Spanningsregelaar 79l12 gezocht

subselector

Ouwe rot
Weet iemand waar ik een Spanningsregelaar 79l12 van het merk Fairchild of ON kan vinden.
Ik heb er 1 nodig.

Thanks.

Conrad, Reichelt, Farnell, Element14, Digikey, Lokale elektronica winkel, ...

Een 7912 is een gemakkelijk te vinden -12V spanningsregelaar.

Conrad, Reichelt, Farnell, Element14, Digikey, Lokale elektronica winkel, ...

Een 7912 is een gemakkelijk te vinden -12V spanningsregelaar.

Ik heb laatst 1 gekocht hier bij de lokale electronica boer van het merk: TS
Maar dit schijnt dus niet zo goeie kwaliteit te zijn en dat merk ik ook :(
Ik heb als tip de merken Fairchild & ON doorgekregen vandaar.
Ik zie dat Conrad de ON verkoop maar dan komt er gelijk weer aardig wat verzendkosten bij.

Bij de locale electroncaboer hebben ze die dingen toch gewoon.
Wel van belang is dat de 79xx serie pas bij een belasting van 5 mA goed stabiliseert.
Dus, een ledje met een weerstand van 4K7 op de uitgang plaatsen.

Tip: als je moet bestellen: bestel dan gewoon een hele zooi van het spul - de hele serie binnen het bereik van de synth's en aanverwante apparatuur: 5V, 8V, 9V 10V, 12V, 15V en 18V. Heb je alles in huis voor het geval dat.
Die dingen kosten niks.

http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewProd&productId=4225

Kom je helaas met verzendkosten alsnog op 6E uit.
Je ontkomt er niet aan ben ik bang.

Nee helaas, dat is wel fijn bij Newtone die wel lage verzendkosten hanteerd maar die heeft dit exemplaar niet.

Bij de locale electroncaboer hebben ze die dingen toch gewoon.
Wel van belang is dat de 79xx serie pas bij een belasting van 5 mA goed stabiliseert.
Dus, een ledje met een weerstand van 4K7 op de uitgang plaatsen.

Tip: als je moet bestellen: bestel dan gewoon een hele zooi van het spul - de hele serie binnen het bereik van de synth's en aanverwante apparatuur: 5V, 8V, 9V 10V, 12V, 15V en 18V. Heb je alles in huis voor het geval dat.
Die dingen kosten niks.

Mijn lokale electroboer verkoopt dit ook alleen prut kwaliteit.
Is al de 2e keer dat ik hier achter kom.
Ik ga da idd dan maar wat meer bestellen al weet ik niet of ik dit ga gebruiken.
Thanks iniedergeval :okdan:

oi R, heb er twee gevonden, wel van ST maar je kan hopelijk ff vooruit. pm je adres even, dan breng ik ze snel ff langs ! no munnies

Ik zit dit draadje met een kleine verbazing te lezen.

Dit is echt de allereerste keer (en dan loop ik toch best wat jaartjes mee) dat ik hoor dat er kwaliteitsverschillen zouden zijn tussen verschillende merken spanningsregelaars (bij hetzelfde type).

Als er een verschil is tussen het ene en ander merk bij gebruik van een 78 of 79-er... moet je gaan zoeken wat er mis gaat. Aan het merk zou het echt niet moeten liggen.

Ik zit dit draadje met een kleine verbazing te lezen.

Dit is echt de allereerste keer (en dan loop ik toch best wat jaartjes mee) dat ik hoor dat er kwaliteitsverschillen zouden zijn tussen verschillende merken spanningsregelaars (bij hetzelfde type).

Als er een verschil is tussen het ene en ander merk bij gebruik van een 78 of 79-er... moet je gaan zoeken wat er mis gaat. Aan het merk zou het echt niet moeten liggen.

Hoi Dirk,
Misschien heb je wel gelijk ik weet het niet, ik heb net een een Gssl compressor afgebouwd hij werkt maar ik ondervind nog wel wat probleempjes.
Ik heb via pcb grinder een contact persoon door gekregen die meer ervaring heeft met het bouwen van deze clone en vertelde dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad met de 79l12 spanningsregelaar .
Hij vroeg mij of ik het merk TS had gebruikt en dat was dus zo.
En dat ik dus beter een ander merk kon gebruiken zoals Fairchild of ON.

Je hebt het wel degelijk goed dat er tegenwoordig verschil zit tussen bepaalde merken.
Chinese meuk noem ik het en het komt uit China. Die zitten ongelofelijk te rotzooien met allerlei chips.
Gebruiken afgekeurde chip-dices, produceren niet volgens de regels van een gezuiverde omgeving en zitten de zaak voor wat speciale chips ronduit te flessen (willekeurige afgekeurde chip van een opdruk voorzien - alleen de hoeveelheid pootjes klopt).

Chinese meuk noem ik het en het komt uit China. Die zitten ongelofelijk te rotzooien met allerlei chips.

Het schijnt dat ze daar ook USB sticks maken waar veel minder data op kan dan dat er op geschreven staat. Ze zijn zo gemaakt dat ook je computer voor de gek wordt gehouden. Als je hem in je computer steekt dan zegt je computer braaf dat er ruimte is voor bv 10 Gig, maar dat past er dan bij lange na niet op.

Back