Je moet wat.... (spoken word experimentje)

MacGyverGear

midi-life crisis
Ik dacht gisteren laat ik maar eens wat heel anders proberen. Doe veel met stemmetjes bij mijn syntharrangementjes die ik maak en vond het weleens tijd om iets met spoken word te proberen..

Vanmorgen schrok ik mezelf te pletter maar heb er in de loop van de dag toch nog een paar keer naar geluisterd en het nog een paar keer over gedaan.. nog een beetje aan de structuur en arrangement gerommeld (die nog verre is van wat het moet zijn).

Eerste stukje is het meest verzorgd en daar gaat het ook om.. Het gezongen refreintje heb ik mijn twijfels over en staat qua opbouw nog een beete teveel op zichzelf.. eniewee......

Ben benieuwd wat jullie van de sfeer vinden.. en of het gesproken stuk eruit moet of mag blijven :mega:

https://hearthis.at/RMBNp2L9/save-me/

Ik vind het wel gaaf, het eerste stuk spoken word komt zeker overtuigend over. Beetje filmisch is het wel. Als de plastic 80's slapbass er in komt moet ik wel zeggen dat ik afhaak. Maar dat is geheel een tekortkoming van mijn kant natuurlijk. ;-)

:okdan:

Sfeer is zo heel lekker zo met polysynth
De beats en de bas kan lekkerder voor mijn gevoel
maar welke synth is die poly :{ ? :{:{

@ Fles: Thanx man.. blij te horen dat de spoken vocals overtuigend zijn :) De slab bas is ff een fase waar ik nu zit, aangezien ik 20 jaar geen bas hebt gehad :D

@ Trag: thnx :mega: ja dat pad synthje wat je zo hoort opkomen op het filter is de Arturia CS80v met een bitcrusher erop.
Die lage swell-achtige akkoordjes die er doorheen zitten is ook de CS80v.. ;)
Er zit aan het begin nog een Rhodes achter (die ook weer door wat fx gaat) :)
Beatje moet nog aan gewerkt worden.. idd. Had wat partijtjes uit de Volca en nog wat samples erin nu.. maar komt goed. :)

ff wat gerommeld aan de beats.. als 't 'n beetje meezit wordt de link in de OP ook geupdate :)

https://soundcloud.com/macgyvergear/save-me

Hehe.. ik had bij het maken al mijn twijfels.. zoals ik al aankondigde "je moet wat".
Vond zelf de eerste, lange ssss klank in de eerste zin ook een beetje storend toen ik er gisteren weer aan begon :D

THanx iig. :) Ga em maar ff offline halen voor onderhoud.......

Edit: Rare boel @hearthis.. je kunt je track op private zetten maar is toch nog te beluisteren als je niet ingelogd bent. Deleten werkt ook niet want hij staat er daarna gewoon weer. :?

Heb maar ff wat heel anders geupload for the time being.. ..kwam nog wat ouds tegen.. "spoken.. eh.. word" van Brit D :D

Laatst gewijzigd:
Ik heb eigenlijk niet zo veel aandacht besteed aan het synthgedeelte en de tekst bij het luisteren. Niet dat ik dit slecht vond. Ik vond het lekker wegluisteren maar de stem .... da's echt wel goed hoor. Zeker in de refreinen en bij het 'hoog' komt dat goed uit de verf. Je hebt een uitstekende stem.

Hey thanx.. het ging bij de comment van Stupide denk ik meer om het spoken word gedeelte.. :)
Ik probeer inderdaad bij het tekstschrijven misschien teveel mijn best te doen om alles te laten rijmen en ritmisch te laten kloppen enzo.. dat haalt het spontane er wel een beetje af ook.
Voor de gezongen stukken is dat wel weer prettig natuurlijk :) (vind ik zelf dan)

Thanx voor het luisteren iig. :mega:

Ps. De track in de OP is ff wat anders wegens onderhoud en het niet in private kunnen zetten, of deleten van de track. Zie post 7 :)

Heb wat achterstand opgelopen met het beluisteren van de tracks. En ineens kwam ik zomaar een MacGyvergear experiment tegen. Ik heb er een kop koffie bijgepakt, een peuk opgestoken en ik ben er echt goed voor gaan zitten. Wat denk je? Wegtrek.

Back