MPC2000Xl FPC connector

matrixxx

Ouwe rot
Voor een MPC2000Xl heb ik de sensor pads aan het vervangen maar ik kom er achter dat mijn voorgangen iets te ruw is om gegaan met de 20 pin connector.

Iemand enig idee waar ik deze kan krijgen of wel een juiste benaming voor deze connector of wel iemand die hem toevallig heeft liggen?

Attachments

• Foto 07-01-15 16 40 35.jpg
    Foto 07-01-15 16 40 35.jpg
    57,6 KB · Bekeken: 104
  • Foto 07-01-15 17 49 23.jpg
    Foto 07-01-15 17 49 23.jpg
    70,5 KB · Bekeken: 81
  • Foto 07-01-15 17 49 43.jpg
    Foto 07-01-15 17 49 43.jpg
    71,3 KB · Bekeken: 94
Ja dat zal best zo zijn dat de connector die ik zoek er tussen zit maar ik heb net een pakketje ontvangen van MPC Stuff en verzenden is al 20 dollar en Post.nl vraag voor zijn afhandelingskosten (douane) ook nog eens 13€ en op Ebay zie ik diverse varianten van bv 16pin voor 1.35€ te koop staan.

Moet toch ook ergens in Nederland te koop zijn nieuw

Ja dat is waar. Mpc stuff zijn sowieso wel duur en daarbij weet ik uit eigen ervaring dat de douane er nog een schepje bovenop doet. Maar als je het echt echt echt wil hebben Ik denk trouwens dat je deze vraag beter in het mpc-forum.com kan stellen. Daar is vrij veel kennis. Succes in ieder geval.

Douane kosten vind ik wel meevallen. Voor 2 pads en wat parts was ik 11€ kwijt alleen de 15€ aan handelingskosten voor post.nl is afzetterij.

Lijkt er een beetje op dat niemand een duidelijk antwoord kan geven over deze connector, ik zie ze wel staan bij div elektronica boeren op het net maar zonder duidelijke beschrijving.

Ik schop deze draad toch nog eens omhoog, ik kan me niet voorstellen dat er niemand op deze aardbodem iets van deze connector weet waar ik hem kan kopen of er zelfs 1 heeft liggen.

De 2 Akai experts die ik ken hebben ze liggen maar antwoorden niet meer :?

Ik heb er helaas geen verstand van, maar kan me bijna niet voorstellen dat er niet iemand op mpc-forum zit die dat wel heeft.

Ik heb ondertussen de connector gevonden en er in gesoldeerd, dit probleem is opgelost. jammer genoeg zit er verder op in het circuit nog een probleem waar door de pad niet werken. meten meten meten meten....................................

Das dan iig weer 1 probleem uit de weg! Iets met de sensorsheet of juist in de andere richting?

Heb je die pad-check al gedaan? (shift 5 + shift f1, memchk, padchk) En dan vooral alle banks A-D checken.
Als de pads wel reageren op bank B-C of D, kan het ook zijn dat daar een probleem zit.

** Ik raad het in principe niet aan, maar je hebt ook nog dit.. Als je het echt niet meer weet ghehe.
Misschien dat dees ook werkt op de 2000xl...

Welk onderdeel heb je nu trouwens als vervanging voor die FPC connector gebruikt?

Succes ermee

Volgens mij werkt boven staande vid alleen op nieuwere mpc's mijn mpc toen ik hem overnam was ook een en al bagger op alle pads. Nog een kleine ruzietje over gehad ook met de verkoper die beweerde dat hij in goede staat moest zijn, mooi niet dus. Blijkt een veel voorkomend probleem te zijn bij mpc's uiteindelijk ook alle pads werkend gekregen via bovenstaande methode. Tis even slikken om met een mes door de sensoren heen te gaan maar het resultaat is als nieuw. Maar zoals ik al zei, dit geld voor zover ik weet alleen voor de moc 5000 en misschien de 2500

Ik heb via een reperateur een originele conector gekocht.

Het probleem ligt zeker niet aan de pads en dat zal ik onderbouwen. Ik heb de test uitgevoerd met de padcheck zoals een post hier boven staat uitgelegd.

Voor ik de pads heb besteld heb ik eerst met de oscilloscoop gekeken welke pad er wel en niet triggerde, toen kwam ik er meteen ook achter dat die connector niet helemaal 100% was want ik kon na de connector geen trigger signaal meten. In de eerste instantie dacht ik met het vervangen van deze onderdelen dat alles weer zou gaan werken maar nee. Ik ben dus het trigger signaal gaan volgen met de scoop en mijn signaal komt prima uit IC 280 (alle outputs) en IC 300 en 320. Als ik het pad dan verder volg word het signaal alleen maar zwakker tot aan IC 250. Waar ik 5V zou moeten meten kom ik aan de 4.74V, voeding is overigens prima.

Verder ben ik nog niet gekomen, buiten wat @%!$#$@^@% maar ok.................

Attachments

• MPC2k operation.pdf
    76,6 KB · Bekeken: 207
Laatst gewijzigd:
Oei, sterkte ermee!
Ik ben nu wel blij dat m'n pads nog goed werken ondanks dat de gevoeligheid niet helemaal top meer is en de pads nu na meer dan 10 jaar wel een beetje lelijk zijn geworden.
Maar dit lijkt me makkelijk op te lossen door mijn pads te vervangen met die dikke met qorx van mpc-stuff.

Gister wer eens bezig geweest met de MPC en ik heb het probleem gevonden, het blijkt dus dat er geen -12 volt aanwezig was op het board. Oorzaak is een weerstand op het mainboard die gefrituurd is. Ik heb deze doorverbonden om een test met de pads te doen en ja dat werk weer alleen ik heb nog geen vervangende weerstand omdat ik niet kan zien welke waarde deze heeft. Deze weerstand moet er tussen want de pads werken wel maar dan krijgen we problemen met de option boards.

Iemand enig idee welke waarde deze weerstand moet hebben, ik heb het idee dat het een 1 of 2 watt weerstand moet zijn of toevallig een foto heeft van de kleurcode?

Het gaat om weerstand R1 die zit bij de connectors waar je outputboard, floppydrive en HD aansluit.

Gevonden :D 4.7Ohm 1Watt

Attachments

• Screen Shot 2015-04-20 at 19.37.43.png
    Screen Shot 2015-04-20 at 19.37.43.png
    13 KB · Bekeken: 81
Back