The Doors - Riders On The Storm [Veneaux Remix]

Crippless

Stamgast
Ik moest voor een schoolopdracht een remix van een Doors track maken, ik heb uiteindelijk Riders On The Storm gekozen, en dat is zo gaan klinken

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Als enorme Doors fan vind ik dit heiligschennis..maarre :bekdicht: daar gaat het niet om, ik vind de harmonieën op zich wel grappig maar er gebeurd verder niet zoveel inderdaad. De samples van t origineel lopen uit de maat met het nummer overigens.

even iets on en off topic wat al een tijdje door mijn hoofd gaat:

eigenlijk is het heel vreemd. dat commentaar leveren op elkaars werk hier . je kent elkaar niet, weet niks van elkaars achtergronden, enz.

stel dat je pas een week muziek maakte dan zou ik zeggen: je hebt denk ik wel talent. vooral doorgaan je bent er nog niet en de tijd zal het leren.
maar als je al 40 jaar muziek maakt en dit is je 1000ste remix: dan heb ik weinig hoop dat dit ooit nog beter zal worden.

en als je pas 10 jaar bent: vooral doorgaan!
maar als je 60 jaar bent en 10 muziekopleidingen achter je kiezen hebt: eh......

en stel dat je iemand was die het helemaal wilt gaan maken in de muziekwereld, dan zou ik zegen: je hebt nog een lange weg te gaan. er is nog veel te leren. dat is niet zo maar iets, beroeps worden.
maar als je dit maakt gewoon voor de leuk om je zelf te vermaken dan zou ik zeggen: klieder maar lekker door. leuk gedaan!

of misschien ben je wel een bekende producer en had je even geen inspiratie maar maak je normaal fantastische muziek en zat je gewoon te geinen...enzovoort...

maar ik wil over je remix ook kwijt dat ik persoonlijk het jammer vind dat de Doors nergens meer zijn terug te horen. als ik het zou remixen dan zou ik juist de sfeer gebruiken van de Doors. ik hoor nu alleen maar wat zang samples en totaal andere achtergrond. waar ook niet veel variatie in zit.
ik zou mijn remix sterk baseren op het origineel en dat een modern jasje geven. gewoon omdat er te veel in zit wat zonde is weg te gooien.

een nummer van b.v. Madonna zou ik misschien zoals jij aanpakken. weinig van het origineel..alleen de zang en er een compleet ander stuk van maken!

Tja, als de plaatser het belangrijk vindt dat de context wordt meegenomen in de beoordeling, dan kan-ie de achtergrond erbij vermelden. Voor inhoudelijke kritiek op het nummer zelf maakt het imho niks uit.

Ik zal het nummer thuis eens luisteren iig.

Tja, als de plaatser het belangrijk vindt dat de context wordt meegenomen in de beoordeling, dan kan-ie de achtergrond erbij vermelden. Voor inhoudelijke kritiek op het nummer zelf maakt het imho niks uit.

Ik zal het nummer thuis eens luisteren iig.

medunkt! dat maakt heel veel uit!
een mens past zijn manier van reageren op een ander in een normale situatie, waar je iemand kan zien en meestal ook op bepaald niveau kent aan.
ik mis dat niveau van communiceren vaak via het blinde internet en is het een beetje iedereen over 'een kam scheren' op deze manier.

ik bedoel het verder algemeen ..voor het hele forum geldend. niet voor deze Doors remix en ik heb uiteindelijk ook mijn reactie gegeven op deze remix. die twee dingen moet je wel los zien.

Tja als je een track plaatst wil je gewoon wat feedback. zeker voor beginners kan dat handig zijn.
Waar jij op doelt is een algemeen probleem van het internet.

Ik ben bv een hond en type hier toch wel een aardige mens achtige reactie. Dat had je natuurlijk nooit kunnen raden. :)

Tja als je een track plaatst wil je gewoon wat feedback. zeker voor beginners kan dat handig zijn.
Waar jij op doelt is een algemeen probleem van het internet.

