Elka Synthex

wat ik altijd gehoord heb is dat oberheim, toen die financieel in zwaar weer zaten en nog een magazijn vol onderdelen hadden dit allemaal had doorgeschoven naar elka italy die daar weer een nieuwe synth van gingen produceren, hij klinkt ook wel een beetje als een matrix of ee xpander moet ik zeggen.. http://youtu.be/iVOQDPC3dSs

wat ik altijd gehoord heb is dat oberheim, toen die financieel in zwaar weer zaten en nog een magazijn vol onderdelen hadden dit allemaal had doorgeschoven naar elka italy die daar weer een nieuwe synth van gingen produceren]

Ik ken 't verhaal niet, kan best zo zijn maar alle onderdelen zullen ze niet voor de Sunthex hebben kunnen gebruiken want de opbouw (DCO's ipv VCO's) is geheel anders :eureka:

Ik kan een Synthex krijgen maar helaas bied youtube etc bijna geen demo's.

Kan iemand meer over dit ding vertellen, wat zijn zoal de mogelijkheden van de sequencer?

Waartegen?
De prijs van een 100% werkende en nette (geen ernstige beschadigingen) kan oplopen tot wel 7500 euro.
Dus als je hem zou ruilen tegen een Yamaha CS-80 zou het een slechte ruil zijn daarentegen een ruil tegen een Oberheim OBXa zou een goede deal zijn alhoewel ik die net zo graag zou willen hebben.

Waartegen?
De prijs van een 100% werkende en nette (geen ernstige beschadigingen) kan oplopen tot wel 7500 euro.
Dus als je hem zou ruilen tegen een Yamaha CS-80 zou het een slechte ruil zijn daarentegen een ruil tegen een Oberheim OBXa zou een goede deal zijn alhoewel ik die net zo graag zou willen hebben.

Tegen mijn voyager XL

Direct doen, dagwaarde Voyager XL <4000.
Betere deal kun je niet krijgen, dacht al dat je je pas gekochte Chevrolet Camaro wou ruilen tegen de Elka Synthex.

Attachments

• Chevrolet-Camaro-4.jpg
    Chevrolet-Camaro-4.jpg
    51,8 KB · Bekeken: 97
Direct doen, dagwaarde Voyager XL <4000.
Betere deal kun je niet krijgen, dacht al dat je je pas gekochte Chevrolet Camaro wou ruilen tegen de Elka Synthex.

Voordat de euro in elkaar donderde bedoel je?

Tegen mijn voyager XL

Als er toch een reissue komt wordt het natuurlijk (voorlopig) een ander verhaal
maar anders lijkt de Synthex me meer waard
Wat ook belangrijk is, heeft de Elka midi en indien ja hoe (break out of intern) en
natuurlijk, hoe is de staat.

midi intern, op foto's ok voor zo'n ouwe bak.

Ik vind het een mooie synth maar beslist niet de meest fantastische poly analog die ik ooit heb bespeeld, smaken verschillen natuurlijk, chorus off en er blijft een stuk minder over, ruilen tegen een Moog Voyager XL zou ik wel doen.

Ik vind het een mooie synth maar beslist niet de meest fantastische poly analog die ik ooit heb bespeeld, smaken verschillen natuurlijk, chorus off en er blijft een stuk minder over

Dat is idd altijd een smaak ding, ik lees net een review die het volgende schreef:
"But: unbeatable wide tonal character in stereo-modus (you don’t even need the nice chorus)… that’s one specific sonical impression no other synth offers."

hehe :D

Back