Quasimidi Technox (aansturen/ervaringen)

Alterex

overdreven/overdrive
Hallo mensen,

Heeft iemand ervaring met de quasimidi technox?

Volgende week krijg ik er een maar zit een beetje met het probleem hoe ik hem moet aansturen. Ik heb al gelezen dat je niet veel (of misschien wel niets) real-time kan aansturen maar dit via sounddriver (?) moet. Ik ben nog helemaal niet thuis in midi-land vandaar deze vraag: wat is sounddriver? Zit sounddriver standaard in Cubase/Logic dat je midi-apparatuur aanstuurt via je pc?

En verder wat kan er wel real-time aangestuurd worden? Zijn de geluiden te editen met het apparaat alleen of moet dat via de sounddriver?

Op vintagesynth staat i niet en sonicstate is beperkt in zijn reviews.. en een manual kon ik al helemaal niet vinden.

Bye,

Matthys

Ik heb zelf een Quasar en dat ding zit eigenlijk helemaal niet zo moeilijk in elkaar. De ontwikkelaars van QuasiMIDI hebben best een goede MIDI implementatie gedaan. Wisselen tussen soundbanks gaat heel makkelijk door middel van BankChange commando's (standaard GM/GS/XG protocol) en ook voor de rest hoef je weinig moeite te doen.

Het programma SoundDiver is een patch-editor/librarian en die hoef je echt niet te gebruiken om muziek mee te maken. Indien je je eigen patches wilt maken (is heel beperkt mogelijk) zou je kunnen overwegen SoundDiver te gebruiken.

Hai,

Thanx voor je antwoord.
"Tweakable parameters include the basic envelope settings of attack, decay and release, and filter cut-off and resonance. Vibrato speed, depth and delay can also be adjusted."

Kunnen deze parameters op het apparaat worden gewijzigd of heb je daar de sounddriver software voor nodig?

Bye,

Matthys

Thanks levka - ik had die site wel gevonden maar de files niet!

Ik weet voldoende!

bye,

Matthys

Back