Warm Leatherette (cover)

Mijn doel was om mezelf wat te vervrolijken en ik dacht dat er andere mensen leuk vonden zo'n cover nummer. Maar dit gaat nergens over. Het is zoals het is, punt: een slechte namaak van een -toendertijd- origineel experiment.

Ach ja, ik voel heel soms ook wel een gebrek aan erkenning..
Liefst zou ik willen dat mijn muziekjes rond primetime op de radio te horen zijn..
En ik uitgenodigd word voor sjieke talkshows op TV...
Dat op straat de fans gillend achter mij aan rennen......
Maar als ik me dat laatste voorstel ben ik toch ook weer blij dat 't nog niet zover is! :-D

Mijn doel was om mezelf wat te vervrolijken en ik dacht dat er andere mensen leuk vonden zo'n cover nummer. Maar dit gaat nergens over. Het is zoals het is, punt: een slechte namaak van een -toendertijd- origineel experiment.

1) Ik vind het een leuke cover, en als het een troost mag wezen: als ik het origineel laat horen, vragen de meeste mensen die ik ken na pakweg de helft van de track of die "verschrikkelijke-altijd-hetzelfde-herrie" uit mag, terwijl ik hem gerust een volledige dag op repeat zou kunnen laten spelen. :)

Chill bro waarom so negatief?

Covers zijn niet makkelijk en je hebt ook een song gepicked die niet makkelijk te werken mee is. Er gebeurd weinig in de origineel, en het klinkt nu heel dateerd. OK het is een classic en ik vind hem leuk maar je zet jezelf op om te falen als je het moeilijk vind mee te werken.

Probeer eens iets als de Soft Cell version van Tainted Love, het is veel gedaan maar het is een proper song met verses en choruses en je kan er makkelijk een eigen sound aan geven terwijl de song nog steeds werkt (Marilyn Manson etc). Just a random 80s suggestion of course!

Probeer het en don't give up man!

Say Hello, Wave Goodbye, een van mijn "all time favorites" zeker.
Hier kom ik niet aan (heb geprobeerd en ik haal de hoge noten van Marc Almond in het chorus niet). Wel een leuke suggestie, ik zal over na denken. :)

Back