Interstellar Hans Zimmer

dextah

Ouwe rot
Ik was een paar weekjes geleden naar de film Interstellar en was zwaar onder de indruk van de soundtrack en vooral het kerkorgel.
Ik zat te fantaseren over een giga computer in Hans Z zijn studio met een mega samplebank van een kerkorgel daarop.
Nu zag ik dit net https://m.youtube.com/watch?v=L_8t2VlwK4w
Het is dus een echt orgel.
Zat het filmpje net te kijken kreeg weer kippevel.
Naast mijn studio staat een kerk en daar hoor ik ook vaak iemand orgel spelen.. Wilde laatst al binnenstappen maar volgens mij is het mijn oude piano leraar.. Die was niet zo blij met mij en mn synth obsessie toen al..

Denk deel het filmpje even als het niet al gepost was..

Heb de film ook gezien in de bioscoop. Ik werd niet omver geblazen door de film maar idd door de muziek.

Hans Zimmer :halleluja

Moet je ook die studio even checken op 1:38.. Overal wat stoelen, zetels, lampen..

Fantastisch :)

Heb de film ook gezien in de bioscoop. Ik werd niet omver geblazen door de film maar idd door de muziek.

Exact ook mijn ervaring.

De muziek is heel erg mooi, alleen geldt hier wel een beetje "beter goed gejat dan slecht verzonnen"-gezegde. Het heeft erg veel raakvlakken met Koyaanisqatsi van Philip Glass.
Maar dat neemt niet weg dat het niet goed is... :)

Kennen jullie dan de film Koyaanisqatsi? Daar deed de soundtrack me aan denken.

Komt door dat kerkorgel denk ik; die gebruikte Philip Glass ook toen...

Echt een aanrader, de film ook. In mijn ogen de mooiste soundtrack / film-met-muziek-combi ooit gemaakt.

Kerkorgel, synthesizers en opgenomen op tape!

edit: oeps, lees nu pas Subgroover's post... ben dus niet de enige die het was opgevallen :)

Doet me ook denken aan de filmmuziek van Gravity denken.

Vond de soundtrrack zwaar kut. Heel die film dichtgesmeerd. Zonder al dat goedkope gehengel naar emotie blijft er wellicht wat weinig over van de film maar toch. Geef mij maar de soundtrack van "Beyond the Black Rainbow", Ach, ieder z'n ding natuurlijk.

tja, gisteren ook effe de track van interstellar gehoord, en inception is toch beter vind 'k.
Daar was ik helemaal weg van, tot ik snapte dat die hans zimmer altijd met dezelfde noten speelt,,
tja, dan was de magie er een beetje af,,

Ja Koyaanisqatsi is werkelijkwaar het beste kunstwerk ooit gemaakt, zowel het beeld als de muziek!
Die ga ik zelf na m'n dood nog herinneren! :)

Naast mijn studio staat een kerk en daar hoor ik ook vaak iemand orgel spelen.. Wilde laatst al binnenstappen maar volgens mij is het mijn oude piano leraar.. Die was niet zo blij met mij en mn synth obsessie toen al..

Een kerkorgel is ook een synthesizer, zij het een beperkte, additieve synthesizer zonder envelope generators dus ik begrijp de aversie van je leraar niet. Mijn pianolerares stond er wel voor open. Ze was een groot liefhebber van Bach (die van de Toccata) en was van mening dat zijn muziek op elk instrument goed klinkt, ook op een synthesizer.

Ik heb een collega die synthesizers hartgrondig haat, maar wel houdt van John Lord op het hammondorgel. Vindt het niet leuk als ik zeg dat een orgel een beperkte synth is. :D
Ik dacht dat de synthesizer zijn plaats wel had verdiend, maar sommig gedachtegoed blijft hardnekkig.... zonder een overdreven parallel met Parijs te trekken.

Hans Zimmer kan zich natuurlijk alles veroorloven aan instrumenten en software en hij koopt dan ook van alles waar wij van dromen, maar er zijn goede en goedkope instrumenten en bibliotheken met kerkorgelklanken. Ik heb op een stuk Cathedral organ (Akai) gebruikt en o.a. recent op de laatste cd de Gem Promega 3. Oude geluiden dus. Dat kerkorgel klinkt vooral mooi in de lage octaven, omdat de basregisters daar meedoen.

Die ga ik meteen checken.
Ga mijn Philip Glass plaatjes zowiezo weer eens uit de kast pakken.

Je hoort Hans Zimmer ook wat zeggen over Philip Glass in dat filmpje.

Exact ook mijn ervaring.

De muziek is heel erg mooi, alleen geldt hier wel een beetje "beter goed gejat dan slecht verzonnen"-gezegde. Het heeft erg veel raakvlakken met Koyaanisqatsi van Philip Glass.
Maar dat neemt niet weg dat het niet goed is... :)

Klinkt idd erg vet zeg..

Moeten we hier 'een deze soundtrack moet je checken" thread van maken?
Ik ken zelf niet zo heel veel soundtracks.. Ik heb wat van John Carpenter en Bladerunner op vinyl en mischien ClockWork Orange.. verder niet veel.

Vond de soundtrrack zwaar kut. Heel die film dichtgesmeerd. Zonder al dat goedkope gehengel naar emotie blijft er wellicht wat weinig over van de film maar toch. Geef mij maar de soundtrack van "Beyond the Black Rainbow", Ach, ieder z'n ding natuurlijk.

tja, gisteren ook effe de track van interstellar gehoord, en inception is toch beter vind 'k.
Daar was ik helemaal weg van, tot ik snapte dat die hans zimmer altijd met dezelfde noten speelt,,
tja, dan was de magie er een beetje af,,

Vervelend he, bij Bach heb je dat ook vaak ... dat maakt het heel wat minder.
Daarom vind ik muziek niet meer zo leuk, altijd diezelfde 12 noten die gebruikt worden. 8o)

aiaiaiiaa,, '12 noten' !?? Weer ééne die het nog ni door heeft ?? WAKE UP !! Pitchtuning !!
EN Hanz zimmer zegt het ook zelf in een interview voor inception..

K denk dat 't deze video was: Composer Hans Zimmer FULL Interview, 15min with subtitles, Pirates of the Caribbean2 [PART 1]
https://www.youtube.com/watch?v=I9PfqRf6nnk

Laatst gewijzigd:
Back