De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

standalone dual mega versie van m'n 'fetid noise' design.
er moeten nog mooie knoppen op, als iemand tips heeft voor 6mm threaded as , kom maar op met de links.
ze mogen niet te groot zijn want de pots zitten 2,7 cm uit elkaar ongeveer.

Ik heb nu een paar kitjes gebouwd, waarbij alle componenten included waren. Ik zou nu wellicht de stap willen nemen om alleen panels en pcb's te bestellen en dan de rest zelf aan de hand van de bom. Ik heb weinig kennis van elektronica, weet wel wat het verschil is tussen een diode en een weerstand ;-)

Vraag is nu, is het tricky om componenten te bestellen? En wat zijn handige sites / shops? Tips?

Leverancier van electronicacomponenten voor de particulier zijn er volop.
Velen van hen kopen de goedkoopste Chinese meuk in. Dan kan je net zo goed direct via Ebay kopen bij de Chinezen:
http://www.taydaelectronics.com/
Niet alles is per definitie rommel wat er geboden wordt maar er is nu eenmaal een verschil met kwaliteitsspul. De meeste kits bevatten ook voor het merendeel de componenten die uit China afkomstig zijn.

Als je gewend bent om alle onderdelen netjes in zakjes met opschrift en kleurcode te verwerken en je gaat zelf los inklopen en monteren, is het van groot belang om de kleurcode voor weerstanden te kennen. Vooral voor de metaalfilm 1% weerstanden is dat extra oppassen met lezen daarvan. Op een of andere wijze is het norm om de kleurringen op een verkeerde achtergrond kleur te hebben gemaakt en de kleurenringen op zichzelf ook niet bepaald allemaal van een optimaal uitleeskleur zijn.

Al de beurs het toelaat, zou je ook kunnen kiezen om voor kwaliteit te gaan.
Bijvoorbeeld: i.p.v. een Chinese meuk wipschakelaar, kiezen voor een heuse C&K. Wel 10 keer duurder zowat (5,- i.p.v. 0,50). Hetzelfde voor de potentiometers (ALPS versus Alpha).

EINDELIJK mijn Buizen versterkertje klaar

1xel84 1x12ax7
oude radio en wat rondliggende zooi, nieuwe elco's en tahdah!

Grotefoto-VBVBCJVT.jpg

een hele toffe 5 watt buizen versterker met een hele dikke overdrive. perfect voor gitaar,

Last edited by a moderator:
Leverancier van electronicacomponenten voor de particulier zijn er volop.
Als je gewend bent om alle onderdelen netjes in zakjes met opschrift en kleurcode te verwerken en je gaat zelf los inklopen en monteren, is het van groot belang om de kleurcode voor weerstanden te kennen. Vooral voor de metaalfilm 1% weerstanden is dat extra oppassen met lezen daarvan. Op een of andere wijze is het norm om de kleurringen op een verkeerde achtergrond kleur te hebben gemaakt en de kleurenringen op zichzelf ook niet bepaald allemaal van een optimaal uitleeskleur zijn.

Ik ben niet kleurenblind, maar mijn reactie op het fenomeen van weerstandkleuren was "f*ck that noise". Als ik een batch binnenkrijg, meet ik de weerstand met een multimeter en sorteer ze weg in het juiste doosje. Ik vertrouw er niet op dat ik het verschil tussen lichtrood en donker-oranje ga zien op cruciale momenten.

@ThePope mooie versterker. Maar beetje een groot plaatje, denk aan je arme medeforumleden op een laptop.

Ik heb nu een paar kitjes gebouwd, waarbij alle componenten included waren. Ik zou nu wellicht de stap willen nemen om alleen panels en pcb's te bestellen en dan de rest zelf aan de hand van de bom. Ik heb weinig kennis van elektronica, weet wel wat het verschil is tussen een diode en een weerstand ;-)

Vraag is nu, is het tricky om componenten te bestellen? En wat zijn handige sites / shops? Tips?

Ik bestel wel eens bij newtone. http://www.newtone-online.nl/catalog/index.php daar krijg je alles wat je besteld netjes gesorteerd in gelabelde zakjes.

Als je niet al teveel nodig hebt, dan is Newtone zeker een goede shop.
Maar, als je bijvoorbeeld iets wilt bouwen met veel pots en je gaat voor de Alpha's, dan kan je ze beter bij
http://www.taydaelectronics.com/ kopen. Daar zijn ze 50 dollarcent vs 1,50 EUR by newtone. En dat geldt voor veel onderdelen die ze bij Newtone aanbieden.

Het zou fijn zijn als de moderator die idioot grote afbeelding van die bakstenen zou laten verkleinen.
Ik scroll me een ongeluk.
Kan daar eigenlijk niet een filter op gezet worden bij de upload? Gewoon plaatjes die een zekere maat overschrijden weigeren.

Het zou eenvoudig te regelen moeten zijn in de stylesheet dat die plaatjes een bepaald formaat niet overschrijden. Iets als dit:

Code:
img{
    width:100%;
    max-width:1000px;
}

Had ik niet gezien, excuus. probeer nu een edit knopje te vinden maar dat lukt ook niet. heb een resised foto klaar staan op mijnalbum maar, zoals genoemd kan geen edit knop vinden.... :stupid

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VBVBCJVT.jpg

cheers
JAn

Bericht door een moderator:
Is inmiddels gewijzigd. De edit knop is te gebruiken tot 60 minuten na het plaatsen van je bericht. In voorkomende gevallen kun je je post ook even via de report knop bij ons melden, zodat wij de nieuwe link kunnen inplakken.

Back