Gepruts in 2015...

Ehm, is er misschien iemand die iets vindt of niet vindt van dit experimentje? :koffie:

Wel erg volgestopt met geluiden, een beetje een brij. De mix is daardoor nogal warrig (voor zover dat op de koptelefoon te beluisteren is). De energie van de drums aan het begin ben je op een gegevens moment helemaal kwijt.

Verder mis ik vooral structuur.

Wel erg volgestopt met geluiden, een beetje een brij. De mix is daardoor nogal warrig (voor zover dat op de koptelefoon te beluisteren is). De energie van de drums aan het begin ben je op een gegevens moment helemaal kwijt.

Verder mis ik vooral structuur.
Dank voor het luisteren! Het was wel een beetje de bedoeling om het het wat overweldigend proberen te maken... Maar dat de drums hun energie verliezen zal ik 's naar kijken...

Verder ben ik al het gezeik en weinig opbouwends in dit forum zat. En ga ff met vakantie...

Voor mij is muziek ook iets emotioneels en ik heb een hekel aan mensen die mij de grond in boren. Vooral als ik van hen ook niet echt onder de indruk ben...

Toedeloetjes! :-P

*edit*

Nee, laat ik maar geen dingen op de spits gaan drijven... :-)

Laatst gewijzigd:
Ach ja, m'n woede is weer bekoeld... En moet het me maar niet aantrekken dat sommige forumleden zich te intelligent voelen voor m'n muziekjes... :-P

Ik heb m'n pctje fictief meerdere keren het raam uitgegooid en dat luchtte op!

Goed nieuws is dat ik inmiddels een iets sneller pctje heb. Met een Celeron E1200 chip. Helaas nog met XP, maar misschien ga ik Linux uitproberen en kijken welke gratis muzieksoftware daarvoor is.

Ik heb m'n muziekje in wording iets leger gemaakt... Is ie nu beter om aan te horen?

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-72

En is het irritant dat het maar 11 maten achter elkaar zijn i.p.v. 12? Dat vond ik wel grappig...

Lekker duister wel. Je mix wordt ook telkens beter. Ik kan hier prima naar luisteren. Misschien wel mooi om een lead synth iets te laten spelen. Dit vraagt erom.

En van anderen hoef je je niet zoveel aan te trekken. Het gaat maar om een mening Scep. ;)

Lekker duister wel.

Dat was wel de bedoeling... Dank voor het luisteren!

Je mix wordt ook telkens beter. Ik kan hier prima naar luisteren. Misschien wel mooi om een lead synth iets te laten spelen. Dit vraagt erom.

Daar twijfel ik juist over... Ik heb net een update geuploaded waarin de pads wat zachter staan.. Of ik er nog een lead bij pruts weet ik niet... Begin 't muziekje inmiddels genoeg gehoord te hebben..

En van anderen hoef je je niet zoveel aan te trekken. Het gaat maar om een mening Scep. ;)

Nou toch trek ik't me aan... ;-S

Je mag je het best aantrekken voor zover het over de muziek gaat (waarom zou je hier anders om feedback vragen?). Maar als je je er niets van aantrekt, ook prima: het is jouw muziek. Mijn commentaar is in ieder geval niet persoonlijk bedoeld. En het lijkt er wel op alsof je dat soms zo opvat. Maar misschien was het net een verhaal van een emmer en een druppel...

Ik zal deze vanavond nog een beluisteren, moet nu weg.

@Stupide: Ik had het niet over jouw comments! Die worden zeker gewaardeerd!
Heb er ook rekening mee proberen te houden in mijn laatste versie....
Ik kan meestal best tegen (opbouwende) kritiek hoor!

In een ander topic had ik afgelopen week een aanvaring met een ander forumlid....
Maar daar is inmiddels de helft van gewist door door ingrijpen van de moderator..... :-)

Laatst gewijzigd:
Ik heb het gelezen.

Ik kan niet meer echt beoordelen of deze mix nu iets beter is, maar hij voldoet wel. In het tweede deel is het laag wel wat vol nog steeds. Qua lead ben ik er ook niet helemaal kapot van, die synth is me iets teveel aan het jengelen (te repetitief). Maar misschien is dat slechts smaak. Iets meer effect (beetje galm en chorus) op de lead zou ook niet misstaan.

En dan tot slot een echt einde toevoegen. :)

Dank voor je kritiek! Ik denk dat ik weer even afstand moet nemen van't trackje want ik hoor't niet meer.. Misschien dat ik er dan nog iets aan verbeter!

Inmiddels heb ik op mijn 'nieuw' pctje Linux Mint geïnstalleerd en ben me daarin aan't verdiepen. Ook ga ik verschillende DAW's uitproberen. Leuk om dat allemaal te onderzoeken! Wat wel jammer is dat ik mijn best grote gratis vst-verzameling van mijn XP-pctje niet helemaal kan meenemen omdat deze vaak Window's installatiesoftware hebben. Ik zal dus een beetje opnieuw moeten beginnen.

Nounou, wat een gedoe dat Linux...

Na ontelbare keren gecrasched te zijn heb ik nu eindelijk een begin van een prutswerkje...

Het klinkt nog wel ń beetje kazig...

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-73

Gemaakt in LMMS.

Ik vind je woede track wel gaaf !

Beetje 'front 242' achtig, probeer wel die beat op de voorgrond te houden.. die zakt te ver weg naar mijn mening als de andere geluiden erin komen.. Wellicht kan je een beetje met side-band compressie spelen, de hi-hats woedend heen en weer pannen of de pan van de hats te sequencen?

Ga zo door !

Wellicht kan je een beetje met side-band compressie spelen, de hi-hats woedend heen en weer pannen of de pan van de hats te sequencen?

Ga zo door !
Ja, dan moet ik toch weer op mijn XP-pctje verder werken- Want hier op Linux krijg ik heel veel Windows plugins niet draaiende.. En LMMS vind ik gebruiksonvriendelijker dan Mulab dat ´ḱ altijd gebruik-- Misschien ga ik een dualboot op deze maken, maar echt handig is dat niet..

Een update van mń Linuxtrackje in wordoing:

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-73

Inmiddels maar weer op mijn windows XP partitie verder geprutst... Dat gaat iets prettiger..
De bugs in de Linuxprogramma´s ben ik zo zat! Het ziet er allemaal prachtig uit, maar werkt nog niet helemaal lekker..

Loopje nr. 75 in wording:

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-75

Laatst gewijzigd:
Dank voor de like! Maar ik ben er nog even een soort van majeur einde aan´t prutsen...
Dus de like is weer verdwenen... ;-)

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-75

En nu zou ik wel iets van commentaar willen hebben... Ben ik op de goede weg?

Het is wel weer heel fijn om in mijn Mulab-setting te werken! Daar kan ik mee lezen en schrijven...

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-75

Back