rubbers roland juno d bestellen

Ik heb er ook een eentje hersteld. Echt 3 toetsen deden het nog maar. Eerst geprobeerd de contacten te reinigen en na een paar pogingen deden ongeveer 50 toetsen het weer. Een beetje.. Toen alle 5 de strips maar nieuw besteld. €23,50 was ik volgens mij kwijt. Die gemonteerd en het werkte weer perfect.

XV88,

Da's geen geld. Bedankt voor het delen.

En ja als er nog maar drie toetsen het doen, dan is dat wel een indicatie dat het echt versleten is.
Hoewel "versleten": het kan ook zijn dat de synth vochtig is opgeslagen en in combinatie met stof en vuil er een laag op de contacten is onstaan waarbij het de vraag is of die er wel goed af te krijgenn is.

Ah dan zijn ze alweer duurder geworden. Eigenlijk zou het Roland garantie werk moeten zijn en dus gratis vervanging. Ter vergelijking mijn 30 jaar oude synth toetsrubbers zijn nog steeds met succes te reinigen. Bij de originele Juno-D geeft dit binnen een paar jaar al problemen en schoonmaken is bijna geen optie. Slechte zaak an sich als je het mij vraagt :stupid:frons:

Mijn korg uit 2004 doet t ook nog perfect... Maar mijn novation uit 2009 heeft ook al n soortgelijke servicebeurt ondergaan.

€52???
Merkwaardig dat de prijs zo omhoog is gegaan.
Je mag dat bedrag redelijk vinden maar ik vind een prijsverdubbeling onaanvaardbaar.

Dat is inderdaad vreemd.. ik heb toevallig twee weken geleden weer een Juno-D gekocht met exact hetzelfde probleem. Weer nieuwe rubbers besteld bij Dirk Witte in Utrecht. Kostte wederom maar ongeveer 25 euro.. Je kan volgens mij niet bij Roland CE zelf bestellen.. alleen via een Roland dealer. Dus ik denk dat de dealer waar jij ze vandaan hebt er een hele ruime marge op gezet heeft. Ik heb bij de eerste Juno-D een paar winkels gemaild voor prijzen en ze toen bij Dirk Witte besteld. Weken later krijg ik antwoord van een andere winkel die volgens mij per ongeluk de inkoopprijzen naar me doorstuurde: € 1,50 per stuk.

Gelijk ook 2 nieuwe witte toetsen besteld voor een JV-80 die ik aan het reviseren ben. 5 euro per stuk. Nieuw! Goedkoper dan 2ehands op ebay 8)

Laatst gewijzigd:
XV88,

Da's geen geld. Bedankt voor het delen.

En ja als er nog maar drie toetsen het doen, dan is dat wel een indicatie dat het echt versleten is.
Hoewel "versleten": het kan ook zijn dat de synth vochtig is opgeslagen en in combinatie met stof en vuil er een laag op de contacten is onstaan waarbij het de vraag is of die er wel goed af te krijgenn is.

Ik heb wel vaker die contacten schoongemaakt. Ik doe het altijd met wattenstaafjes en 'schoonmaak' alcohol. Werkt prima als er maar 1 of 2 toetsen niet werken. Ik heb ook ooit een Roland U-20 gekocht die ook chronisch last hebben van toets uitval. Bij die van mij werkte ook nog maar 3 of 4 toetsen. Ik heb toen de contacten schoongemaakt en nu werkt hij al weer jaren prima.. ook als ik hem maanden niet gebruikt heb... De eerste 6 maanden vond ik het altijd spannend als ik hem aanzette: werken alle toetsen nog? :P Maar ze blijven het gewoon doen nu *klop klop*

Bij die Juno-D was het echter een drama. Meerdere pogingen en de meeste werkte weer soort van.. maar niet allemaal werkend gekregen. De zwarte koolstof puntjes zijn gewoon slecht bij die dingen. Omdat alle Juno-D's hier last van hebben denk ik dat ze gewoon een slechte batch van die contactstrips hebben gehad 10 jaar geleden. De nieuwe strips die ik bestel zien er ook iets anders uit dan de oude.

Laatst ook een Edirol PCR-M30 midi controller gekocht waarvan de toetsen het ook niet denderend deden. Sommige toetsen klonken heel zacht, andere deden het helemaal niet. Ff gegoogled: veel problemen mee. Nieuwe strips besteld en het werkt weer perfect. Omdat dat ding maar 2,5 octaaf is ofzo was ik voor 11 of 12 euro klaar.

