Vraagje over hardware synth en synthesis

Alterkraft

Stamgast
Gegroet,

Ik ben van plan om in de nabije toekomst nog eens een deftige synth aan te schaffen, maar met heel specifieke eisen. Ik zoek namelijk een synthesizer waar ik deze leads en sounds uitkrijg.

Met name dus de intro voornamelijk.

Klinkt dit onder jullie kenners merkgerelateerd?

Weet trouwens niet of deze vraag hier past.

Dank bij voorbaat

klinkt behoorlijk juno 6 achtig.

ik bedoel de sound die begint op 43 sec of heb je het over de metaal achtige sound. dan moet je een dx7 hebben.

Laatst gewijzigd:
Allereerst bedankt voor jullie antwoorden en de Kontakt patches, ten zeerste geappreciëerd!

Jep, die sound bedoel ik.

Heb zijn studio een beetje gestalkt en ik zag inderdaad een Juno en ook de dx7 van Yamaha.

1390620_829004963826082_6557596283893024645_n.jpg

Zou het eventueel mogelijk zijn om die sound ook uit Nord Lead 4 te krijgen?
Mijn oog was eigenlijk op die synth gevallen.

Is volgens mij geen pure synth al la juno 60. Luister maar naar NA die 0:43 als de filter freq verder open gaat. Je hoort een aanstrijk van een strings en dat krijg je volgens mij niet uit een juno 60.

Kan zijn dat die strings er over heen zijn gelayered of dat er meerder soorten modulatie over die juno 60 heen zit dan wat hij zelf standaard kan. Het zou best kunnen dat het wel die juno 60 is maar dan met die veren galm die je rechts op die juno 60 ziet staan die ook nog iets met de tremolo doet.

Bedankt voor jullie reacties en voor het voorbeeldje SB-SIX. Een NL4 wordt sowieso wel eens aangeschaft als mijn bankrekening dit toelaat :)

Ik vind het iig een heel intrigerend stukje muziek. De synths klinken magisch en creëert eerder soundscapes, vind ik.
Ook zal er wel veel goedgemaakt zijn in de mix en de uiteindelijke master?

Dus die veren galm moduleert de juno 60 met oa tremelo, denk je? Weet je welke soort het is toevallig?
Denk trouwens eerder dat dat een simpele midi controller is.

Laatst gewijzigd:
Bijn nader inzien hoor ik een jx3p ....de 2e sound pulls begin op 1:18 is wel een juno60 / 6. De basskick is een tr606 . Ondanks het feit dat je een foto ziet van een juno60.

Back