contol change virus c

rick snel

Nieuwkomer
hoe programeer ik in mijn sequencer (yamaha rs 7000) de midi control change van de virus?
Page A lukt wel (bijv. table A cc 007 = volume), maar hoe programmeer ik table B en C in de sequencer?
(Om bijvoorbeeld de LFO3rate te programmeren)

Laatst gewijzigd:
je hebt control changes, om in je sequencer bijv het volume of de cutoff van een ander apparaat aan te sturen, die CC's zijn van 0 t/m 127. (dat wist je waarschijnlijk al)
Nu heb ik een acces virus C en die heeft zoveel om aan te sturen dat het onderverdeeld is in verschillende banken/tables, in dit geval dus A (cc 0-127) B (cc 0-127) en C (cc 0-127). Hoe spreek ik die aan? In mijn sequencer heb ik alleen de opties cc 0-127.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo....

oke d's iets wat ik niet uit m'n hoofd weet(ieder geval niet welk nummers), wat ik je wel kan zeggen is dat je je dat door middel van een midi opdracht moet doen en dan in de Bank a, daar tussen moet een cc staan die de virus laat weten welke cc bank hij moet pakken.

Is eigenlijk het zelfde idee alle program change, van de banken A,B,C,D en je patches 0t/m 127 van elke bank. je geeft met de eerste aan welke bank en met de ander je patch.

dus je geeft via midi uit je rs7000 eerst de opdracht welke bank en dan welke CC. maar welke nummers je nodig hebt, daarvoor verwijs ik je toch naar je handleiding, daar staat het met 100% zekerheid in.

hoop dat dit je verder helpt.

dank je voor je uitleg, maar het gaat er dus om hoe ik 'een B' van bank B in mijn sequencer moet programeren.
Verder met die cc's en wat het inhoudt is mij verder duidelijk...

Back