K-Station onbetrouwbaar?

Sly Dog

Tweak, Sample, Loop.
Ik ben sinds enkele maanden bezitter van een Novation K-Station die echter al spoedig weer teruggebracht moest worden naar de winkel ter reparatie omdat hij mankementen vertoonde.

De KS begon namelijk regelmatig te flippen, dan kwam er ineens een hele bak teringherrie uit het apparaat, alsof de software crashte of iets dergelijks.

Toen een maat van mij onlangs bij de zaak waar ik de KS gekocht had (Feedback Utrecht), kwam om iets te kopen, informeerde hij gelijk ff naar het ding.
Het bleek dat er al meer KS-jes retour waren gezonden met functioneringsproblemen.

Nu vraag ik me dan ook af of het een 'bug' is die in de KS vastgebakken zit of dat er enkele missers gefabriceerd zijn. Ik heb namelijk ook wel es vernomen dat die Drumstation van Novation ook nog wel eens crasht.

Zijn er meer mensen hier die problemen met het apparaatje hebben?

ps. Ik had de nieuwste besturingssoftware ook al ingeladen en ook dat hielp niet.

raar!

raar!

ik heb de k-station ook, gebruik hem heel regelmatig maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt...

klinkt ook raar "software die crasht" ...

zal wel een misproductie zijn of ik heb een van de weinige goede versies...

afijn... ik heb er nog nooit over gehoord ook...

Heb de ks5 en idd crashde die van mij ook als ik een stekker in de audio-in deed.. heel vaag, en af en toe idd een crash.. nu heb ik dr vreemdgenoegen geen last meer van. maar zit wel de body bij de pitch/mod wheels los.. die kan je in de onderkant duwen.. :confused: maargoed, zolang die voor de rest ok is erger ik me dr niet zo aan..

Bij mij zaten er op een gegeven moment schroefjes in het apparaat los. Misschien hebben die de printplaat beschadigd ofzo.

Maar wat dat crashen betreft. Heel vaak was het zo dat hij het een kwartiertje goed deed. En daarna crashte de zooi dan. Het ding uitschakelen en vervolgens weer aanzetten hielp dan ook niet.
Zulke grapjasserij lijkt me niet echt fijn tijdens een optreden aangezien ik mijn synthpads (akkoordwerk) uit het apparaat haal.

Een K-Sation is geen KS.

Ik heb zelf een KS5 en het ding loopt nagenoeg als een zonnetje. Hele kleine bugjes in het OS, waarvan ik hoop dat er binnenkort een 2.01 versie komt die deze oplost.

Verder echt een top-bak met een heel behoorlijke prijs-kwaliteit verhouding!

Ook helemaal geen problemen mee.

Een bekend verhaal over de D-stations en bassstation varianten is, dat de voeding net niet krachtig genoeg is waardoor deze modules uitvielen of rare kuren vertoonden.
Wie weet is dat hier ook het geval?

-C-

Re: K-Station onbetrouwbaar?

Origineel geplaatst door Sly Dog
Toen een maat van mij onlangs bij de zaak waar ik de KS gekocht had (Feedback Utrecht), kwam om iets te kopen, informeerde hij gelijk ff naar het ding.
Het bleek dat er al meer KS-jes retour waren gezonden met functioneringsproblemen.
Hee, dit verhaal komt me ergens bekend van voor.... Verrek, ik was die 'maat'! ;) Je mag me bij m'n naam noemen: ik vertoef wel vaker in deze omstreken.... :) :) :)

Waar ik minder over te spreken ben is de service van Novation. We zitten gvd al 2 1/2 maand op dat klote ding de wachten! Bij Feedback alleen wat van de slappe geauwehoer (novation is maar een klein bedrijf, vakantiedrukte....:Z ). Dat ding mot gewoon trug! Maar wat vaker in de telefoon klimmen...
Kunnen die klachten misschien komen doordat het een showroommodel was, en dan ook nog eentje met een ultralaag serienummer? 't was toch iets van 00000000015 ofzo, Sly Dog?

Ik neem aan dat ie voor service naar de UK is (?).

Zo ja... neem dan contact met hen op via e-mail op de website. Moet zeggen dat ik door ene Nick met mijn KS best snel geholpen werd.

Tweede geval met een Drumstation (buiten garantie) waren ze idd. een stuk minder behulpzaam, maar uiteindelijk kreeg ik de eprom's gratis thuis gestuurd, als excuses voor het lange(re) wachten. Toch netjes.

ik heb ook een k-station en nergens last van. maar t gaat hier dus om een k-station en niet om de ks4/5?
Mijn MS2000 heeft wel kuren, en wil nog welleens vastlopen.

