Wat is laagste prijs..

ik vraag ook altijd dat soort dingen
a. ik moet toch weten wat ik ga kopen
en
b. natuurlijk probeer ik het voor minder te krijgen ( tis allemaal energie)
en bovendien wil ik er ook een beetje goed gevoel bij hebben, heb liever niet dat ik bv gejat spul zou aanschaffen .

dus als je een jupiter 8 verkoopt zeg je .. ik heb een nog dikkere polyphonische synth gekocht dus deze mag gaan...

es gibt grenzen...

Mijn laagste prijs is de prijs die ik ervoor betaald heb, met als afschrijving de accessoires die ik erbij heb gekocht. Na drie jaar gebruik mag je een flightcase oid. wel gratis meegeven.
Maar biedingen van 150 euro op een Yamaha S30 kan ik niets mee; voor dat geld kun je niet eens iets anders vergelijkbaars kopen. Daarom heb ik de S30 ook maar teruggetrokken van Marktplaats. Ik kan hem zelf goed genoeg gebruiken.

:duivels: als al die lastige kopers nog eens willen leren wat echt zeuren is, moeten ze deze draad nog maar eens lezen.

:)

Ik heb er diverse kopers onverrrichter zaken naar huis laten vertrekken nadat ze toch gingen afdingen ter plekke terwijl ik per mail of telofonisch nog aangeef dat het die prijs is of anders niet, ik heb een hekel aan die gladde praters/profiteurs....oprotten

:D:okdan::D

dus als je een jupiter 8 verkoopt zeg je .. ik heb een nog dikkere polyphonische synth gekocht dus deze mag gaan...

Ik weet niet wat je met deze opmerkong bedoelt, maar het kan i.d.d. zo zijn.
De Jupiter 8 is niet de dikste poly ooit, persoonlijk heb ik liever een OBX(a) of een LAMM :engel:

Ja waarom verkoop je de synth , ben je de eerste eigenaar , rook je , zit er nog folie op het display , zijn de rackoren beschadigd , kan er nog wat van de prijs af en dat gaat maar door en door ;{

Dat lijken me vrij normale vragen om te bepalen hoeveel iets waard is. Liefst zou ik ook willen weten hoe oud iets is; bijv. een Microkorg die vorige week is gekocht, koop ik liever over dan een exemplaar dat 10 jaar oud is. En vragen naar beschadigingen, dat ga je vanzelf wel doen als je eenmaal iets hebt gekocht waar de beschadigingen niet van tevoren waren vermeld door de verkoper (wat me overigens bij elke aankoop via het SF is overkomen, maar dat terzijde :P). Om dit soort vragen te voorkomen, kun je foto's en aanvullende informatie in de advertentie zetten.

Zelf stoor ik me weleens aan ruilvoorstellen waarbij het ruilvoorstel in feite voor de nieuwprijs wordt gerekend. :doei: Het is wel leuk om te zien waar mensen mee komen, maar het moet wel een beetje realistisch blijven natuurlijk...

O ja, en de laagste prijs vragen (want daar was het allemaal om te doen) vind ik ook jammer; ik heb liever dat ze gewoon een bod doen.

Ik weet niet wat je met deze opmerkong bedoelt, maar het kan i.d.d. zo zijn.
De Jupiter 8 is niet de dikste poly ooit, persoonlijk heb ik liever een OBX(a) of een LAMM :engel:

En jupiter-8 is ook niet de duurste synth ooit (2e hands).

ach ja voor de ene is dat dit en de ander is het de 8 voice van oberheim of nog iets anders. mss is het interesse gebruik karakter pf type sounds type muziek smaak dat je wilt.

Ja waarom verkoop je de synth , ben je de eerste eigenaar , rook je , zit er nog folie op het display , zijn de rackoren beschadigd , kan er nog wat van de prijs af en dat gaat maar door en door ;{

En dat dan vooral vragen als het allemaal al in je advertentie staat. :okdan::stupid

Om dit soort vragen te voorkomen, kun je foto's en aanvullende informatie in de advertentie zetten.°

Nee hoor, een beetje professionele klootviool vraagt gewoon nogmaals wat al letterlijk in je advertentie staat, en zal bij thuisbezoek nogmaals afbieden op zaken die al in je advertentie én opvolgende mailconversatie gemeld zijn. :D

Ik hou er altijd rekening mee dat mensen nog een beetje willen afdingen. Ik zorg wel dat ik van tevoren goed in mijn hoofd heb wat ik er voor wil hebben. Als men dan vraagt om de laagste prijs gaat er misschien nog iets van de vraagprijs af, een beetje afhankelijk van hoe het mailtje opgesteld is. Hoe agressiever de mail, hoe minder eraf gaat; als je iets wilt kan je het gewoon netjes vragen, in plaats van mij te sommeren de prijs omlaag te doen.
Ik vind die vraag om de laagste prijs overigens niet echt een fijne manier van zaken doen, je kan er namelijk op wachten dat het mailtje wat je terug krijgt een bod onder de genoemde laagste prijs is.

Verder probeer ik altijd zo eerlijk mogelijk de staat van een apparaat weer te geven. Als een prijs is afgesproken en er wordt dan aan de deur nog afgepingeld vind ik dat niet gepast. Er is een prijs afgesproken, dus daar houd je je aan. Tenzij ik natuurlijk echt iets over het hoofd gezien heb. Gelukkig heb ik dat nog niet zo vaak meegemaakt.

Laatst had ik juist het omgekeerde. Stuurde een mailtje met dat ik graag iets wilde overnemen voor de vraagprijs omdat die mij redelijk leek. Krijg ik een mail terug dat de vraagprijs 1,5 keer zo hoog ligt. Heb diegene toen vriendelijk laten weten dat ik interesse heb voor de oorspronkelijke vraagprijs, maar de nieuwe prijs mij teveel is. Niets meer teruggehoord natuurlijk..

Laatst gewijzigd:
Dat is de rommelmarkt verkoopstactiek: "alles in die bak is 1€ per stuk". Haal je er iets uit: "oei, wie heeft dat daar in gelegd. Nee, dat is 20€, dat begrijpt u." Of "dat hangt er vanaf" op de vraag "wat kosten de platen". Komt erop neer dat degene die je eruit kiest veel kosten. :)

Ik zeg vaak wat ik er voor wil geven. De keus is dan aan de verkoper maar daar heb ik ook wel kwade gezichten door gekregen. Eigenlijk begrijp ik dat niet. Verkoper geeft een vraagprijs en ik meld wat ik er voor wil geven (en dat zijn nooit bedragen die mijlenver onder de vraagprijs liggen). Dan sta je toch gelijk? Ik voel me toch ook niet beledigd omdat ik de vraagprijs te hoog vind?

Back