Reason: Space-Echo bouwpakket?

Oxy-Yan

Action
Ik zit met een probleem en misschien weet iemand de oplossing/alternatief:

Ik wil met behulp van reason mijn eigen Space-Echo machine maken (voor Dub-achtige echo's)
Volgensmij moet dat lukken met een aantal achter elkaar gemaakte delays en daartussen filters;
Ik heb het nu zo aangesloten:

Synth -> envFilter1 -> Delay 1 -> env.Filter2 -> Delay 2 -> (L) input van Delay 1

van delay 2 gaat 1 kanaal naar de mixer, de ander wordt dus weer opnieuw gedelayed door delay 1...

U raad het al, hier ontstaat in No-Time een potje feedback waar mijn CPU niet blij van wordt. =(

Heeft iemand een betere oplossing om in reason Tape-echo effecten na te bootsen?? Of welke instellingen kan ik daarvoor het beste gebruiken? :confused:

Oxy.

(ps, ik heb ook vst-plugins met dergelijke effecte, maar die kan ik niet met reason gebruiken; Dat is dus even geen oplossing):

Je zult je signaal behoorlijk moeten verzwakken, na de filters is denk is de beste plaats. Nu blijft het signaal bijv. op 0 dB en wordt gemengt met het originele signaal, verdubbeling dus theoretisch. Gevolg feedback. Dus na het filter of misschien wel in het filter zo'n 6 dB verzwakken, dan moet het lukken.

Precies... je Delay mag niet het input signaal doorgeven en daarnaast mag die delay maar 1 keer delayen om het zo maar te zeggen. Als je dat laatste iig in kan stellen ontlast je (hopelijk) de CPU ook genoeg, maargoed ik weet niet hoe de propellerheadjes dat geprogrammeerd hebben.

En eigenlijk moet je aan 1 delay en 1 filter genoeg hebben om dit voor elkaar te krijgen toch?

Bron -> Mengpaneel - > Filter -> Delay --
.............^............................................|
..............|-----------------------------------

Don't mind het tekeningetje ;)

Vergeet niet dat chorus en springverb een space echo mede zijn karakteristieke geluid geven. Misschien een tube of tape saturator achtig er ook tussen zetten, zonder dat deze echt gaat distorten.

Het is me gelukt, althans ik ben er tevreden mee:

Ik had de feedback van de delay te ver open staan, waardoor het rondzingen vergroot werd.

Die chorus zal ik ook nog even proberen.

Back