Oplossing gezocht: Ipad audio naar Live én midi van Live naar iPad

In OSX maak je bij de audio instellingen een samengesteld apparaat aan (aggregate audio device). Hiermee combineer je de drivers van je bestaande geluidskaart met die van de iconnect. De driver die hieruit ontstaat selecteer je dan weer in je DAW. Nu kun je alle poorten tegelijk gebruiken.

Bij de PC weet ik niet hoe dit werkt, zal waarschijnlijk iets soortgelijks zijn.
Yep, ASIO4ALL.
Ik doe zelf niet mee aan dat audio interfaces combineren. :)

In OSX maak je bij de audio instellingen een samengesteld apparaat aan (aggregate audio device). Hiermee combineer je de drivers van je bestaande geluidskaart met die van de iconnect. De driver die hieruit ontstaat selecteer je dan weer in je DAW. Nu kun je alle poorten tegelijk gebruiken.

Bij de PC weet ik niet hoe dit werkt, zal waarschijnlijk iets soortgelijks zijn.

Oke. Nee volgens mij kan dit niet op de pc. In Ableton kan ik ook maar 1 geluidskaart gebruiken, zo staat het ook op hun website. Bij een Mac gaat het wel.

ASIO4ALL vind ik ook niets, als het al zou werken. Ik hem een RME gekocht voor de stabiele drivers.

Oke. Nee volgens mij kan dit niet op de pc. In Ableton kan ik ook maar 1 geluidskaart gebruiken, zo staat het ook op hun website. Bij een Mac gaat het wel.

ASIO4ALL vind ik ook niets, als het al zou werken. Ik hem een RME gekocht voor de stabiele drivers.
De ingebouwde functie op Mac is niet veel beter of slechter dan ASIO4ALL hoor. ;)
Ik vind al die ingebouwde audio interfaces (zie ook Roland) enkel goed voor wie nog geen audio interface heeft. Elektron doet dat veel beter met hun Overbridge.

Maar samenvattend: er bestaat dus geen apparaat dat rechtstreeks en digitaal midi en audio van een ipad naar een Mac stuurt en vice versa. Heb ik dan alle waardevolle bijdragen goed begrepen?

was niet bekend met die iconnectMidi2 maar als ik dat eens zo lees is dit precies wat je zoekt

Oke dank! Ik heb de iconnectmidi2+ besteld. Komt inderdaad bijna 1 op 1 neer op wat ik zocht.

Heb zelf de midi4+ en wilde je die al aanraden maar ik dacht dat je ook audio breakouts zocht zoals op de audio versie van de iconnect. Dat is echter misschien wel een leuke aanvulling voor later als dat hele systeem echt als een speer werkt :D Had heel kort de Alesis IO dock 1 en die is c r a p met de midi bussen, en dat hebben ze geweten bij Alesis. Nu in de II hoop ik opgelost dus, alleen laat ik die lekker links liggen :r

Een hele crappy sysex (niet) implementatie op de io dock V1. Ze hadden een 1 of andere goedkope chipset gebruikt om het midi gebeuren af te handelen en sysex werkte gewoon niet. Het was zo erg dat het regende aan klachten op de website van Alesis en ze het schaamrood op de kaken hadden. :(
Ik weet niet hoe het nu met die io dock V2 is maar ik hoop dat Alesis goed geluisterd heeft naar het commentaar op de V1. :engel:

Een hele crappy sysex (niet) implementatie op de io dock V1. Ze hadden een 1 of andere goedkope chipset gebruikt om het midi gebeuren af te handelen en sysex werkte gewoon niet. Het was zo erg dat het regende aan klachten op de website van Alesis en ze het schaamrood op de kaken hadden. :(
Ik weet niet hoe het nu met die io dock V2 is maar ik hoop dat Alesis goed geluisterd heeft naar het commentaar op de V1. :engel:
Ik weet het, en dat is jammer...
Maar sysex alleen is midi niet. En buiten het ontbreken van sysex is er geen probleem met midi.

Ik lees overal dat het in V2 is opgelost.

De Alesis IO2 heeft s/dpif uit.

Hoe kom je daarbij?

Audio Outputs: 2 x 1/4" Balanced TRS Main 1/4" TRS Headphone Individual level controls

attachment.php

Hier ligt er eentje werkloos te liggen, 2x gebruikt met ipod touch (en werkte prima).
Enige nadeel is de "oude" type 30 pins connector, geen lightning.

Attachments

• iu2.jpg
    iu2.jpg
    36,8 KB · Bekeken: 121
Mijn inschatting is dat ik aan die iconnectmidi2+ meer dan genoeg heb. Ik werk eigenlijk alleen maar binnen mn DAW, zonder hardware. En ik treed nooit op.

Ik wil puur die paar IOS-synths die ik geweldig vind (Sunrizer, Animoog, DM-1 etc) als soort van externe vst kunnen gebuiken. Midi in, audio fatsoenlijk het ipadje uit: klaar.

Ik was bijna gevallen voor de Focusrite iTrack, maar die had alleen maar analoog audio uit. En was 100 euro duurder.

iConnectmidi2+ gisteren binnengekregej. Had m binnen 5 minuten aan de praat icm met MAC en MPK Mini. Simpelweg briljant. Talloze routingopties en audio komt echt heel helder door in Ableton. Dank voor de tip!

iConnectmidi2+ gisteren binnengekregej. Had m binnen 5 minuten aan de praat icm met MAC en MPK Mini. Simpelweg briljant. Talloze routingopties en audio komt echt heel helder door in Ableton. Dank voor de tip!

Oke, mooi. Maar je gebruikt hem nu dus als audio interface in Ableton?

Haha. Nou in principe zou dat ook nog een optie kunnen zijn, ik weet alleen niet of dat werkt met 30 pin naar lightning.

Ik denk dat je het met een goedkoop omzettertje wel af kan om met de meegeleverde lightning kabel naar 30 pins te gaan voor een oudere generatie ipad. Het verschil is dacht ik de analoge audio die niet meer op de lightning zit maar hee dat zit ook niet op usb :D :halleluja

Back