De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

^ Klopt, maar die ik van Banggood heb is een officiële van Jtech. Volgens mij is het ook zo dat je nieuwe firmware sowieso niet meer kunt uploaden naar de scope. Volgens mij omdat ze piraterij tegen wilden gaan, dus nieuwe firmware = koop maar een nieuw bordje. Die USB port zit er nu een beetje voor niks op helaas.

Vanmiddag en vanavond BASTL Teakick en Noise kits in elkaar gesoldeerd.
Die houten frontjes vind ik mooier dan ik dacht. Zeker in combi met de knopjes. Kit versie heeft geen rood op t front, dat bevalt mij wel.

En zaterdag had ik al lekker buiten in t zonnetje een 4ms QPLFO.
Das wel een goeie manier om onderdelen kwijt te.raken door de wind :)

plaatje

Attachments

• 20151015_005251.jpg
    20151015_005251.jpg
    55,3 KB · Bekeken: 80
Nou hier dan!

626AD067-0473-44EA-88F3-F2E17AA8C678-3416-000003473B3D79A9.jpg

Een absoluut niet 1v/oct trackende, alles behalve stabiele dual inverting schmitttrigger VCO met 3d geprinte vactrols (behuizinkjes)

6D94F078-F592-48E0-A41F-018830C3F0CB-3416-000003474336C3C1.jpg

Ik heb laatst ook voor de lol (en oefening) zo'n DSO 138 oscilloscoop gebouwd. Besteld op ebay voor 18 euro oid. Na een week binnen maar op de print is nergens het DSO logo te vinden terwijl in de ebay advertentie enkel foto's te zien zijn van de kit met officiele logo's :') In elkaar gezet en hij werkt prima maar er zit een barst in het display waardoor alleen de linker helft van het scherm werkt. Denk dat dit tijdens transport gebeurt is aangezien het ding in een plastic zakje opgestuurd werd. Beetje jammer. Claim ingediend en een groot deel van het aankoopbedrag terug gehad. Heeft iemand nog zo'n display liggen? 8>

man, gun die chinezen ook wat, en koop gewoon een nieuwe.....:okdan:
:D

:peukie:

Dat overweeg ik al een week of twee maar ik vind het zo stom om een verder prima werkend ding (waar ik een goed deel van de avond aan heb zitten solderen :p) weg te gooien 8o) Ik heb al gezocht naar een lcd'tje maar ik kan die nergens vinden. Ook de verkoper kan die niet los leveren. Ik had trouwens (gelukkig) de versie waar de SMD onderdelen al op zaten.

Als ik op die Bang Good link kijk staan daar trouwens onwijs veel comments over gebroken displays :D

Videootje bekeken op Muffs, inderdaad een heel naar VCOtje!
Die slew door de traagheid van de LDR is cool.

Mocht je het interessant vinden, ik heb de gerberbestanden voor het PCB en het SVG bestand voor het paneel hier neergzet.

Het STL bestand voor de vactrolbehuizingen is volgens mij ook in die draad te vinden.

Vandaag bij de Dutch Design Week geweest in Eindhoven, met de kids bij de Ontdekfabriek geweest. Ze hebben daar lampjes geknutseld, maar eigenlijk waren het alleen potjes, thuis maar even ledjes in geklust (zit nu te bedenken dat ik er ook wel iets lawaaiigs met een 555 en een piezo in had kunnen hobbyen).
20151018_202324_zps1tvutfqt.jpg

De witte leds waren op, jammer genoeg.

Back