Het gaat hier inderdaad om de gewone K-Station.

Bedankt voor de tip D-mike-E!
Ik zal Novation wel e-mailen om te vragen hoe de zaken verlopen betreffende de reparatie (en om te zien of die lui van Feedback dat ding uberhaupt al hebben opgestuurd!).

Nou mijn k-station deed vanavond ook wel heel erg idioot.
De display begon te flikkeren, en hij stuurde een tikkend geluidje uit.
Toen ik hem uit deed, en weer aan begon hij weer precies hetzelfde te doen.
Toen de output jacks eruit en er weer ingedaan, en toen was 't over.

Heel vreemd.

Ik had dus altijd last van een heel erg ruisend en keihard piepend geluid met héél zachtjes op de achtergrond nog een zaagtandgeluid erdoorheen.

Een flikkerend display heb ik nog nooit gehad.

Novation

Novation

Yep ik kan er ook over mee praten , heb onlangs een Supernova naar de knoppen zien gaan ,en ook mijn K station is opgestuurd geweest. Alles bijelkaar duurde het langer dan een half jaar voor dat ze terug waren van reparatie! Nee geen Novation meer voor mij !!!:(

Re: Novation

Re: Novation

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Yep ik kan er ook over mee praten , heb onlangs een Supernova naar de knoppen zien gaan ,en ook mijn K station is opgestuurd geweest. Alles bijelkaar duurde het langer dan een half jaar voor dat ze terug waren van reparatie! Nee geen Novation meer voor mij !!!:(
Hmmmzzz, dit belooft niet veel goeds voor de K-station van Sly Dog. Eigenlijk gehoopt dat ie na drie maanden wel eens terug zou komen....:frons:
Deed de Supernova het wel weer goed toen ie terug kwam van Novation? Of begon ie later weer? En hebben ze ook er bij verteld wat er nu eigenlijk mis was?

supernova

supernova

Die supernova is nooit meer terug gekomen , acces virus C opgehaald bij feedback Rotterdam (Die novation mogen ze houden!) , K-station duurde 5 mnd. en was toen wel weer helemaal oke , maar ik vertrouwde hem niet meer dus ook de deur uit gedaan . Die Supernova had de kuren dat geen enkle ledje het meer deed , als ie aan stond zag je het niet eens . Geoon van de een op andere dag , heel vreemd. Die K station , daar deed binnen 3 weken de helf van het toetsenbord het niet meer , ook vele soft crashes !!! en losse schroef aan de binnenkant!? Daarom V station en software Bass station das het enige wat ik nog van Novation vertrouw ! :) oja heb ook een klachten brief naar de heer novation zelf gestuurd , leuk man krijg je een brief met allemaal onzin terug en een leuk oversized Novation shirtje (XXXXL).
:confused:

Re: supernova

Re: supernova

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Die supernova is nooit meer terug gekomen , acces virus C opgehaald bij feedback Rotterdam (Die novation mogen ze houden!) , K-station duurde 5 mnd. en was toen wel weer helemaal oke , maar ik vertrouwde hem niet meer dus ook de deur uit gedaan . Die Supernova had de kuren dat geen enkle ledje het meer deed , als ie aan stond zag je het niet eens . Geoon van de een op andere dag , heel vreemd. Die K station , daar deed binnen 3 weken de helf van het toetsenbord het niet meer , ook vele soft crashes !!! en losse schroef aan de binnenkant!? Daarom V station en software Bass station das het enige wat ik nog van Novation vertrouw ! :) oja heb ook een klachten brief naar de heer novation zelf gestuurd , leuk man krijg je een brief met allemaal onzin terug en een leuk oversized Novation shirtje (XXXXL).
:confused:
Dus jij slaapt nu iedere nacht trots in je prachtige Novation T-shirt? :gaap:

Hoe heb je die deal gemaakt over de virus, was 't een aanbod van feedback of zo?

Slapen nee poetsen

Slapen nee poetsen

Dat novation shirtje ? daar poets ik m'n machinedrum wekenlijks mee op!! Doet hem / haar goed!
Die deal was geen deal , het is wettelijk vast gelegd , na een half jaar in reparatie (ten minste onder garantie) zijn ze verplicht een nieuwe te geven , of gewoon geld terug of waardebon o.i.d. Lijkt me ook gewoon logisch , als je een apperaat aanschaft van zo'n 2400 E dat er binnen 3mnd mee kapt , en vervolgens een half jaar weg is , mmmwa valt wat voor te zeggen toch? ;)

Back