Ben benieuwd naar de diverse modulatie mogelijkheden die de diverse clavitars bezitten..... De Roland Lumina of de nieuwe Korg RK100 lijken de meest veelzijdige modulatie mogelijkheden te bieden.....
Maar even grondig terugkijken vind ik wel leuk.... Als ik zie wat SIEL en andere "vergeten" fabrikanten al hebben uitgebracht...
This keyboard is called "Davis Clavitar" and it was made by Wayne Yentis back in 1978. Herbie Hancock, Steve Porcaro and George Duke owned these. It's a controller for the MiniMoog, the ARP Odyssey and the Sequential Circuits Prophet-5.
Volgens MATRIXSYNTH is deze keytar een van 8 ooit gebouwd. Ik ben benieuwd of we kunnen achterhalen wat de knoppen van de "gitaarhals" regelen.
De nieuwste Korg Keytar heeft een strip voor de toetsen.... Dat is wel heel gaaf... Een lange ribboncontroller voor de toetsen en een korte op de nek.... En eigen sounds... houten body.... Spreekt wel aan.....
Maar ben nogal begaan met de sounds uit de memorymoog.... Ik denk dat de nieuwe Korg wel alle boxen tikt. Maar ik gebruik de VST-i Memorymoon vaak en ben altijd tevreden als ik een sound klaar heb....
Ik ben benieuwd of mensen me hier kunnen helpen met een overzicht van de controllers op de gangbare keytars van weleer. En wat een goede keuze zou zijn. De Moog Prodigy is natuurlijk kick ass. Maar wel oud....
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.