Ik ben bv een hond en type hier toch wel een aardige mens achtige reactie. Dat had je natuurlijk nooit kunnen raden. :)

het viel me op dat je de hele tijd wav-files plaatst inplaats van mp3s....en toen wist ik het : dat is een hond!

inderdaad is het een internet probleem. ik heb vanuit mijn positie daar soms grote problemen mee. maar ik ga me daar verder niet over uitweiden. ik ben wat verstandiger geworden en hou het zo veel als mogelijk algemeen en onpersoonlijk voortaan. maar jammer vind ik dat wel..

Ik vind het nummer te saai. Met dezelfde opbouw en melodie kun je elke 8ste stuk verwerken met wat effecten (ooit van low-pass/stutter/filters/delays/tapestop of gehoord?).

Daarnaast ben ik het met MarsMusica eens. Maar ik heb hier juist geluk: in mijn threads zijn er niet eens honden die typen die mensen die erop reageren (van de 10 reacties, 7 zijn van mezelf om zo te zeggen, dus). Wel ben ik zelf ook benieuwd naar de achtergrond van de TS. Als je jezelf presenteert en zegt welke software je gebruikte om deze remix te maken en hoelang duurde het (ter informatie) kunnen we een betere beeld krijgen -en zou ik het ook zo zeggen: als een eerste experiment is het leuk bedacht, maar er is veel werk aan de winkel. Maar als je dit deed omdat je er geen inspiratie had (zie mijn cover van Warm Leatherette gewoon voor het idee), dan is het tijd om wat anders te zoeken.

Enfin

Wauw, wat een discussie op een schoolopdrachtje.

Ik moet erbij zeggen dat deze opdracht een avond werk is geweest, ik ben nu 3e jaars productiestudent op het Rotterdams Conservatorium waarop we rond de 3 opdrachten per week in moeten leveren. Heb ik dus weken aan deze assignment gezeten? Nee, nietecht.

Maar gezien ik uiteindelijk toch nog wel blij was met het uiteindelijke resultaat (Vooral soundwise, ik was blij met die rare vocalsound die de harmonieen doen en gezien ik zie dat Synthforum vol zit met rare sound-guru's vond ik het de moeite waard om te delen)

Daarnaast wil ik vooral even reageren op reacties als "Saai en eentonig". Sorry, maar aan zulk soort kritiek heeft niemand iets geloof ik. Als je de tijd en moeite niet wilt nemen om opbouwende kritiek te geven, reageer dan maar gewoon niet.

En het puntje "De samples lopen uit de maat van het nummer". Nogmaals sorry, ik had geen idee dat men in 2015 verplicht is om quantize te gebruiken en dat alles strak, gelikt en schoon moet zijn.

Voor de mensen die gewoon kritiek hebben gegeven waar ik iets aan heb: Thanks, ik ben blij dat er ook nog luisteraars zoals jullie zijn

Ik vind het wel lekker klinken.. klinkt als zo’n ‘hipster' remix van een bestaande song die ik veel op Youtube tegenkom, vaak met zo’n hip logo’tje..

Qua sound klinkt het een beetje SOHN achtig vind ik..

Ik herken weinig van het origineel.. de vocalen zijn het enigste, maar zonder die vocalen klinkt het dus ook goed. Het is mss wat eentonig, de song steunt heel erg op die vocal harmonie. Wat meer variatie en laagjes zou leuk zijn voor een song structuur.

Maar overall is het een lekker soundje..

Laatst gewijzigd:
eigenlijk is het heel vreemd. dat commentaar leveren op elkaars werk hier . je kent elkaar niet, weet niks van elkaars achtergronden, enz.

stel dat je pas een week muziek maakte dan zou ik zeggen: je hebt denk ik wel talent. vooral doorgaan je bent er nog niet en de tijd zal het leren.
maar als je al 40 jaar muziek maakt en dit is je 1000ste remix: dan heb ik weinig hoop dat dit ooit nog beter zal worden.

