Tone2 Filterbank3 Probleem

The Unholy

Hard lid
Ik heb iets raars. De filterplugin die ik het meest gebruik is Filterbank3. Ik heb dit nu in Ableton Live 9 en ik kan me herinneren dat het in Cubase 6 ook wel eens voorkwam:

Het filtertype van filter 1 wil zich nog weleens zomaar resetten naar 'bypass' tijdens het afspelen van een project. Dit gebeurt dan meteen bij alle Filterbanks in het project. Dit is bijzonder irritant en moeilijk omheen te werken, omdat automation van het filtertype ook ineens genegeerd wordt door de plugin. Oftewel, ik moet handmatig alle filters weer goed zetten.

Ben ik weer de enige die dit heeft of klinkt dit herkenbaar?

Ik zie dat deze plugin midi-learn ondersteunt. Misschien heb je per ongeluk het filtertype gekoppeld aan een midi controller die Live automatisch naar alle poorten toe stuurt bij het afspelen en stoppen, de zgn. reset-commando's.

Probeer eens alle midi-koppelingen ongedaan te maken, te 'unlearn'en, voor zover mogelijk.

Nee dat is het niet. Filtertype zit niet aan controllers gekoppeld.

Het gebeurt al als ik een leeg project open, Filterbank inlaad en op record druk in arrangement mode. In grotere projecten gebeurt het random soms opeens.

En als je 'm nu juist wel aan een controller koppelt, en deze controller aan het begin van je track uitstuurt? Ik weet het, geen ideale oplossing.

Heb je de ontwikkelaar al gecontacteerd?

Tone 2 contacteren als je een legale versie hebt. En anders altijd bouncen als je wil stoppen die dag.

Ik koppel geen controllers via midi, alles via automation. Het is een soort van op te lossen via automation, maar toch luistert hij hier niet altijd naar. Ik sta voor een raadsel.

Ja dan toch maar Tone2 contacten. Het is een legale versie.

Idd heel vervelend bij mij doet die dat ook...

Als ik automation gebruik en tevreden ben dan freeze ik die track...vervolgens ff een audio spoor aanmaken en dan de midi naar de audiotrack slepen...Ableton converteert het dan gewoon naar een audiobestand en dan zijn je edits safe, vervolgens kan je als je nog verder wil werken met die miditrack gewoon de track weer unfreezen en kan je gelijk weer verder gaan met editten

Check deze video vanaf 3.55 minuut anders ff https://www.youtube.com/watch?v=7KgTAvQSfOE

Oke bedankt. Fijn dat ik niet de enige ben.

Bij mij is de automation pas af als de track af is, dus dat freezen werkt voor mij niet echt.

Het is ook niet optimaal dat freezen en het is bovenal gewoon irritant dat die filterbank dat doet....maar goed als ik bijvoorbeeld van de intro de automation af heb en daar tevreden over ben, dan converteer ik het toch het liefst als back-up voor alle zekerheid even naar een audiofile.
Als ableton dan bijvoorbeeld een crash heeft, of ik moet mijn pc opnieuw starten, dan ben ik in ieder geval niet alle edits kwijt...vandaar ook dat ik zei van vervolgens kan je de track dan weer unfreezen en weer verder werken...het is voor mij dus gewoon een back-up....overigens wil die zelfs met renderen van een track wel eens een filter uitknallen dus in dat geval moet je dan dat ook weer opnieuw doen...ik freeze dus voor de render ook alle tracks met een filterbank en converteer dan die midi naar audio(zoals in dat youtube filmpje)...Het wijzigt niks aan je mix qua volume ofzo, ik weet alleen wel zeker dat die hem dan wel goed rendert

Ik gebruik al jaren ook filterbank3 met Cubase maar dit nooit gehad. Maar ik begrijp dat het zo maar ineens voorkomt tijdens het afspelen van een project? Ik heb geen Ableton op mijn systeem. Klinkt toch alsof jouw Filterbank iets van een midi CC of zo ontvangt van iets...

Back