Buchla 252e polyfonic rynthm generator

Ik zeg 'sequencer', maar het is natuurlijk een 'polyfonic rynthm generator.. ' Kan mod titel aanpassen svp ?

Bericht door een moderator:
jawel.. doe jij er dan wat meer informatie bij?

Ik zie ook wat andere leuke nieuwe dingen op de website! Nieuwe "H" modules (ziet er uit als eardrill modulemodule) Los touchkeyboard en wat nieuwe geconfigureerde systemen in de "lagere" prijsklasse.

www.buchla.com

interessant concept dat volgens mij ook "eenvoudig" en goed te bedienen op een ipad oid zou kunnen (touchscreen! )

Wat een onwijs gaaf ding! prachtig gedesigned, dat hele systeem ziet eruit alsof 't zo uit de laatste starship enterprise komt :P

Wat ik me wel afvraag, na veel ervaring met poly-sequencen op de G2X, of deze unit het spannend kan houden.. spannend in die zin, dat niet het ene "random" op het andere "random" gaat lijken.

Plus, dat je een ongezonde haat-liefde verhouding opbouwt ermee, omdat je -als je 't goed doet- een keer een flink Eureka! moment hebt als er een polysequence uitkomt die te bizar is.. maar dat die ook als sneeuw voor de zon weer verdwijnt, wellicht al direct nadat het voorbij kwam > Terug in de random-soep waar het vandaan kwam. Kortgezegd, de recallabillity van de sequences, kan daar nog niks over vinden zo 123 op de site.

Vraag me af hoe ze dat hebben aangepakt :)

't ziet er inderdaad stoer uit. Het is uiteindelijk wel een hele dure 'midicontroller' die je hier koopt, van binnen is het uiteindelijk toch een stuk software lijkt me. Op zich is dat okee, natuurlijk. Sequencers maken geen geluid, maar ze kunnen je helpen je muziek te vormen.

Sander02: Polyritmische complexiteit is niet hetzelfde als random. Het is cyclisch op basis van de kleinste gemeenschappelijke veelvoud. Je kan sequences altijd weer terugbrengen naar een vast nulpunt, of wachten tot dit vanzelf gebeurt.

WOW, misschien is het wel intuïtief als je aan de knoppen draait, maar de video's zijn wel mindboggling zeg. 8D

Back