Je kan volgens mij niet bij Roland CE zelf bestellen.. alleen via een Roland dealer. Dus ik denk dat de dealer waar jij ze vandaan hebt er een hele ruime marge op gezet heeft.
Ik bestel al jaren rechtstreeks bij RolandCE en de prijzen waren altijd zeer goed (knopjes die slechts een paar dubbeltjes kosten terwijl ze elders een paar Euro zijn). Mijn Juno-D rubbers had ik ook rechtstreeks van Roland. Misschien hebben ze hun policy veranderd omdat ze liever hebben dat je bij de dealers bestelt.

Dat is inderdaad vreemd.. ik heb toevallig twee weken geleden weer een Juno-D gekocht met exact hetzelfde probleem. Weer nieuwe rubbers besteld bij Dirk Witte in Utrecht. Kostte wederom maar ongeveer 25 euro.. Je kan volgens mij niet bij Roland CE zelf bestellen.. alleen via een Roland dealer. Dus ik denk dat de dealer waar jij ze vandaan hebt er een hele ruime marge op gezet heeft. Ik heb bij de eerste Juno-D een paar winkels gemaild voor prijzen en ze toen bij Dirk Witte besteld. Weken later krijg ik antwoord van een andere winkel die volgens mij per ongeluk de inkoopprijzen naar me doorstuurde: € 1,50 per stuk.

Gelijk ook 2 nieuwe witte toetsen besteld voor een JV-80 die ik aan het reviseren ben. 5 euro per stuk. Nieuw! Goedkoper dan 2ehands op ebay 8)

*

Dirk Witte zet er net zo goed flinke marges op. Op mijn, onlangs verkochte, JD-800 heeft Roland een aantal nieuwe witte toetsen geplaatst. Prijs? Tussen € 0,90 en €*1.10 per stuk.

Ah... Nu weet ik waar t verschil zit... 7,50 administratiekosten en 3,75 verzendkosten. Wel veel adminkosten voor 2 mails, maar ik heb mn rubbers binnen.

Ik snap ook wel dat ze die toetsen moeilijk voor 1,50 kunnen leveren. Ze moeten 1 a 2 e-mails van mij beantwoorden, bestelling bij Roland plaatsen, als het binnen is het naar mij opsturen, factuur maken enz. Ik bestel meestal voor bedragen tussen de 20 en 50 euro. Ze moeten daar wel 50 a 75% marge op maken wil het überhaupt rendabel zijn. Maar ik vind het wel top service dat je ook kleine bestellingen gewoon zeer snel geleverd krijgt zonder dat er gelijk adminkosten op komen. :okdan:

Als je een onderdeeltje van 5 euro nodig hebt wat makkelijk door de brievenbus past en het kost door standaard verzendkosten voor een pakket te berekenen en administratiekosten 20 euro dan is dat toch wel een drempel om het te bestellen..

Handlingskosten, verzendkosten en BTW maken van een klein bedrag idd snel een heel wat groter bedrag.
Zie hier de kosten van 100 knopjes a €0,13 per stuk

GOEDEREN: €13,00
+ TRANSPORTKOSTEN : € 3,50
+ HANDLING CHARGES : € 8,00
+ BTW (21%) : € 5,15
TOTAAL : € 29,65

Oh ik bestel heel vaak via eBay maar dit waren knopjes van Roland zelf en niet elders verkrijgbaar.

Ik snap ook wel dat ze die toetsen moeilijk voor 1,50 kunnen leveren. Ze moeten 1 a 2 e-mails van mij beantwoorden, bestelling bij Roland plaatsen, als het binnen is het naar mij opsturen, factuur maken enz. Ik bestel meestal voor bedragen tussen de 20 en 50 euro. Ze moeten daar wel 50 a 75% marge op maken wil het überhaupt rendabel zijn. Maar ik vind het wel top service dat je ook kleine bestellingen gewoon zeer snel geleverd krijgt zonder dat er gelijk adminkosten op komen. :okdan:

Als je een onderdeeltje van 5 euro nodig hebt wat makkelijk door de brievenbus past en het kost door standaard verzendkosten voor een pakket te berekenen en administratiekosten 20 euro dan is dat toch wel een drempel om het te bestellen..

Er wordt hier wel eens geklaagd over i4-muzique. Om de schaal even de andere kant op te gooien: mijn JD-800 is door I4-muzique naar Roland België gestuurd. De factuur daarvoor van Roland aan I-4muzique kreeg ik erbij toen -ie terugkwam. Het factuurbedrag dat Roland aan i4 berekende is ook alles wat aan mij berekend is. De toetsen waren allemaal tussen de € 0.90 en € 1.10 per stuk. En ik ben geen regelmatige klant van i4.

Back