Interstellar Hans Zimmer

Leg het mij ff uit dan.. Kan ik ook naar hollywood.

aiaiaiiaa,, '12 noten' !?? Weer ééne die het nog ni door heeft ?? WAKE UP !! Pitchtuning !!
EN Hanz zimmer zegt het ook zelf in een interview voor inception..

K denk dat 't deze video was: Composer Hans Zimmer FULL Interview, 15min with subtitles, Pirates of the Caribbean2 [PART 1]
https://www.youtube.com/watch?v=I9PfqRf6nnk

aiaiia tja, Moet ik dat wéééral gaan uitleggen..!! Ge moet dat zelf maar is uitdocteren en afvragen,, check bv lucy tuning,,

Vervelend he, bij Bach heb je dat ook vaak ... dat maakt het heel wat minder.
Daarom vind ik muziek niet meer zo leuk, altijd diezelfde 12 noten die gebruikt worden. 8o)

Met 12 tonen, verdeeld over 5 octaven kan je al bijna een oneindigheid van verschillende melodieën maken. Toch gebruiken we maar ong. 300 variaties..
Het ligt niet aan de tonen, het ligt waarschijnlijk toch echt aan jou.

Met 12 tonen, verdeeld over 5 octaven kan je al bijna een oneindigheid van verschillende melodieën maken.
bwa, Dat ni alleen,,, 12 noten of 12 ST,, gedeelt door 100.00 ct, En dan mss nog is intonatie tussen de noten zelve..

Ja Koyaanisqatsi is werkelijkwaar het beste kunstwerk ooit gemaakt, zowel het beeld als de muziek!
Die ga ik zelf na m'n dood nog herinneren! :)

Amen!Film van 1982,ben die 2 keer gaan zien toen,en de dag van vandaag doet die muziek nog altijd rillingen geven,vooral Koyaanisqatsi.

Goeie soundtrack inderdaad. Het klinkt heel simpel, zeker als je er zo zonder beeld naar luistert, maar in de film zelf geeft het echt een toffe sfeer. Het is echt een goede film om in de bioscoop te zien. Overweldigend beeld, overdonderend geluid. Het laag in het laatste half uurtje.... pfiew! Waarschijnlijk als je deze film op je laptopje of in het vliegtuig ziet, is het een enorme tegenvaller.

Dat interview met Zimmer over hoe bijzonder deze soundtrack is, en dat er tijdens de productie echt iets unieks onstond tussen de artiesten en instrumenten blablalbla heb ik verder niet zo veel mee. Gezever dat op iedere making-of staat :D.

Dat interview met Zimmer over hoe bijzonder deze soundtrack is, en dat er tijdens de productie echt iets unieks onstond tussen de artiesten en instrumenten blablalbla heb ik verder niet zo veel mee. Gezever dat op iedere making-of staat :D.

Ik draai dat soort uitspraken altijd om in mijn hoofd, erg leuke verhalen krijg je dan.
Bovendien merk je vrij snel dat de meeste mensen meestal het enige mogelijke zeggen wat ze kunnen zeggen. (Werkt ook uitstekend bij politici...)

Ik draai dat soort uitspraken altijd om in mijn hoofd, erg leuke verhalen krijg je dan.
Bovendien merk je vrij snel dat de meeste mensen meestal het enige mogelijke zeggen wat ze kunnen zeggen. (Werkt ook uitstekend bij politici...)

"Interstellar was een simpel routine klusje. Heb er snel ff een cheapo orgeltje bijgepakt, twee nootjes erin, klaar. De regisseur was er verder niet erg happy mee, maar hij heeft het er maar mee te doen. "

Zoiets? :D

Goeie soundtrack inderdaad. Het klinkt heel simpel, zeker als je er zo zonder beeld naar luistert, maar in de film zelf geeft het echt een toffe sfeer. Het is echt een goede film om in de bioscoop te zien. Overweldigend beeld, overdonderend geluid..

Dat laatste mag je best letterlijk nemen. Er waren echt momenten dat het veeel te luid was. In België willen ze nu ook geluidslimieten in bioscopen en ik ben er geen tegenstander van.

Dat laatste mag je best letterlijk nemen. Er waren echt momenten dat het veeel te luid was. In België willen ze nu ook geluidslimieten in bioscopen en ik ben er geen tegenstander van.
Verschilt/verschilde nogal per bios schijnt, als ik de comments op imdb e.d. moet geloven. Zelf helemaal geen last van gehad, maar er werd duidelijk gespeeld met volumes voor extra effect, maar wel in positieve zin. Al een tijd terug gezien en was echt zwaar onder de indruk van deze sounds icm beeld. Snel weer eens zien.

De vergelijkenis met Koanisquatsi was me ook opgevallen. Maar dit stoort me helemaal niet: de thema's zijn heel gelijklopend; maken we iets van deze planeet of kuisen we ons gat af en gaan we naar de volgende?. En in dit opzicht mag de muziek er zeker op geinspireerd zijn.

Jammer dat het verhaal op zo een simpele wijze naar voren gebracht werd :(

Back