SCI Prophet T8

Dat is een hele mooie synth al lijkt ie in flink gebruikte staat, maar misschien ligt dat wel vooral aan de wazige foto, bovenste deksel kan eenvoudig opnieuw gelakt worden, ziet ie er meteen een stuk beter uit.

Laatst gewijzigd:
Hij is er al weer af. Het is een uniek instrument en de favoriet van Dave Smith.... nou ja, dat was het, nu is dat de 12.

Behalve de sensoren van de aftertouch,dat zijn de meest onbetrouwbare die je kunt hebben en heeel moeilijk te herstellen,zelfde als op de synclavier trouwens (zelfde keyboard).

Koper moet dit dus goed checken.

Ja echt vergelijkbaar ook, Rolls Royce - Skoda, iets in die trant.
Yeah right.
Dan is de T8 een Rolls in deze vergelijking zeker hehe
En de P12 een Skoda.......

Zo bijzonder is die T8 toch niet....behalve dat het ouwe meuk is

een T-8 is een beetje zoals een gepimpte P-600 ,heeft zelfde combi vcf/vca chips als Oberheim Xpander

heeft wel polyphonic aftertouch ,full midi en micro tuning,ziet er mooi uit en je kan er je DAW screens op zetten

weinig exemplaren van gemaakt

indien iemand interesse heeft heb ik er nog een originele manual voor

Yeah right.
Dan is de T8 een Rolls in deze vergelijking zeker hehe
En de P12 een Skoda.......

Zo bijzonder is die T8 toch niet....behalve dat het ouwe meuk is

mooi klavier, mooie kast, als je van groot houdt, best mooie klank, maar inderdaad niet spectaculair. zeker geen rolls royce, eerder een grote, luxe uitgevoerde opel.

mooi klavier, mooie kast, als je van groot houdt, best mooie klank, maar inderdaad niet spectaculair. zeker geen rolls royce, eerder een grote, luxe uitgevoerde opel.

Mooie vergelijking.

Ik lees vaak trouwens die P600 vergelijking soundwise, maar ook dat het wel een van de beste synthklavieren ever is. Maar dat zal er na 30 jaar ook wel tegenvallen ben ik bang met dat klavier

wat steve al zei: erg gevoelig en wat moet je met aanslaggevoel als het niet goed werkt?!

Volgens een maat van me die ermee gewerkt heeft (Patchwork), is de klank ook minder dan van een Prophet 5. Ik zou het zelf niet weten; ik heb alleen speelervaring met de 5 (laatste rev.) en de Pro One. Maar ik ken de horrorverhalen, dus voor dat geld zou ik een nieuwe Prophet 6 kopen. De laatste keer dat er een op het forum werd aangeboden, ging hij niet snel weg, kan ik me herinneren. Dus zeldzaamheid is geen garantie voor een snelle verkoop.

Back