(DAW) Audio pulse to midi clock

Als je een PC hebt ... wil ik wel eens een programmaatje maken om beide windows timers te testen met je MLA kabel : een Timing Clock verzenden met de stabiele 1 msec en één op die QueryPerformanceCounter...

Ik was laatst hierover bezig met een DAW developer. Zij hebben intern een tooltje ontwikkeld om dergelijke zaken te testen, linkje: http://www.abeem.eu/downloads/abeem_LLSTT.html

Nog beter als het gewoon in msec of micro sec kan... ?
Zoiets ??
Snap1071.png

Laatst gewijzigd:
een beetje nutteloze tests toch, behalve als je CPU zich verslikt zal de jitter gelijk zijn aan de jitter van de clock op je audio interface.. volledig verwaarloosbaar dus, anders zouden mensen geen muziek kunnen maken met VST's, laat staan een MP3'tje afspelen :D

Ja idd,okey, Zeker met het resultaat vd usamo, die is sample accuraat, maar bv met de Midex8 of MidimateII
029-Midex8.png
030-MidiMateII.png

Ik kwam mss op een goed idee...

Is er geen manier om de Usamo VST uitgang te freezen naar een .wav ???
Als ie alleen maar Midi clock send doorstuurt...

Dan is't mss nog wel de kunst om de loop perfect te krijgen, of anders een freeze van 15 minuten of zo ?
Moest het werken, dan gaat de arranger ook mss kunnen gebruikt worden..??

Ik kwam mss op een goed idee...

Is er geen manier om de Usamo VST uitgang te freezen naar een .wav ???
Als ie alleen maar Midi clock send doorstuurt...

Dan is't mss nog wel de kunst om de loop perfect te krijgen, of anders een freeze van 15 minuten of zo ?
Moest het werken, dan gaat de arranger ook mss kunnen gebruikt worden..??

dat moet zeker lukken
ik kreeg laatst mail van iemand die SyncUnitAC's FSK signaal freezed om dan zijn MPC3000 aan te syncen, de reden was dat er dan geen "hickups" van de cpu het sync signaal kunnen verstoren.

Ach zo, okey

Ik had ineens door dat ik die Usamo track moest exporten,, ipv "freezen"..

Ik heb wel een probleem door het ontbreken van het midi stop commando..
Dan blijft bv de MC307 en MC909 verder spelen na een stop, ipv in het begin..

Ik heb nu een midi merger bij geplaatst en ik stuur het commando 'FC' met de amiga door. Ik weet niet direct hoe dat te doen in cubase..

De arranger werkt nu wel bij pattern change.

En 't lijkt goed te klinken, de EFX500 verspringt niet.
Mss dat er nu wel een kleine jitter op't einde van de cycle is...

Ik heb nu een midi merger bij geplaatst.

als je echt helemaal jittervrij wil zijn zou je dat best niet doen (is puur komma geneuk, want het verschil zal je niet horen)

kan je geen "midi stop" in audio afzonderen en dat op het eind zetten?
ook opletten met cyclen, je gaat namelijk telkens een midi start aan het begin van de loop sturen, het lijkt me niet ondenkbare dat sommige slaves dat niet leuk vinden.

tja idd, Maar die midiman mergers zijn voor mij wel okey,,

Ja mss, 't was effe teveel om allemaal tegelijk te doen, maar mss vind ik idd wel een manier;..
Ik stuur nu een stop door als ik de space indruk op de amiga..

't is dat de usamo die stop moet doorsturen,, Da's het probleem....
Die zit direct op de A880 voor al de drumcomputers..

En Ja, idd, Ik zal midiox er eens achter zetten de komende week..

Ergens hoop ik dat OS van expert sleepers vroeg of laat er een freeze functie inbouwd...
Of bv een Start & Stop zonder Clock send,,

Daar zal ik 'm nog is voor mailen, maar na de messe...

Ik was laatst hierover bezig met een DAW developer. Zij hebben intern een tooltje ontwikkeld om dergelijke zaken te testen, linkje: http://www.abeem.eu/downloads/abeem_LLSTT.html
Thanks. Daar kan je wel flink wat 'timersetting' mee testen, hoewel het niet erg duidelijk is wat er juist 'under the hood' gebeurt ...
Ik had echter iets in gedachte dat ook de midi-clock uitzend met die verschijdene timing-processen i.p.v. enkel uitprint. Als die 'scoop' van Stephen tot op de msec of micro sec kan uitlezen zou dat mss wel nuttige info kunnen opleveren. Maar is dat een oscilloscoop waarmee je werkt Stephen of niet ?

Maar is dat een oscilloscoop waarmee je werkt Stephen of niet ?
Nee, geen echte electronica scope,,
De audio card neemt het midi to audio cable signaal op.. En die .wav analyseer ik met m'n SynthCtrl prog.

ook opletten met cyclen, je gaat namelijk telkens een midi start aan het begin van de loop sturen, het lijkt me niet ondenkbare dat sommige slaves dat niet leuk vinden.
Idd,
De Midi Start lijkt hier geen probleem te geven,, Die wordt bijna tegelijk met de eerste clock verzonden.. Midi OX geeft dezelfde tijd aan.

