1 powered natuurlijk. Heb ook een trigger module gemaakt, zie links boven op de foto. Deze heeft 4 triggers, die ik kan triggeren met mijn MPC (8 outs), op de achterkant van de case heb ik namelijk 4 1/4'' jacks gemaakt als input voor de trigger module.

Tot zover mijn project. Waar ik nog wel ff zoet mee ben.
Hope u like it;)

Met vriendelijke groet,
Los Carlos

Attachments

• Buchla Project.jpg
    Buchla Project.jpg
    78,3 KB · Bekeken: 81
Erica Synths Polivoks VCF:

IMG_3711_zpszraidd5w.jpg

Eerste build zonder hulp, redelijk makkelijk voor een DIY-newbie als ik. Werkte in 1 keer, gelukkig. Ik kwam alleen drie condensators tekort in de kit, gelukkig had ik al wat ingeslagen. En het vreemde is dat de switch precies andersom lijkt te werken. De bovenste pin is verbonden met de LPF op de PCB maar ik krijg dan BPF, en andersom voor de onderste pin. Ik zal gewoon de switch 180 graden draaien maar vind het vreemd... :?

Draden van de switch verkeerd om zo te horen :) Als je switch naar beneden staat, maakt hij contact met het bovenste contact aan de achterkant. Beetje contra-intuitief misschien.

Erica Synths Polivoks VCF:

IMG_3711_zpszraidd5w.jpg

Eerste build zonder hulp, redelijk makkelijk voor een DIY-newbie als ik. Werkte in 1 keer, gelukkig. Ik kwam alleen drie condensators tekort in de kit, gelukkig had ik al wat ingeslagen. En het vreemde is dat de switch precies andersom lijkt te werken. De bovenste pin is verbonden met de LPF op de PCB maar ik krijg dan BPF, en andersom voor de onderste pin. Ik zal gewoon de switch 180 graden draaien maar vind het vreemd... :?

Vet filter! Heb er ook een in het rek (en twee gebouwd), en volgens mij was er ook iets met die schakelaar, kan ik me herinneren. Misschien omdat ik iets zag in het schema, of op het PCB tijdens het bouwen. Dacht inderdaad ook dat ik met wat draadjes het spul omgedraaid had.

Bij deze mijn zelfbouw Buchla 200e Skylab Eurorack project.

Tof! Kun je hem ook dichtklappen? Ben wel benieuwd hoe je hem gemaakt hebt, tekeningen?

Draden van de switch verkeerd om zo te horen Als je switch naar beneden staat, maakt hij contact met het bovenste contact aan de achterkant. Beetje contra-intuitief misschien.
Yep, dat was het! Helemaal niet stilgestaan bij hoe een switch eigenlijk mechanisch gezien werkt. Weer wat geleerd... :eureka:
Goed bezig Smartbits, die Doepfer minicase is al flink overbodig zo te zien
Nee, die mini case vindt ik juist erg handig om nieuwe modules eerst te kunnen testen voordat ze bij de rest gaan. Als het misgaat dan zijn er geen potentiƫle gevaren voor de andere en het kastje is licht genoeg om 'm brandend uit het raam te gooien in geval van nood...
Ik vind jullie allemaal cool en wil het allemaal hebben.
Gewoon ook aan DIY beginnen dan!
Als het in een keer werkt, dan heb je heel goed gewerkt. Complimenten!
Thanks! Maar het is nu natuurlijk nog een beetje "color by numbers", met volledige kitjes, maar wel goed om vlieguren te maken. En vooral leuk om zelf iets te bouwen wat piep en knor zegt, geeft veel voldoening!

3x serge resonant equalizers !!
Groupbuild @ Modlab soldeercollectief
..nog 2 te gaan..

Back