Of muziek nu verder dan dat gaat of niet heetft niets met de piano te maken,
De piano is slechts de verwoording van westerse muziek. Je kunt daar geen Indiaas klassiek op spelen.
Bijna alles wat je hier post kan niet bestaan zonder de uitvinding 'het klavier'.
Net zo min konden die wetenschapper ontdekken dat neutrino's 4x zo hard als het licht gaan zonder relativiteits theorie.
Dus
roland kuit wat is nu je punt? Dat wat noise door een quantizer muziek is?
Als ik een electrode in een appel stop en die dan quantize en de pitch cv laat aansturen dan heb ik muziek ?
Dat mag en dat kan. Wel leuk maar 'not impressed'. Een stuk van Chopin dat is 'impressive'
Dat is mijn smaak en ieder heeft zo zijn eigen smaak.
Het blijft een feit dat zonder de piano we nooit tot dit punt waren geraakt en muziek andere vormen had gehad.
whatever je maakt of doet het zou een soort conversatie lijken die een gevoel bij de luisteraar opwekt.
Muziek gebruikt // stimuleert dan dan ook precies de hersen gebieden die verantwoordelijk voor spraak zijn.
Daarom is muziek een taal. Je kunt je eigen taal maken. Zoals mijn dochters doen. die zijn tweeling en hebben hun unieke eigen taal die niemand dan zij snapt.
Of je kunt een bestaande taal gebruiken en zo kun je met andere communiceren (gevoelens overbrengen)
Use the force wisely