Wat is laagste prijs..

het is uw en niet u laagste prijs.
maar die fout hoor ik zelfs in reclamespotjes tegenwoordig.. u belastingaangifte of zo..

Jeemig, het is wel een beetje een zeurtopic aan 't worden zo, wat hebben we het toch goed eigenlijk. :D

Hoeft geen uitleg zeker :mega:

attachment.php

Aanhef kan beter.. de inhoud en vraagstelling.. tja..

Hij doet er wel vriendelijke groetjes bij maar ik heb toch sterk de indruk dat ie z'n nickname gebruikt :)

Edit: @Exo: Ik had ook nog een prijsvraag uitgezet bij u ;) Paar maanden terug alweer... :D

Laatst gewijzigd:
Check net de PB in- en outbox en alles is.. jawel.. gedelete :( Gelukkig vond ik nog wat mailnotificaties,.. 't was in december vorig jaar ;)
Maar PB wel ff want we hebben nu weer ruimte :okdan:

Wat is uw laagste prijs? Die ga ik natuurlijk niet noemen, want ik weet dat er dan de helft van die prijs geboden gaat worden. Dus als ik 5 euro voor een artikel wil, noem ik een vraagprijs van 12,50 euro. Die 2,50 euro gaan er standaard vanaf, maar die laatste vijf pas met heel veel overtuiging.

Dat systeem lijkt me moeilijk op te schalen met diezelfde verhoudingen. Juno60 = 1000€, bodemprijs 750€. Als je daar tweeënhalf keer de bodemprijs voor gaat vragen, wordt de vraagprijs 1875€. *PING!* :D

Los daarvan komen we dan terug bij het begin van het draadje: degenen die je laagste prijs vragen, gaan daar in de regel inderdaad meteen nog onder bieden. Wat hun eigen vraag natuurlijk een beetje onderuit haalt. :)

Nee hoor......er is een verschil tussen de laagste prijs van de verkoper en de prijs die een ander voor het artikel wilt geven.

Ja, maar strikt logisch gezien slaat dit scenario nergens op.

-Als je vindt dat jij als koper de bodem bepaalt, moet je de verkoper niet eerst vragen waar de bodem is maar gewoon zelf je bodem schreeuwen.
-Als je vindt dat de verkoper de bodem bepaalt, moet je er niet onder bieden.

Dus in beide scenario's is de logica wat ver te zoeken.

In de echte wereld waar de verkoper niet zijn echte laagste prijs noemt als antwoord op de vraag naar de laagste prijs dan weer wel, maar ik heb helemaal geen zin in dat soort toneeltjes. :)

Het ergerlijkste vind ik dan nog kopers die na vaststelling van de prijs dan iets komen afhalen en dan alsnog over de prijs in discussie proberen te gaan.

Ik zit tegenwoordig in de zeer luxe positie dat ik geen dingen meer te koop hoef aan te bieden om nieuwe aanschaffen te financieren, dus ik 'shelf' ongebruikte intstrumenten tegenwoordig. Behalve dat je dan eens wat variatie in je setup kunt aanbrengen scheelt het wat verkoopergernissen.

Overigens moet ik er bij vermelden dat de meeste transacties die ik in het verleden heb gehad, uitermate prettig zijn verlopen.

Ja, maar strikt logisch gezien slaat dit scenario nergens op.

-Als je vindt dat jij als koper de bodem bepaalt, moet je de verkoper niet eerst vragen waar de bodem is maar gewoon zelf je bodem schreeuwen.
-Als je vindt dat de verkoper de bodem bepaalt, moet je er niet onder bieden.

Dus in beide scenario's is de logica wat ver te zoeken.

Niemand moet iets. Als ik aan iemand zijn laagste prijs vraag en die is in mijn ogen nog te hoog heb ik alle vrijheid van de wereld om daarna een bod te doen wat ik gepaster vind.

Edit, ik denk ook dat veel mensen dit doen omdat er pappie's ronddwarrelen die denken dat als ze hun prijs een stuk hoger maken je met het afding proces op de prijs uitkomt die je eigenlijk wilt hebben en misschien ng net ietsje minder.....Actie reactie.

Niemand moet iets. Als ik aan iemand zijn laagste prijs vraag en die is in mijn ogen nog te hoog heb ik alle vrijheid van de wereld om daarna een bod te doen wat ik gepaster vind.

En dat zou je nog lukken ook, zelfs bij mij -de grootste zaag in dit draadje- als je dat beleefd en inhoudelijk doet. Ik ben veel meer vatbaar voor rede dan voor 1-zinnetje-kanonsmails. :) Dus in die context is het wel een logisch scenario.

attachment.php

Aanhef kan beter.. de inhoud en vraagstelling.. tja..

Hij doet er wel vriendelijke groetjes bij maar ik heb toch sterk de indruk dat ie z'n nickname gebruikt :)

Edit: @Exo: Ik had ook nog een prijsvraag uitgezet bij u ;) Paar maanden terug alweer... :D

Het kan altijd beter. Ten eerste wil ik met "Geachte meneer" aangesproken worden. Maar goed, Beste dan maar.. Daar is de interpunctie ook weer fout. Daarachter moet er een komma. Vervolgens is het inderdaad uw laagste prijs in plaats van 'u' laagste prijs. A u b? nooit van gehoord in beleefde brief schrijf je gewoon alstublieft. En dan nog die Mvg, Jezus, daar krijg ik dus het schijt van.. Wil je de groeten doen, doe dan de moeite van het volledig uit te typen. Merk op dat de interpunctie hier wel juist is; na groeten hoeft geen komma. Vervolgens sluit je de brief af met je voor- en achternaam. Een handtekening kan ik best ook appreciëren. Zijn er überhaupt mensen naar school geweest vraag ik me dan af. Maar waar ik me in dit geval nog het meest aan erger is dat de gewillige zich verlaagd tot het vragen naar wat de laagste prijs is.

Groeten
bazzie

Maar waar ik me in dit geval nog het meest aan erger is dat de gewillige zich verlaagd tot het vragen naar wat de laagste prijs is.
Hehey.... als je al de meester uit wilt hangen, dan is het ook zich verlaagt met een T want in dit geval is het geen voltooid deelwoord maar 3e persoon enkelvoud TT. En na de slotformule komt er wel een komma.

;)

Merk op dat de interpunctie hier wel juist is; na groeten hoeft geen komma.
Volgens mij moet daar wel een komma.

Om het zeurgehalte van dit topic nog wat te verhogen, het is in een forum niet nodig om je bericht met groeten of afzender af te sluiten.

Hehey.... als je al de meester uit wilt hangen, dan is het ook zich verlaagt met een T want in dit geval is het geen voltooid deelwoord maar 3e persoon enkelvoud TT. En na de slotformule komt er wel een komma.

;)

Sorry, niet van mij. Waarschijnlijk heeft een moderator zich verlaagd tot het aanpassen van mijn reactie en deze zonder reden aan te passen met een dt-fout zodat iemand deze zou opmerken.

Back