Ik beoordeel gewoon de track naar mijn eigen maatstaven. Iemand achtergrond boeit me niet zo. Iets klinkt goed of niet, en als het potentie heeft zal ik dat ook zeggen.
Excuses als 'ik ben nog maar kort bezig' en 'het is gemaakt met enkel een vork en en mes' tja... Als de track niet goed klinkt klinkt hij niet goed.

Ik wil eigenlijk gewoon de muziekfile horen.. en daar dan vriendelijke feedback op geven met wat tips over wat ik er nog verder aan zou doen..

Er was hier tot voor kort een synthforum lid die met een harde plasser eerst z'n hele gearlist met merknaam en typenummer opsomde incl technische achtergondinfo van een A4'tje lang en daarna z'n snippet poste van 1 minuut.. Dat kwam op mij meer als afleiding over en vond ik totaal onnodig

Laatst gewijzigd:
Wauw, wat een discussie op een schoolopdrachtje.

Ik moet erbij zeggen dat deze opdracht een avond werk is geweest, ik ben nu 3e jaars productiestudent op het Rotterdams Conservatorium waarop we rond de 3 opdrachten per week in moeten leveren. Heb ik dus weken aan deze assignment gezeten? Nee, nietecht.

Maar gezien ik uiteindelijk toch nog wel blij was met het uiteindelijke resultaat (Vooral soundwise, ik was blij met die rare vocalsound die de harmonieen doen en gezien ik zie dat Synthforum vol zit met rare sound-guru's vond ik het de moeite waard om te delen)

Daarnaast wil ik vooral even reageren op reacties als "Saai en eentonig". Sorry, maar aan zulk soort kritiek heeft niemand iets geloof ik. Als je de tijd en moeite niet wilt nemen om opbouwende kritiek te geven, reageer dan maar gewoon niet.

En het puntje "De samples lopen uit de maat van het nummer". Nogmaals sorry, ik had geen idee dat men in 2015 verplicht is om quantize te gebruiken en dat alles strak, gelikt en schoon moet zijn.

Voor de mensen die gewoon kritiek hebben gegeven waar ik iets aan heb: Thanks, ik ben blij dat er ook nog luisteraars zoals jullie zijn

Sorry hoor, maar JIJ wil reacties.
Dan moet je niet ineens verongelijkt gaan doen en mensen vertellen dat JIJ wat anders als reactie wil.

En dan ook nog is schermen dat je het in 1 avond in elkaar hebt geflanst, als excuus?

Pfff.

ze zijn dan wel erg snel tevreden op dat conservatorium......

het lijkt meer op iets wat een eerstejaars de eerste keer zou maken.

ik zou je terugsturen met de opdracht, maak hem maar opnieuw.

:peukie:

Sorry hoor, maar JIJ wil reacties.
Dan moet je niet ineens verongelijkt gaan doen en mensen vertellen dat JIJ wat anders als reactie wil.

En dan ook nog is schermen dat je het in 1 avond in elkaar hebt geflanst, als excuus?

Pfff.

Er werd mij gevraagd hoelang ik er aan had gezeten, en ik heb antwoord gegeven op die vraag.

Het gaat me niet om het feit dat ik kritiek krijg, sterker nog. Ik wil graag kritiek, anders zou ik het ook niet hier plaatsen zoals je al zegt. Maar dan wel kritiek waar ik iets aan heb, en het lijkt er op dat iedereen hier meer zit om andermans producties de grond in te boren om zichzelf beter te voelen, in plaats van iemand te helpen en tips te geven hoe iets misschien interessanter zou kunnen zijn.

Kan zijn dat ik misschien nog iets te gewend ben aan de manier hoe het er 5 jaar geleden op forums aantoe ging, waarop mensen de moeite namen om opbouwende kritiek te geven.