Maar in Cubase (v6.5) lijkt de arranger niet perfect te werken.. :?:?
Als ik jump van A naar B, van B naar C, dan werkt het goed, Dus opeen volgende patterns.
Maar wil ik met de arranger van A naar C of van C naar A ga,, Dan verspringt de EFX500 BPM meter,, dus is er jitter in de clock..

M'n volgende stap is renoise of ableton via rewire te laten meelopen voor het Midi gedeelte..
Ik denk wel dat cubase bekend staat, dat het niet gemaakt is voor live pattern changes..??

Soit, mijn doel is om ooit is onafhankelijk te worden van een echte amiga...
Die blijf ik nu nog steeds nodig hebben voor de midi timing.. Winuae is niet bruikbaar zo ver ik heb gezien met MED-SS..

ik versta niet dat je vasthoudt aan die amiga qua midi timing
naar wat ik gehoord heb is deze namelijk behoorlijk belabberd (paar youtube filmpjes gecheckt van iemand die jungle maakt met amiga en wat samplers, en die lijkt altijd te klagen over de timing)

Tja, gebruiksgemak zeker ?? De snelheid bij't producen,, Daar ben ik mee begonnen,, Die MED-SS heb ik helemaal geautomatiseerd...
En zo belabberd vind ik die niet... Al blijft het een tracker grid...
Ik gebruik wel de zogezegd snelste echte A4000/060 Amiga,, Want idd,, Op bv een A1200/020 is 't wel minder. Maar daar gebruiken de meeste Octamed v4 voor ipv de SoundStudio versie...

Renoise enkel als master clock voor andere DAW en extern ???

Renoise enkel als master clock voor andere DAW en extern ???

(lees: ik hoor niet echt een verschil tussen renoise en hardware clock)

Even een gedachten kronkel:

Als Renoise zo'n stakke klok heeft. Wellicht een optie om via de rewire optie een andere DAW als Ableton te slaven? Ik bedoel dat Renoise enkel als master clock gebruikt wordt voor in dit geval Ableton en overige externe apparatuur....

lees: ik hoor niet echt een verschil tussen renoise en hardware clock
Bedoel je intern met vst synths enzo ??? Niet met ext midi synths...???

Ik heb renoise al in rewire met cubase gezet, en de midex is nog slechter,, of zeker ni beter, om als send clock te gebruiken.
De usamo heb ik ook al via rewire met renoise en cubase getest, en dat was wel okey.

De Cubase arranger vervangen door de Pattern change via renoise in rewire is niet mogelk,, want renoise is 100% gekoppeld aan cubase,,
Soit, ik laat het effe zo,, Ik heb mijn midi routing aangepast,, één A880 is enkel voor de midi clock devices,, en die A880 laat enkele de realtime enzo.. door..

Bedoel je intern met vst synths enzo ??? Niet met ext midi synths...???

Ik heb renoise al in rewire met cubase gezet, en de midex is nog slechter,, of zeker ni beter, om als send clock te gebruiken.
De usamo heb ik ook al via rewire met renoise en cubase getest, en dat was wel okey.

De Cubase arranger vervangen door de Pattern change via renoise in rewire is niet mogelk,, want renoise is 100% gekoppeld aan cubase,,
Soit, ik laat het effe zo,, Ik heb mijn midi routing aangepast,, één A880 is enkel voor de midi clock devices,, en die A880 laat enkele de realtime enzo.. door..

Ik bedoel beide, Ableton als slave aan Renoise en 1 of 2 externe sequencers als slave aan Renoise, zodat de externe sequencers niet aan de midi clock van ableton geslaved zijn :)

Brrr, ik zal mss iets verkeerd doen, maar renoise is hier erg slecht kwa Clock send,, op een oudere MBP met XP en de Midex8. Ik meet 6 ms jitter,,
Mss dat het op OSX beter is ?? Dat moet ik nog eens testen,
En aan ja, ableton live moet ik ook nog eens meten met de midi to audo cable,

>> Ik heb nu een midi merger bij geplaatst.
> als je echt helemaal jittervrij wil zijn zou je dat best niet doen (is puur komma geneuk, want het verschil zal je niet horen)

Okey, Ik kreeg ineens het idee om een 2de midi to Audio cable te maken,, Nu kan ik latency meten,,
En idd Rvooh, De MidiMan Midi Merger geeft ook wat jitter,, Dat zie ik nu al met de vengeance scope, Echt Analyzeren vlogt ASAP

Dus Alé, Ik weet weer dat te doen, nu,, "latency meten"...
Maar Ik zou eigenlk eerder weer eens een nieuwe track moeten opnemen ook,, hehe :dj::dj:

Back