quadraverb

Slipperman

Rooibosje iemand?
zat er eens aan te denken. moduletje met wat standaard effectjes kan wel handig zijn. wat chorusjes, reverbs, flanger, rotary speaker is wat ik zoek. zat ff te zoeken op ebay etc. alesis quadraverb zag er goed uit. dit ook iets voor me? wil er erg weinig aan uitgeven. onder de 100. gebruik voor opnames etc. toch vaker software effecten.

tis wel 'n ruisbak vinnik....
maar de delaytjes en chorusjes e.d. zijn bruikbaar.....
ben persoonlijk niet kapot van de reverbs....

Origineel geplaatst door dione
tis wel 'n ruisbak vinnik....
maar de delaytjes en chorusjes e.d. zijn bruikbaar.....
ben persoonlijk niet kapot van de reverbs....

hier is idd alles mee gezegd... ruis ruis ruis..

ik durf het bijna niet te zeggen.....Behringer misschien ? :D

ik durf het bijna niet te zeggen.....Behringer misschien ? :D

noem eens model? tis niet zo dat ik echt delay bak nodig heb. gewoon de standaard dingen :) kan wel eens leuk klinken over me VFX of me JX ofzo :) vandaar. komt ook op de line mixer overigens dan...

volgens mij moet je de Virtualizer wel 2e hands kunnen krijgen voor onder de 100 euro.....ik heb de fx van de Virtualizer in een mixertje zitten,klinken niet waardeloos...ruist in ieder geval 'n stuk minder als 'n Quadraverb...

en anders ff doorsparen voor een Lexicon mpx-100....die is gewoon goed...ik heb ze al gezien voor 125 a 150 euro...

volgens mij moet je de Virtualizer wel 2e hands kunnen krijgen voor onder de 100 euro.....ik heb de fx van de Virtualizer in een mixertje zitten,klinken niet waardeloos...ruist in ieder geval 'n stuk minder als 'n Quadraverb...

en anders ff doorsparen voor een Lexicon mpx-100....die is gewoon goed...ik heb ze al gezien voor 125 a 150 euro...

die ben ik ook veel op ebay tegen gekomen idd en marktplaats. ga daar eens naar kijken. bedankt :)

btw.:> ben me voorlopig nog even aan het oriënteren. fx bakkie is niet echt me prioriteit ;) heb liever eerst wat geluidsbakkies :)

Kijk eens voor een Digitech Studioquad en dan de eerste versie. Deze kun je altijd nog updaten (voor paar tientjes) naar een V2.

Deze module is 4 in en 4 uit met een scala aan routingmogelijkheden. Dus ook dual stereo, viermaal mono, viermaal mono in en eenmaal stereo uit... wat jij wilt.

De Studioquad maakt gebruik van één processor en berekend hier alle vier (bij viermaal mono of dual stereo) de processen mee. Bij eenvoudige effecten is dat dus niet zo'n probleem, echter wel bij reverbs.

Daarom zitten er meerdere type reverbs in. Eenvoudige, kwalitatief lage, die weinig (max. 25%) CPU verbruiken. Maar ook een hele behoorlijke (in de V2 schijnt in nog weer beter te zijn) die de volledige CPU nodig heeft. Dan kun je de unit dus alleen als eenmaal stereo inzetten.

StudioQuad V1: rond de 100 euro
StudioQuadV2: 125 ~175 euro
Quad 4 (weer nieuwer): rond de 250 euro, maar heb er zelf eentje voor 175 hier via het forum ;)
En dan is er nog een Pro versie (type kwijt): rond de 300 euro. Is identiek alleen met XLR aansluiting en dual-processor.

Blijf van de Quadraverb inderdaad beter af. Buiten het feit dat hij veel ruist (de originele ad's hadden het over dat hij zo ontzettend stil was :confused: ), valt ook de verlichting van de LCD regelmatig weg (gekend probleem bij Alesis). De delays zijn ook niet met MIDI te syncen.

:doei:

Laatst gewijzigd:
Alesis Midiverb4 ?
Leg er 50 euro bij, en je hebt een leuk fx bakkie toch ?
Ik heb hier de Midiverb en de Virtualiizer en ik moet zeggen die Midiverb klinkt 10x beter !

Zoom heeft ook wel wat leuke effectprocessors die voor jou interessant zijn. Ik verkoop misschien mijn Zoom RFX1000 voor 85 euro, dus pm maar als je interesse hebt.

Origineel geplaatst door Slipperman
die virtualizer pro is die beetje goed qua ruisverhoudingen etc? die bak lijkt me wel wat voor in me rack.

Kun je beter aan Niel vragen,die heeft 'm te koop....

Ik heb 'm een pb gestuurd met alle info, even extra post hier voor de liefhebbers:

Ik vind de virtualizer erg goed voor z'n geld, ik heb er twee, waarvan er ééntje binnenkort dus weg gaat.
Weinig ruis, veel editmogelijkheden (ook via gratis midi-prg op behringer site) en strak design met veel knoppen en een data-dail (erg handig).
Enige grote nadeel vind ik het opzoeken en instellen van de parameters, altijd het boekje bij de hand.
Daarom heb ik de één voor galm, die al 3 jaar op dezelfde preset staat (nog geen klachten gehad ;)) en één voor stereo delays, met 4 verschillende tempo variaties, 140, 150, 160 en 180 bpm.
Aangezien het opzoeken van het juiste tempo erg veel tijd kost door het handmatig op het gehoor opzoeken heb ik een Lexicon mpx 100 aangeschaft (was nieuw in de aanbieding ;)) die door op een tap knop te rammen het betreffende tempo gelijk overneemt, scheelt zeker 10 minuten kloten, en nodigt uit tot meer variëren, vandaar de andere verkoop.
De "galm" virtualizer blijft denk ik nog jaaaaren hier in 't rack staan, op dezelfde preset :D

Origineel geplaatst door Niel

Aangezien het opzoeken van het juiste tempo erg veel tijd kost door het handmatig op het gehoor opzoeken heb ik een Lexicon mpx 100 aangeschaft (was nieuw in de aanbieding ;)) die door op een tap knop te rammen het betreffende tempo gelijk overneemt, scheelt zeker 10 minuten kloten,

als je een Midi kabeltje aan je mpx-100 gooit,hoef je niet meer te tappen....hij gaat dan automatisch met je tempo mee...

de quadraverb gt is een van mijn favorite kastjes, hij mag dan wat ruisen, maar dat doet er niet echt toe omdat hij voor realistische, hi-fi toepassingen toch al ongeschikt was. het is ongelofelijk simpel om een keten aan effecten op te zetten, vooral dankzij de druk gevoelige interface toetsen, combineer dat met een paar vrij unieke effecten zoals de resonator en de lage prijs en ik snap niet waarom dit aandoenlijke bakje zo ondergewaardeert is. ik zou regelmatig graag een 2e kunnen gebruiken.

Back