Arturia beatstep pro

Met de laatste Update loopt deze vrij strak.

En als je een monofone synth aanstuurt via Midi (of CV) kan je, van dezelfde sequencer lijn,
de Velocity out via CV gebruiken voor wat je wil. Ik gebruik deze op mijn K Arp voor de filter.
De Velocity van de 2e VC zou je eventueel voor iets anders kunnen gebruiken doch gebruik ik
niet.

Enig probleempje dat ik onlangs kreeg is dat de K Arp gek begon te doen maar eenmaal
gerecycled was het probleem weg. Midi overflow gekregen of zo?
Alleszins toen ik de midi op een andere synth plugde was het probleem er niet dus wel
degelijk de Arp en niet de BSP.

Ik gebruik veel de Seq van de SUB37 en laat via midi enkel de ingedrukte toets info doorsturen, niet de seq data. Bij transponeren doet de BSP (via midi in) mooi mee en perfect
in sync. Dan heb ik 3 sequences die mooi samen (kunnen) lopen.
Wat de BSP dan aanstuurt kan ik uiteraard wisselen, maar meestal op Seq1 de Arp.
Het drumgedeelte gebruik ik om alvast een basis te hebben maar programmeer ik nadien,
met de BSP in mijn DAW.

Dat de bsp nu strak loopt is natuurlijk wel erg fijn en wat je op z'n minst verwacht van een sequencer.

Nieuwe update voor de PRO.

What's new in the BeatStep Pro Firmware 1.4.0.20? (release notes)

New Features:
See tied/slide notes - Hold SHIFT button
No more tempo display fluctuations in external sync
Factory reset – Hold PRST LNK + "+" + LST STEP at power up
Bug Fixes:
No more real-time recording step mistakes sync
No more synchronization issues when external MIDI, DIN or analog clock is used.
MIDI drivers enhancement solving sync and stuck note issues
No more chaining Pattern + Alternate playback direction synchronization loss when releasing the first note
Sequence starts on the right step after pattern/project change
Pattern Chain : First pattern is played properly clock sync
Song Position Pointer is now handled properly

Pattern Chain : First pattern is played properly clock sync

nou eens ff proberen of die kwart sec delay probleem opgelost is op de tr-909 en tr-727/tr707

edit:
het is mij nog even niet gelukt om hem te upgraden. jullie wel?

Laatst gewijzigd:
de upgrade staat er op. het probleem is wel verminderd... van in op de 10 keer ongelijk starten ... naar 1 op de 4 keer ongelijk starten. im maak even een mp3

Attachments

• ongelijkheid tr-909 .mp3
    448,5 KB · Bekeken: 173
Laatst gewijzigd:
Brakke ellende. Ben blij dat ik hem niet gekocht heb. Sorry

Ik zal de laatste zijn om te ontkennen zijn dat Arturia best wat uitdagingen heeft/heeft gehad met deze unit maar dit fenomeen heb ik echt totaal geen last van (via USB midi geslaved aan Ableton). De start van de sequencer is altijd spot on op de tel.

Wat is hier de master, de TR of de Beatstep?

de upgrade staat er op. het probleem is wel verminderd... van in op de 10 keer ongelijk starten ... naar 1 op de 4 keer ongelijk starten. im maak even een mp3

Welke OS heb je in de TR 909 zitten?

v4.

Ze draaien gewoon alles via 1 dsp. kan niet anders. Tel daarbij op te veel functies waardoor ie alle states moet doorlopen en je hebt sync problemen.

Ze draaien gewoon alles via 1 dsp. kan niet anders. Tel daarbij op te veel functies waardoor ie alle states moet doorlopen en je hebt sync problemen.

Dat is het niet , de tr-808 heeft het niet . En de tr-7X7 in mindere maten maar ook 1 10de van een sec is al best irritant natuurijk.

Ik druk altijd eerst 3 keer achter elkaar op stop voordat ik op play druk.

Werkt dat ?

Ik kan het mij niet meer herinneren maar ik zal dat ongetwijfeld hebben uit geprobeerd.

Het wordt hoog tijd dat 'Play-knop drukkers' à la David Guetta tonen wat ze echt kunnen door middel van dit soort controllers.

Het wordt hoog tijd dat 'Play-knop drukkers' à la David Guetta tonen wat ze echt kunnen door middel van dit soort controllers.

En nu in Jip en Janneke taal. ?

Wat wil je ons zeggen?

Maar ik kan je al verklappen dat het 1 druk op de knop is 1 hit apparaat . Hehe

Nonsens natuurlijk ..

Ik had ergens gelezen dat die encoders erg traag zijn met waardes doorgeven.. dus weinig tikjes per draai. Klopt dat?
Het lijkt het dat encoders niet goed updaten..

Jammer, want er zijn niet veel compacte endless encoder controllers..

''The knobs requiere too many turns even with the fast option. I upgraded the firmware and it still doesnt respond as it should for controlling midi parameters, to slow.'

en:

'It seemed well built and I quite liked the feel of all the controls, but the fact that you can send MIDI data to the unit and it is happily ignored kinda floored me. IOW, the pads and encoders always maintain their state even after you send it new MIDI CC data which makes it useless for any use requiring 2-way communication.'

Back