Tip aanschaf Clavia G2

Hoi,

Het betreft hier slechts een raadgeving.
Hoewel er via internet (www.boxy.com) briljante aanbiedingen omtrent de G2 zijn, terwijl er nog niets leverbaar is en die prijs, geloof ik, ook nog niet helemaal vaststaat, denk ik dat de levertijd van deze instellingen behoorlijk langer zal zijn dan via de normale weg. De meest actieve Clavia importeurs (Nose-Duitsland en M-Works/T&V-Benelux) zullen wel het eerst uitgeleverd krijgen. Deze weg is mijns inziens ook de beste indien het om service en garantie gaat. In Duitsland en de Benelux zijn de Clavia synthesizers altijd in de winkel leverbaar; vanuit de USA krijg ik vaak berichten over vier en vijf maanden levertijd, terwijl er al betaald is...

Spaar nog even door voor een expansion board, want dat zal er ook wel bijkomen.

Vergeet die zwanehals microfoon, want laatst speelde ik op een Korg MS2000 en dat gaf me een gebonk! Gewoon een losse standaard. Maar het staat wel leuk ;-)

Wout
(die de importeurs wel kent, maar geen banden met hen heeft :-)

Re: Tip aanschaf Clavia G2

Origineel geplaatst door Wout Blommers

Vergeet die zwanehals microfoon, want laatst speelde ik op een Korg MS2000 en dat gaf me een gebonk! Gewoon een losse standaard. Maar het staat wel leuk ;-)

hehe, dat vond ik nou net zo mooi staan bij de clavia:( , maar je zult wel gelijk hebben.
maar ik wacht eerst maar eens op de reviews van verschillende muziek-bladen voordat ik een g2 aanschaf.
Ben ik ook benieuwd wat die expansion-board inhoud. iemand een idee?

Attachments

• mic_small.jpg
    mic_small.jpg
    29,6 KB · Bekeken: 83
Re: Re: Tip aanschaf Clavia G2

Re: Re: Tip aanschaf Clavia G2

Origineel geplaatst door chrizz

Ben ik ook benieuwd wat die expansion-board inhoud. iemand een idee?

Of die er komt, dat zal op de Clavia site te lezen staan.
Ik kan me niet indenken dat er geen zal komen, want die dient voor het uitbreiden van de stemmen (Voices), precies als bij de Nord Modular: alles dubbel. Uitbreiding van de DSP load met 100%, dat wil zeggen bijna twee keer zoveel modulen in een patch, is alleen maar leuk als je ook de ruimte hebt in het geluid genererend deel van de synth. Het net overschrijden van de 50% geeft maar één stem per DSP. Stel dat je grote patches wil gebruiken, bijvoorbeeld met reverb over de FM, dan ga je al gauw over de 50%, zo heb je of een vierstemmige synth of met meerdere Slots slechts één stem per Slot over! Breekt die weer dat leuke FM effect af met iedere nieuwe noot! Daar gaat zelfs de slechtste fabrikant niet voor, laat staan Clavia :-)

Wout

ik wilde hem eerst bij by boxy music bestellen. Maar inmiddels denk ik dat jouwn tip de beste manier is. Ik wacht wel tot die in nederland leverbaar is. Dan heb ik hem tenminste direct in huis.

En voor mij staat ook vast dat er een dsp uitbreiding gaat komen. Alleen ik denk niet dat die direct bij het op de markt zetten van de g2 leverbaar is.

Back