En thanks Furious5 ;)

Ik vind hem saai en eentonig.

het lijkt er op dat iedereen hier meer zit om andermans producties de grond in te boren om zichzelf beter te voelen, in plaats van iemand te helpen en tips te geven hoe iets misschien interessanter zou kunnen zijn.

Misschien moet je vaker de moeite nemen om andermansproducties te beluisteren en te beoordelen. Zes keer in 3,5 jaar tijd is kennelijk niet genoeg om te beseffen dat bovenstaande een beetje onzin is.

Punt is dat je moet kunnen omgaan met kritiek als je hier een track post, zeker als je schrijft "Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!". Zo simpel is dat. Die kritiek kan opbouwend zijn of niet, maar leden die hier reageren nemen wel de moeite om een bericht achter te laten. Als je benieuwd bent naar wat een ander dan saai en eentonig vindt, kun je er ook gewoon naar vragen. Die keuze heb je. Daarnaast valt niet elke track die je hier post in de smaak bij iedereen, dat gebeurt bij mij en ieder ander die hier post. Neem het als leermoment in paats van in het defensief te schieten.

Er was hier tot voor kort een synthforum lid die [...] eerst z'n hele gearlist met merknaam en typenummer opsomde incl technische achtergondinfo van een A4'tje lang en daarna z'n snippet poste van 1 minuut.. Dat kwam op mij meer als afleiding over en vond ik totaal onnodig

Dat heeft hij dan ook te horen te gekregen, en niet alleen van jou :).

Laatst gewijzigd:

Je vraagt:
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Ik zeg:
Ik vind hem saai en eentonig.

Vraag in het vervolg voor opbouwende kritiek dan ga ik mezelf gerust weerhouden als ik niets opbouwend te zeggen heb.

Als ik dan toch iets opbouwend zou posten: haal elke referentie naar The Doors eruit.

En nee ik post geen zo'n zaken om me beter te voelen, in tegendeel, na het luisteren naar deze track voelde ik mezelf aanzienlijk slechter, het posten dat ik het "saai en eentonig" vind heeft daar weinig verandering in gebracht :bekdicht:

Wow Crippless ik vind de track echt heel vet. Heel mooie remix
Zal er wel wat versieringen in aanbrengen en een dikkere baslijn aan toevoegen.
Heel vaak vind ik "REMIX" een vies woord, en assosieer ik met bout prioducers die helew erken jatten en daarmee iets maken wat echt 1000x slechter is dan het origineel.
Jij valt niet in die catagory en vind dat het sampletje niet de hoofd lijn van het nummer is en dat je een echt iets nieuws heb gecreeerd.
ik digg het concept heel erg en beschouw dit als een track van een hoger nivea dan 90% wat hier normaal geplaats word.

Genoeg over het concept, en er zit maar een avondje werk in ed ed. nu de kritiek.

Wat mist is een aangename onderbreking van het geheel. (breakdown, B-stuk)
Verder kan de beat veel meer impact krijgen door betere compressie en meer variatie.
Het stutter idee van Pablo is ook goed. De baslijn is niet te horen en is vrijwel hetzelfde als de hoofdlijn. Ik had hier een meer DNB achtige aggresievere bas voor gekozen.

Heb je dit zelf ingezongen?

Nou ja super vette track!!!

Vind het zelf een heel leuke remix. Het is idd misschien wat eentonig, maar dan nog, er gebeuren genoeg kleine dingen die dit goed maken, doet me een beetje aan MoonBoots denken (alleen iets rustiger). Ik vraag me trouwens af hoe ge die vocals zo hebt gekregen.

ga je hem nog aanpassen veranderen? en dan hier plaatsen?

of blijft het bij deze versie? is wel weer spannend om te horen wat er aan zou veranderen als je dat van plan bent.

Back