K-Station onbetrouwbaar?

Voeding zou misschien kunnen ...

Ik ben zelf geen novation fan of bezitter, basstation en drumstation vond ik verschrikkelijk onwerkbaar.
Laatst met een vriend een electribe gekocht, 2ehands bij een goeie winkel, en kreeg een willekeurige 9v ( 300mA) voeding mee.
Alles werkte perfect, totdat we patterns wilden opslaan, dan resette het app. zichzelf. voor de rest deed hij het prima.
Aangezien dit voor mij een bekend probleem was heb ik er een zwaarder voeding aangehangen (450 mA).
Daarna werkte hij perfect, incl het opslaan. Bij tweede bezoek een paar dagen later heb ik de voeding opgeruild voor de originele (die ze nu wel konden meegeven). Blijkt dat die 600mA is ......

Ik weet niet of je een losse adapter hebt, als dat zo is moet je voelen of die erg warm is, als de problemen beginnen.
Gezien je tijdsduur (15min? opwarmen voeding) klinkt het als een voedingprobleem.. suc6 !

Hey Sly Dog,

Je novation is binnen, we hebben net gecontroleerd of het probleem opgelost was of niet ..... en je raad het al ....
na een minuut of 10 een verscrikkelijk ruis geluid. Nog niet opgelost dus !!!!

Maar er is nu een spik-splinter nieuwe k-station jou kant op !!

Origineel geplaatst door glennplumber
Hey Sly Dog,

Je novation is binnen, we hebben net gecontroleerd of het probleem opgelost was of niet ..... en je raad het al ....

Zou het dan toch waar zijn :) :) :)

Alleen eeeh... waarom doen ze er bij Novation 3 maanden over om er achter te komen dat 't ding stuk is om 'm vervolgens gewoon terug te sturen?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Zou het dan toch waar zijn :) :) :)

Alleen eeeh... waarom doen ze er bij Novation 3 maanden over om er achter te komen dat 't ding stuk is om 'm vervolgens gewoon terug te sturen?

1 Ze doen er 3 mnd over omdat novation een veel kleiner bedrijf is dan de meeste mensen denken. (ook dan duurt het nog te lang hoor ... vind ik)

2 Als je de machine aanzet lijkt er voor een lange tijd alsof er niks aan de hand is .... en dan ineens gebeurd het. Ze hebben te kort gewacht vermoed ik ??

Maargoed het 'probleem' is nu opgelost ... dus ...

1 Ze doen er 3 mnd over omdat novation een veel kleiner bedrijf is dan de meeste mensen denken. (ook dan duurt het nog te lang hoor ... vind ik)

2 Als je de machine aanzet lijkt er voor een lange tijd alsof er niks aan de hand is .... en dan ineens gebeurd het. Ze hebben te kort gewacht vermoed ik ??

Maargoed het 'probleem' is nu opgelost ... dus ...
Yahoo! multos gratios!:)

Hey Sly Dog,

Beste Glenn,

Hartelijk dank voor de service.
Hopelijk doet deze K-Station het wat beter dan de vorige.

Verder denk ik dat de klachten van de andere K-Station gebruikers inderdaad wel es met de voeding van het beestje te maken kunnen hebben gezien het aantal mensen hier dat na het verwisselen van de adapter er geen problemen meer heeft gehad.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Dan zal het wel aan mijn exemplaar liggen.

Ik zit zelf te wikken en te wegen tussen de MS2000 en de K-Station. Op een of ander forum (weet niet meer waar) las toch wel erg veel over de problemen van K-Station.

Het kwam meestal hier op neer: Instabiele software, keiharde klikgeluiden bij het kiezen van programma's en het draaien van potmeters en slechte behuizing (losse onderdelen, aanlopend modwheel, kromme knoppen).

Dus ik weet het nog niet...:confused:

hmmm, raar allemaal dit zeg :confused:

'k denk dat het gewoon zaak is dat er maar genoeg gezeikt wordt naar novation toe. die gasten houden vast wel een database met klachten bij en als ze dan een top 10 ofzo hebben met klachten gaan ze dat vast wel onderzoeken en met oplossingen komen. lijkt me meer dan logich eigenlijk. zo te horen zitten er zowiezo fabrieks foutjes in, zoals die losse schroefjes enzo. dat vind ik echt schandalig. wat betrefd die rare geluiden die het maakt denk ik eerder aan een software probleem. persoonlijk denk ik dat er wel een update voor komt. ze zullen bij novation wel een stapel van die 'klachten' die ze verzameld hebben, oplossing met zo'n OS update. 'k heb zelf een nova OS4.x! geen problemen mee, maar kan me voorstellen dat het goed k*t moet zijn om je net gekochte of misschien al wat oudere synthje te moeten opsturen op hoop van zegen.

sterkte iig en blijven aangeven bij novation;)

Origineel geplaatst door thijs_ganger
Ik zit zelf te wikken en te wegen tussen de MS2000 en de K-Station. Op een of ander forum (weet niet meer waar) las toch wel erg veel over de problemen van K-Station.

Het kwam meestal hier op neer: Instabiele software, keiharde klikgeluiden bij het kiezen van programma's en het draaien van potmeters en slechte behuizing (losse onderdelen, aanlopend modwheel, kromme knoppen).

Dus ik weet het nog niet...:confused:

Ik heb enkele maanden geleden van Feedback een nieuw exemplaar K-Station ontvangen en sindsdien geen technische mankementen meer gehad. :)
Dus geen vastlopende software meer.

Klikgeluiden bij het kiezen van programma's heb ik nog nooit gehad en de potmeters werken prima.
Alleen blijf ik de plastic behuizing iets vinden dat wel verbeterd had kunnen worden. Maar zolang je het ding niet van de trap laat donderen zal 'ie wel heel blijven.

Qua geluid vind ik hem interessanter klinken dan de MS-2000 omdat ie in mijn ogen (of oren) wat meer organische geluiden kan maken. De MS klinkt weer iets voller qua klank.

Jouw keus lijkt mij dus meer een kwestie van afwegen wat je ermee wilt doen.

Back