(DAW) Audio pulse to midi clock

Vorige avond nog wat midi to audio clock opnames gemaakt, en idd, Rvooh en Audiocollage, jullie uitleg klopt wel :)

1) Renoise is best wel okey, zeg maar zoals Logic met de AMT8, maar dan wel renoise op OSX, niet op XP,
2) OSX (met de AMT8 ) lijk veel beter te zijn dan XP,, dus idd, mss met die timer waar audiocollage het heeft

Soit, Als jullie het zelf ook willen zien, probeer zo'n midi to audio cable te maken, en record die midi clock audio op 120BPM,
En gebruik dan die Vengeance Scope CM... Zet 'm op BPM Sync mode, 1/32 sync duration, 1x visible time,, Dan zie je de midi clock 'dansen'..

Snap1122.jpg

En ja, OEF,, De Amiga met MED-SS is ook wel okey vind ik, Maar 't is niet exact 131BPM, en het leeft wel. Zo'n 7 samples jitter meet ik.

Soit, ik wijk mss wat teveel af van dit topic over audio pulse to midi clock,, ??

trouwens, AMT8 op OSX werkt niet zo goed als pakweg een ESI MidiMate II
dit omdat de OSX driver van de AMT niet echt timestamping toepast zoals het hoort. (zoals veel midi interfaces)
De ESI MidiMate zou dit wel doen (tenminste, als de DAW dit doet).
Een AMT8 op OS9 met oude Logic zou dus beter moeten werken dan onder OSX.. In theorie.

(heb jammer genoeg geen enkele referentie die mijn bovenstaande beweringen bevestigd)

Een motu interface zou dit ook doen, maar ik kan dit zelf onmogelijk verifiëren daar mijn Motu besloten heeft om zijn midi niet meer te tonen in Logic (god weet waarom)

Ach zo, Ik heb hier een midimate II liggen, maar nog niet getest op OSX
En ja, die Motu's,, maar werkt dat niet alleen goed in digital performer ??

Ach zo, Ik heb hier een midimate II liggen, maar nog niet getest op OSX
En ja, die Motu's,, maar werkt dat niet alleen goed in digital performer ??

Dat was in de OS9 tijden zo.

in OSX wordt timestamping geregeld op CoreMIDI niveau.. dus elke interface met een driver die timestamping ondersteund werkt in principe met een DAW die timestamping ondersteund.
Toch tenminste, voor wat ik er van begrijp :engel:
Zo zegt Motu het ook in hun manual (had gisteren nog deze van de 828 vast):
Timing accuracy can be sample- accurate with host software that supports it
Sample accurate, dat lijkt me even accurate als een audio pulse naar midi clock (hé, en zo zijn we terug on topic bezig :maffia: )

Okey, De MidiMateII juist is getest, en ik vind de AMT8 toch een beter resultaat geven hoor... (Maar 't scheelt ni veel)
En ach zo, Die timestamping zit in OSX zelve,,
En ja, Ik heb niks van audo/midi card van Motu,, en ook ni van RME..

Ik zal achtereen OSX Yosemti met de nieuwste Logic eens testen ook, dan moet ik effe van HD verwisselen,

Ja idd, Ik zal sevens de Midi to Audio clock wav resultaten is online zetten anders...

Vreemd.. Dat ga ik zelf nog eens moeten dubbelchecken dan
Ja idd, Ik heb op Links de AMT8 en op Rechts de MidimateII en idd, veel verschil is er niet hoor..

Ik kan nu niet meer zeggen welke 'de beste' is..
Ik zou nog eens een analyze moeten doen om juist te weten hoeveel sample jitter er op zit,,

Soit, de AMT8 en MidimateII lijken wel bruikbaar te zijn op OSX, maar bv die Usamo is wel echt sample accuraat..

http://www.stephenm.be/sf/Midi-to-audio-OSX-Yosemite.zip

>Okey, De MidiMateII juist is getest, en ik vind de AMT8 toch een beter resultaat geven hoor... (Maar 't scheelt ni veel)
Vreemd.. Dat ga ik zelf nog eens moeten dubbelchecken dan

Hey RVooh,, idd Yosemite met Renoise geeft voor de AMT8 8 samples jitter en 7 samples met de MidiMateII
Eigenlk heel erg strak, maar net niet sample accurate.. :):)

31-Yosemite-Renoise-AMT8.png

35-Yosemite-Renoise-MidiMateII.png

En woww, die midimateII met de oude Logic 5 op XP SP3,,
Die lijk net zo goed te zijn, als de beste setups op OSX,,, dus Logic/AMT8 en OSX/MidimateII,, maar niet direct Cubase op OSX..

Ik zal anders wel verder gaan in PB,, moest het lijken dat ik dit topic te veel willen bashen..

Maar Rvooh,, idd, Die midimate lijkt iets speciaals te zijn,,
Ik moet mij er eens verder in de verdiepen, want ik weet enkel dat dat een usb 2.0 interface is,,
en ja, zowel Input als Output;...

Jij vernoemde al een speciale en goed bevonden chip die in de midimate zit ??? :)

EDIT: Dit is 'm denk 'k ?? http://www.usb-midi.com/usb-midi.html

Laatst gewijzigd:
Ja sorry voor het bashen, juist buiten de tijd om te kunnen re-edit'n..

EDIT-EDIT: okey effe ge-analyzed, en 't is toch 48samples jitter voor de oude logic 5 op XP-SP3,
maar er is een erg strakke structuur,, mss aka 'een 'clock groove' !??

72-XP-SP3-Logic5-MidiMateII.png

Back