Het einde van het keyboard?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik vind dat ik best mensen die zonder enige vorm van ironie of zelfrelativering dingen roepen als "the quantity of intelligence carried by the sounds must be the true criterion of the validity of a particular music" de maat mag nemen :D

Dat mag je zeker.
Wel jammer dat je tot nu nog niets constructiefs hebt bijdragen aan deze discussie.

"the quantity of intelligence carried by the sounds must be the true criterion of the validity of a particular music"
Dit staat dus in de context van nieuwe muziek en compositie.
Vind dit een erg mooie quote.

Als je nog wat lichte kost will lezen. hier what achtergrond : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3682183/ :D

Dit is toch een discussie op een openbaar forum ?
Het mooiste is bij een discussie dat je de meningen van voorstanders en tegenstanders hoort .[ mits natuurlijk niet wordt gescholden of politiek erin vermeld wordt]

En dit is nu een voorbeeld van een erg mooie discussie.
Maarja.. dit is natuurlijk mijn mening

Inderdaad hangt alles ervan af of de twee citaten enkel op experimentele muziek betrekking hebben. Wie weet waar ze compleet met hun context te vinden zijn?

Bericht door een moderator:
Ik zie geen reden Von Naphoven te bannen van het forum. Ik zie wel dat hij op slinkse wijze de gevoelige snaar bespeelt door redelijk lompe taal te gebruiken in een intellectuele context.
Daar kan je wat van vinden, maar dat is geen reden tot bannen of ingrijpen. Je kan je eigen advies overwegen: negeren.

MODERATOR: Zou u a.ub. de TROL Von Naphoven van dit forum willen verwijderen?
Zo gaat het keer op keer bij deze frustie. Scheldend en snerend als een kind dingen roepend naar iets waar hij niets van snapt.

Ik geloof niet dat ik degene ben die hier loopt te schelden, maar je punt is duidelijk. Jij wilt graag de regie hebben over jouw draadjes, bepalen wie er wat mag posten en wat diegene mag posten. Ik snap dat best. Maar aangezien dit niet jouw forum is, valt dit een beetje buiten je invloedssfeer. Aangezien ik dit een interessante discussie vind en op mijn manier mijn gedachtes daarover wil delen en ook die van anderen graag aanhoor en al dan niet becommentarieer neem ik je post ter kennisgeving aan met de opmerking dat ik het een zwaktebod vind om te verzoeken een lid uit de community te verwijderen op basis van wat persoonlijke wrijving.

het is wel inhoudelijke reactie alleen leven jullie in deze discussie op andere planeten.
waar je nap dom noemt en iemand met te weinig voorstellingsvermogen om een fractie van jouw briljantie te kunnen vatten mis je je iegen grote blinde vlek waar nap kennelijk een streepje op je voor heeft.
en als je nou NOG NIET hebt begrepen dat je hautaine toontje om dergelijke noodremmen schreeuwt dan kan je nog zo geleerd zijn maar wijsheid bezit je dan helaas niet.
dat vind ik dan weer heel erg dom :D en dan vragen om het bannen van iemand die zich niet aan je koninklijke voeten werpt, jezus

helaas voor jou is de wereld van muziek niet alleen in absolute termen te vangen. bepaalde aspecten misschien wel en dat is alleen nuttig als je het je wat inzicht oplevert waar je van kan groeien. verder zijn de pogingen leuk, maar iedereen lult zich in een fuik en uiteindelijk blijkt elke nieuwe definitie weer nieuwe vragen op te roepen. als je intelligentie gaat koppelen aan kwaliteit van muziek ( in wat voor contekst dan ook) dan ga je conflict krijgen natuurlijk, wat ook je wens kan zijn :D maar reken er iig op. bestaat muziek zonder een luisteraar? volgens mij niet, dus in principe is wat de luisteraar net gegeten heeft zelfs van invloed op de kwaliteit van de muziek want het is van invloed op de luisteraar. ik ben iig zelf erg blij niet meer de behoefte te voelen de wereld van muziek te consolideren in starre belemmerende 'feiten' en dat kan ik iedereen aanbevelen. alles is vergankelijk, zelfs je hardnekkige mening over muziek, mede forumleden en keyboards :D

Het gaat niet over controle maar over jou als stoorzender.

Volgens mij heeft het willen elimineren van een stoorzender juist alles met controle te maken. Maar goed, je leest dit nu toch niet meer en we dwalen af.

Beste oplossing: zet de gebruikers die je niet uit kan staan een tijdje op je 'Ignore lijst'. Dan houdt het geplaag vanzelf op, of in ieder geval heb je er dan geen last meer van.

Het is een lang draadje, heb wat gelezen vanaf het begin en ik zie dat Von Naphoven wel degelijk constructief heeft bijgedragen. Hij geeft verder soms ongezouten kritiek op wat naar voren komt in het draadje, maakt van z'n hart geen moordkuil, en met die kritiek kun je het eens zijn of niet. Hier en in andere draadjes lees ik altijd graag wat z'n mening is over een onderwerp, ook al ben ik zeker niet altijd met hem eens. Verder heeft Von Naphoven een groot gevoel voor humor, maar dit zal soms niet door iedereen als zodanig worden opgevat, denk ik. Onsportief om te vragen om een ban, het openen van een draadje geeft geen ownership en iedereen kan zeggen wat hij wil, binnen gestelde grenzen. Daar blijft Von Naphoven ook binnen.

