Alles is duurder aan 't worden

klinkske

boeketje voor de vrouw
Valt het jullie op? Alles is duurder geworden… Ik zie net dat de bcr2000 plots 150 euro kost, de moog sub 37 is duurder… Dollar vs euro?
Ik kocht gisteren een 2e hands fx bak, zie ik 't factuur. 240 euro excl. Kost momenteel bij bax 350 euro incl.
Alles wordt duurder op een paar maanden tijd…
Waarschijnlijk daarom dat bax nu geen korting meer uitdeelt, zoals vorig jaar? kon precies niet op.

Zouden ze weten dat het vakantiegeld eraan komt? Of misschien -en wederom gerelateerd aan vakantiegeld- putten ze uit historische data waarin duidelijk verhoging in verkopen is te zien in deze periode, en passen ze daar het prijslevel op aan evenals de vakanties. Zou me verbazen als ze dat niet deden, en geef ze eens ongelijk, al is het voor ons niet leuk. En net na de namm, iedereen warm voor nieuwe gear > hup prijs omhoog. vd rest qua macro ontwikkelingen, koersen enzo, heb ik geen kaas gegeten, zal ongetwijfeld meespelen

Wees een onvoorspelbare consument en heb het engelengeduld om je aankoop uit te stellen tot de prijzen weer normaliseren. Ze vinden onvoorspelbare eigenwijze consumenten vervelend lijkt me zo.. al die dure voorspelmodellen en adviseurs geen fluit waard, natuurlijk als je niks koopt natuurlijk is nog vervelender.

Ik ben de zin die lekker niet loopt
de consument die nooit wat koopt
een trouwe fan die hatemails stuurt
een popster die naar mensen gluurt

Zomaar een rijmpje voor 't weekend, lekker eigenwijs! srry vd offtopic kon 't niet laten :P

Laatst gewijzigd:
Zouden ze weten dat het vakantiegeld eraan komt?

Het is pas februari hoor :)

Zomaar een rijmpje voor 't weekend, lekker eigenwijs! srry vd offtopic kon 't niet laten :P

In tegenstelling tot het weekend, daar zijn we BIJNA!

wordt er wel eens iets goedkoper?

ja hoor. Net nadat je 't gekocht hebt. Ik denk dat de bass station 2 485 en later pakweg 415 euro heeft gekost, ik had 'm voor 485 natuurlijk. Ik had de moog sub 37 tijdelijk aan 1280 euro of zoiets, die staat nu terug 1499
De sub phatty is ook gedaald van pakweg 999 naar 875 of zoiets, tijd terug.

Ach, die tientjes zijn toch zó weer terug verdient als je wat plaatjes maakt of optredentjes doet? ;)

US gear wordt duurder door de lage euro, maar behringer... dat komt uit duitsland... oh nee, wordt in china geproduceerd....

De tijdelijke lagere prijzen van Moog kwamen door 2 kortingsacties vanuit Moog die winkels mochten doorrekenen. Dat de de straatprijs van de Sub Phatty wat lager is geworden is een logisch gevolg van de komst van de Sub37. Anders zou het prijsverschil veel te klein zijn en niemand meer voor een Sub Phatty gaan.

En zo gaat het denk ik met veel gear. Een fabrikant heeft een actie en de consument kan het product tijdelijk goedkoper aanbieden. Neem de 15% kortings actie van Elektron eind vorig jaar als voorbeeld. Zelfs na die actie hadden verschillende winkels nog een tijdje lagere prijzen omdat ze extra units met korting hadden ingekocht.

Laatst gewijzigd:
Was bij Nord ook zo. Ik kocht natuurlijk op maandag een Nord, die zondag nog €300 goedkoper was. Bax gebeld, mocht om voor oude bedrag plus nog eens €50 korting kopen!

Dus, de beller is sneller.

Wij grommelen dat alles duurder wordt (net als gevolg dat we minder buitenlandse of meer Europese gear gaan kopen).
Buitenlandse fabrikanten grommelen dat er steeds minder verkocht wordt en zullen uiteindelijk overwegen om hun winstmarges in Europa toch wat te laten zakken om hun verkoopcijfers toch nog te halen...

Ik wacht wel effe met het aanschaffen van Amerikaanse (Moog) of Britse (Sequentix) gear...

Ik wacht wel effe met het aanschaffen van Amerikaanse (Moog) of Britse (Sequentix) gear...

Nu kopen = nu plezier van mooie gear. :P

Wachten = er komt weer nieuwe mooie gear uit waardoor je weer kunt gaan wachten tot dat goedkoper is geworden. :(

:D

Mensen klagen al zolang ik me kan heugen dat dingen duurder worden. De cijfers van het CBS over onze koopkracht staan hier vervolgens nooit mee in één lijn. (Lees; iedereen klaagt maar koopt zich suf. Wat mijns inziens terecht is aangezien we superrijk zijn in NL)

Ik vind het redelijk simpel. Een product heeft een prijs, de vraag is dan of ik vind dat dat product die prijs waard is. Zo ja, koop ik het product, zo nee, doe ik dit niet.

Wat Acidfever zegt! :)

Auto's schijnen ook steeds goedkoper te worden hoor ik overal vertellen. Ik koop er anders zeker nooit nog een nieuwe. Ik denk dat duurder of minder duur iets is dat ik wel eens zou willen zien in functie van de broodprijs. In '92 kostte een brood 1,2 euro of zoiets denk ik. Nu betaal je hier al snel kleine 3 euro. Is mijn loon evenwaardig gestegen? Misschien, maar ik ben er wél voor in de petrol 3 ploegen voor moeten gaan werken, tov een dagtaak in de chemie…
Een simpele auto kostte toen 7 maandlonen. Nu kan je dat niet meer vergelijken, want die simpele auto tegenwoordig zit bomvol airbags en andere onzin.
Hoe dan ook ik had 't topic eigenlijk gestart omdat de prijzen nu op enkele maanden lijken te stijgen, dus dat moet echt wel de dollar zijn die ons dat flikt.
En in de media hoor ik 'belasting op consumptie' ipv 'op werk' dus dat klinkt al snel als 'btw verhoging op komst'
Ach, kopen we wat meer 2e hands. Maar even geen gear hier meer haha

Back