Warm Leatherette (cover)

PabloDeMode

Spank!
Guys and Gals,

Hier de spanks voor u allemaal. Voor u, uw buurman en uw kinderen.

En als u hier niet warm van wordt kan ik verder niet helpen.

https://soundcloud.com/pablodemode/warm-leatherette-thanks-to-grace-jones

Dat is alweer een tijd geleden dat ik een trackje van je hoorde...
Je vocalen gaan vooruit!

Pablo, je moet denk ik je vocaal nog wat de-essen. Let maar op de S en V klanken

Okay, ik zal het even checken. Ik moest wat hoog boosten en kan zijn dat daar wat sibilance ook geboost is. Het komt ook door mijn uitspraak en ook probeer ik deze te vermijden is het wat lastig.

Ik zal zeker een nieuwe versie updaten met de tips en aanpassingen :okdan:

@scep: bedankt voor het luisteren!

Is van The Normal Aka Daniel Miller. Baas van Mute records.

Is van The Normal Aka Daniel Miller. Baas van Mute records.

Daar heb ik de basis uitgehaald, maar heb ook wat eigen geluiden gemaakt en een eigen interpretatie uitgevoerd. In de titel staat "cover" dus. Van Grace Jones heb ik maar de geest gehaald uit de "A one man show" video.

En die kant op wil ik heel graag doorgaan qua sound en stijl :okdan: :{

Ja, mooi gezongen en klinkt leuk, alleen het woordje "leatherette" klinkt wat apart, beetje vreemd uitgesproken ofzo. Heb je elke "Warm Leatherette" opnieuw ingezongen of geknipt en geplakt? Ze klinken namelijk identiek en dat is mogelijk dan heel knap gezongen maar dat maakt het ook statisch.

Paabs is back :okdan:

Wat Scrape al schreef eigenlijk :) Vocaal gezien ben je er idd heel wat op vooruit gegaan, Niet geheel mijn muziekstijl :) maar je gaat de goede kant op

Dank u!

De Warm leatherette "loop" is een combi tussen meerdere takes en gemixt-geplakt op een manier dat het toch net anders klinkt, maar het blijft een loop. Voor wat het is... :D

Updated versie, de andere klonk wat doof :(

https://soundcloud.com/pablodemode/warm-leatherette-mastermix

Updated versie, de andere klonk wat doof :(

Nog een update, de andere vond ik weer niks... Hier denk ik dat ik ophou

Daar heb ik de basis uitgehaald, maar heb ook wat eigen geluiden gemaakt en een eigen interpretatie uitgevoerd. In de titel staat "cover" dus. Van Grace Jones heb ik maar de geest gehaald uit de "A one man show" video.

En die kant op wil ik heel graag doorgaan qua sound en stijl :okdan: :{

Ah

Het leek effe alsof je dacht dat Grace de bedenker was van dit nummer. :D

Ik hoor het hele nummer hetzelfde 2 bar riedeltje. Dan na 2 min de kale beat en dan de rest weer hetzelfde 2 bar riedeltje.

Ik hoor het hele nummer hetzelfde 2 bar riedeltje. Dan na 2 min de kale beat en dan de rest weer hetzelfde 2 bar riedeltje.

Zo is de originele ook

Ik geef het op, heb het gevoel dat ik mijn tijd verspild heb in het maken van dit nummer, had beter iets anders kunnen doen zo te zien. :(

Nou denk als je wat elementen toevoegd en wat variatie dat het al een stuk beter kan.

Nou denk als je wat elementen toevoegd en wat variatie dat het al een stuk beter kan.

Ik zou het best willen aanpassen (variatie, elementen)... Alléén... Weet ik niet wat/waar of hoe; ik was in eerste instantie best tevreden met het resultaat maar nu denk ik... Ben twee en half weken bezig geweest met dit nummer (niet full time, om te voorkomen dat het produceren lastig wordt).

Ik vind ook best moeilijk om aanpassingen te brengen als het over een cover gaat.

Ik geef het op, heb het gevoel dat ik mijn tijd verspild heb in het maken van dit nummer, had beter iets anders kunnen doen zo te zien. :(
Nounounou, niet zo negatief doen! :-P

Heb je er lol in gehad het nummer te maken? Dan heb je je tijd niet verspild!
En je hebt er vast weer wat bijgeleerd...

Nounounou, niet zo negatief doen! :-P

1) Heb je er lol in gehad het nummer te maken? Dan heb je je tijd niet verspild!
2) En je hebt er vast weer wat bijgeleerd...

1) In eerste instantie wel. Maar zolang ik aanpassingen moet brengen en ook nog klinkt het nummer nergens naar, ben ik het gevoel kwijt.

2) Ik blijf maar leren, kijken en leren... hoe de anderen geweldig aan het doen zijn.

Mijn doel was om mezelf wat te vervrolijken en ik dacht dat er andere mensen leuk vonden zo'n cover nummer. Maar dit gaat nergens over. Het is zoals het is, punt: een slechte namaak van een -toendertijd- origineel experiment.

Back