Beste oplossing: zet de gebruikers die je niet uit kan staan een tijdje op je 'Ignore lijst'. Dan houdt het geplaag vanzelf op, of in ieder geval heb je er dan geen last meer van.

Beter, de intolerantie van beide 'heren' hoef ik dan niet meer te lezen hoe ze het ook willen verpakken als 'culturele bijdrage'.

Het gaat over controllers en hun invloed op muziek/klankopwekking in de algemeeste culturele zin.
Het begon hier met een {schimmels-computer} * {piano +/- Pythogoras invloed}

Ik zal dan nog meer zoeken in deze trant:

support-bacteria-throw-blankets.jpg

Ik heb Von Naphoven zelf ook een tijdje op mijn Ignore lijst gehad omdat ik dat eeuwige cynisme zat was. Maar wat later heb ik het toch weer geprobeerd, soms ziet die zaken wel scherp en op andere momenten is het zo extreem negatief dat het komisch is om te lezen. De kunst is om die berichtjes met een flinke korrel zout te nemen.

ok ok idd Von Naphoven heeft wel degelijk constructief begedragen. Maar zo nu en dan stookt hij wel een beetje. AKA Trollen.
Heb je dat artikel al gelezen?
Ik niet veeeeeels te zwaar gel*l:D

Jazeker. Wat voor mij de crux is in dit soort discussies wordt hier wel aardig samengevat

"creative achievement refers to the actual realization of this potential in terms of real-life accomplishments (such as having made a scientific discovery, written a novel etc.; cf., Carson, Peterson, & Higgins, 2005)."

Het woord 'accomplishments' is waar het wat mij betreft om draait - wat heb je aan het einde van je creatieve proces te presenteren? Je kunt als schilder een mooi verhaal vertellen, maar als het eindresultaat eruit ziet alsof een aap verf op een doek heeft lopen gooien ben ik toch niet echt onder de indruk. Met muziek en geluid hetzelfde verhaal; geluiden ontleden en vervormen kan fascinerend zijn - ik ben dol op ambient en soundscapes en evoluerende elektronische geluiden - maar net zo vaak klinkt het eindresultaat alsof er iets kapot is in je geluidsinstallatie. En dat is het gedeelte waar ik graag de draak mee steek.

Als mensen er lol in hebben allerlei buitenissige geluiden te produceren (die eventueel ook door een aap, kleuter of defecte synth hadden kunnen worden voortgebracht) dan moeten ze dat toch gewoon doen. Het wordt pas bedenkelijk wanneer mensen claimen dat enkel en alleen hun eigen muziek (of geluidsproductie) de moeite waard is. Ik heb er evenmin moeite mee wanneer er hele theoretische betogen worden opgehangen over het hoe en waarom van de voortgebrachte geluiden. Ieder zijn meug hoor.

Als mensen er lol in hebben allerlei buitenissige geluiden te produceren (die eventueel ook door een aap, kleuter of defecte synth hadden kunnen worden voortgebracht) dan moeten ze dat toch gewoon doen. Het wordt pas bedenkelijk wanneer mensen claimen dat enkel en alleen hun eigen muziek (of geluidsproductie) de moeite waard is. Ik heb er evenmin moeite mee wanneer er hele theoretische betogen worden opgehangen over het hoe en waarom van de voortgebrachte geluiden. Ieder zijn meug hoor.

Ik heb mij niet negatief over muziek die anderen hier maken uitgelaten. Meerdere keren geschreven, in meerdere draden, waar deze 'heren' mijn werk steeds van hun commentaar voorzagen, dat alle muziek zn bestaansrecht heeft. Dus bedenkelijk van hun kant dat ze het werk van anders denkenden menen te moeten bashen. Jammer vind ik het dan ook dat ik beide 'heren' nooit tegenkom bij mijn concerten en/of geluids exposities die ik internationaal doe, zodat ze mij dit in mijn gezicht kunnen mededelen. Ook ben ik hen niet tegengekomen op mijn lessen die ik internatonaal geef. Graag had ik dan ook face to face ingegaan op hun commentaar. Commentaar die de 'heren' anoniem, met behulp van een avatar, hier neerplempen. Op straat zou ik hen beiden niet kunnen aanwijzen. Mischien is dat de reden dat ik hun 'humor' niet zie of begrijp.

ik hoef nap niet te helpen en ik zie m liever kapot gaan natuurlijk, die harteloze zak. het probleem is een beetje de presentatie dat je het geweldig moet vinden anders bergijp je t niet. dat komt steeds terug en is storend. mn leven wordt er niet heel anders door, maar op eoa manier triggert het mij altijd wel. je neemt jezelf zo gruwelijk serieus, maar een beetje zelfspot is zo fijn in het leven. haal gewoon het zand uit je vagina, dan komt alles echt prima in orde

ik maak de laatste tijd onzinnig veel experimentele scapes en eigenaardigheden met patches die ingewikkeld genoeg zijn om mijn betaknobbel te kietelen. daar heb ik ontzettend veel plezier van. iedereen die het geen zak aan vindt om aan te horen staat compleet in zn recht en die zou ik zeker nooit te dom noemen om het te kunnen begrijpen. mensen verlangen allemaal wat anders van muziek en de resolutie of intelligentie daarvan is niet te vergelijken. als iets je diep in je pens kan raken is t oneindig intelligent wat mij betreft. ik hoop zeker op inspirerende controllers die je op nog meer plekken zouden kunnen brengen maar laat het keyboard ook lekker bestaan, fokkin handig en OOK inspirerend

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back