De ik heb (af)gebouwd draad voor 2015!

Laatst gewijzigd:
Thanx! Die YouTube en de elektro forum threat had ik gezien gisteren. Had ik wellicht iets beter moeten bekijken. Aanvraag voor het Google doc staat uit. Ben benieuwd.

Sorry, dat was hem niet, ik heb alleen dit plaatje.
CGG40Co.jpg

Voor meer info moet je even bij Arjen zelf zijn :)

Teeeeeee gek. Dat wordt een gerackte Monotron delay. Moeten er ook weerstanden op inputs en outputs? En zo ja hoeveel?

Kan je zeker doen. Begin is met 100k zou ik zo zeggen, het is een beetje experimenteren.
Je zou ook in- en out-puts met een schakelaar kunnen gebruiken. Als je deze voor de Freq, LFO Rate, cutoff pots doet aan de CW kant (waar VCC aan verbonden is) heb je meteen een attenuator voor je CV input.
Je kan de 100k weerstanden dan wel weglaten. Verwacht trouwens ook geen V/Oct tracking.

Misschien moet je er een aparte thread voor maken, deze word nu wel heel erg gekaapt..

Ik ben altijd zeer benieuwd naar de fouten die men zoal maakt.
Dit omdat het helpt zelf altijd scherp te blijven 8)
Kom eens op met die die fout ;)

Nou... Ik gebruik normaal gesproken Erthenvar Jacks. Voor deze module heb ik andere jacks gebruikt, weet niet eens hoe ze heten (ze hebben een veer achter het contact iig). Dus toen had ik alle jacks geaard met 1 lange draad, alleen... niet aan de aarde-aansluiting van de jacks maar aan de normalisatie-aansluiting (weet even niet of die aansluiting zo heet, maar you get the picture). Daardoor waren alle jacks altijd met elkaar verbonden :stupid

Mijn dank.
Dit is zeker boeiend om te horen.

NP :) Ik ben eigenlijk heel erg blij dat dat het was, en dat ik er vrij snel achter was. Trouwens ook leuk dat ik bij elke module tot nu toe wel iets fout heb gedaan en daarom ook iets geleerd heb.

Gister in een kwartiertje ook Ginko's Grains in elkaar gezet, maar die zet ik meteen weer te koop. Niet mijn ding.

Heeft er iemand al eens de kick, snare, hats van falafular gebouwd? Zijn die lastig?

ikke, valt reuze mee :okdan:

vandaag eindelijk deze afgemaakt, Neutron Sound Orgone Accumulator WOEHOE!!

en deze afgelopen weekend tijdens een workshop in Brno. Ik had wel een vreselijke kater en niet in de gaten dat ik die pot zo scheef had gezet :stupid
het is de Quattro Figaro van Bastl, te gek ding! 4 VCA's en een aantal verschillende gemixte uitgangen. genormaliseerde verbindigen tussen inverted out van CV in naar het volgende kanaal en meer interessante knopen maken het een heel handig ding voor VC panning en VC crossfading en dat soort grappen. Slim dingetje ontwikkeld door te gekke mensen.

Ik zou wel willen dat ik er meer had gemaakt, maar het bier is zo goedkoop in Chick Republic dat ik het gewoon niet meer voor elkaar kreeg...

:mega:

Wanneer gaat Bastl die DIY versies verkopen eigenlijk?

Back