CV output voltage vergroten

Als je het langere tijd wil gebruiken ben je die modules wel kwijt voor andere doeleinden.

Ik zie ook wat probleempjes met deze oplossing. Er is bij een lagere frequentie van de blokgolf een ripple te zien aan de output, bij een hogere niet in deze simulatie, wellicht dat je dit in de praktijk toch iets gaat merken. Voor een kritische toepassing van CV kan dat een probleem zijn.

Ook is de uitgangsspanning afhankelijk van de belasting, je kunt niet zomaar van één bestemming naar twee gaan. Dan zou je het moeten bufferen.

👍🏻
Ik had ze al een mailtje gestuurd met de vraag of deze de 158 aan kan sturen tot 15V. Lijkt wel echt gemaakt te zijn voor de 1.2V/oct van de 200(e) serie.

Stopt op 10V volgens de site...

Ik heb 'm gehad maar nooit het spanningsbereik gemeten, er staat volgens mij nergens dat 10V de limiet is van CV out, verder nooit problemen mee gehad om Buchla aan te sturen.

Nog een idee: stuur het CV-signaal van je Eurorack twee of drie keer naar de Buchla en tel die twee of drie signalen op de Buchla zelf op. :eureka:

Ik heb 'm gehad maar nooit het spanningsbereik gemeten, er staat volgens mij nergens dat 10V de limiet is van CV out, verder nooit problemen mee gehad om Buchla aan te sturen.
Idd, als ik het opnieuw lees is die 10V voor gates en triggers. Nu zal hij waarschijnlijk geen 15V CV genereren met 12V rails. Ik weet verder niet welke Buchla's 15V CV nodig hebben, geen ervaring met het merk.

Idd, als ik het opnieuw lees is die 10V voor gates en triggers. Nu zal hij waarschijnlijk geen 15V CV genereren met 12V rails. Ik weet verder niet welke Buchla's 15V CV nodig hebben, geen ervaring met het merk.
Ik weet het ook niet, had 'm alleen voor als er iemand een Buchla meenam naar de Studio en dat werkte perfect voor die paar keer.
(Heb zelf helemaal niks met Buchla etc..)

Ik zie ook wat probleempjes met deze oplossing. Er is bij een lagere frequentie van de blokgolf een ripple te zien aan de output, bij een hogere niet in deze simulatie, wellicht dat je dit in de praktijk toch iets gaat merken. Voor een kritische toepassing van CV kan dat een probleem zijn.

Ik heb de ingangsspanning vervangen door een zaagtand, en dat levert ook een aardige vervorming op, terwijl zaagtandachtige signalen veel als CV gebruikt worden.
Die vervorming is ook logisch als je het schema bekijkt met al die capaciteiten.

Nog een idee: stuur het CV-signaal van je Eurorack twee of drie keer naar de Buchla en tel die twee of drie signalen op de Buchla zelf op. :eureka:

De oplossing met de chopper geeft inderdaad een rimpel. Het hierboven geciteerde idee lijkt mij dan ook beter. Dat vereist slechts een summer op de Buchla.

heb zojuist een ladik m-110
mixer aangeschaft die zowel cv alsook audio tot factor 2 kan versterken. draait op +- 12v maar zou ook +- 15v aankunnen .misschien zoiets ?
(👍volg )

Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik heb wat rond gemaild naar doepfer, ladik en syntax. Eens kijken of het binnen het eurorack domein mogelijk is.

Je zou het in eerste instantie niet verwachten maar cv stacken met Buchla is niet echt de bedoeling. Het kan voor verrassingen zorgen maar het is niet zo dat meerdere cv signalen ook een gecombineerd effect hebben. Dat moet echt met een mixer module of een voltage processor. Deze zitten sowieso in de volgende case die hier komt 😁

Gaat in mijn geval over replicas van La 67. Maar omdat het vrij identieke kopieën zijn met dezelfde voltages leek het mij handiger om het gewoon bij Buchla te houden en het zo te noemen.

Je zou het in eerste instantie niet verwachten maar cv stacken met Buchla is niet echt de bedoeling. Het kan voor verrassingen zorgen maar het is niet zo dat meerdere cv signalen ook een gecombineerd effect hebben. Dat moet echt met een mixer module of een voltage processor. Deze zitten sowieso in de volgende case die hier komt 😁
Ja gewoon twee patchkabeltjes op elkaar gooien kan rare effecten hebben.

Heeft die Buchla-replica geen mogelijkheid om een CV-signaal te versterken?

En hoe zit het eigenlijk met de massa's van Eurorack en de Buchla-replica? Mag je die wel zonder meer met elkaar verbinden?

Bij eurorack kun je gewoon een paar keer stacken en werkt het als passieve multiple, bij Buchla dus niet
Als alle impedanties op orde gebracht zijn (bufferen dus) dan zou het moeten werken zoals je bij Eurorack ziet. Met de Formant ging het ook (als je tenminste stackable patchkabels gebruikt uiteraard) want die heeft ook opamp buffers in de modules. Wat Buchla in hun ontwerpen (niet) doet weet ik niet.

Heeft die Buchla-replica geen mogelijkheid om een CV-signaal te versterken?

En hoe zit het eigenlijk met de massa's van Eurorack en de Buchla-replica? Mag je die wel zonder meer met elkaar verbinden?
Dat cv versterken gaat waarschijnlijk met de voltage processor, die gaat er nog bijkomen dus wellicht dat ik dan de eurorack CV output op kan krikken.

Ik gebruik banana naar minijack converters, deze hebben standaard een "ground" aansluiting die je op de "ground" van de Buchla aansluit. Zo kan ik in ieder geval zonder problemen de gate, trigger en pulse signalen combineren.

Ik gebruik banana naar minijack converters, deze hebben standaard een "ground" aansluiting die je op de "ground" van de Buchla aansluit. Zo kan ik in ieder geval zonder problemen de gate, trigger en pulse signalen combineren.

En dat gaat al goed?

Je zal altijd beperkt zijn tot de railspanning van de opamps, in het beste geval. Dus als je 15V output wil, zal je iets met een 15V lijn nodig hebben en mogelijk meer. Met 12V van eurorack kom je er niet.
Volgens mij is Frac rack max 15 v, of vergis ik me?

Back