Beste winkel om synths te proberen

ano150122

Gedeactiveerd account
Tja, de vraag is :

Naar welke winkel ga ik het beste als ik zoveel mogelijk synths wil uitproberen, oftewel, welke winkel heeft de grootste hoeveelheid synths in huis ?

Ik was laatst bij Dirk Witte in Amsterdam, toffe zaak en zo, maar eigenlijk stonden er maar 2 synths.
Dus voordat ik alle winkels in het land af ga rijden, waar kan ik het beste het eerst heen ?

Bax webshop :D

Dat is wel een eindje rijden, maar als ik daar lekker kan proberen een uurtje of wat is het misschien mooi om even een dagje daar te gaan kijken :)

Westerhaven heeft qua synths niet veel te bieden; dat is toch meer een gitaarwinkel. Maar in Tonika staat toch wel het een en ander, al beperkt het aanbod zich tot de grote merken en zijn ze vaak niet aangesloten. Ik probeer er af en toe wat, maar het is zo lullig dat je het ergens anders meestal goedkoper kunt krijgen.

Kun je toch wel over onderhandelen? Als je de prijzen bij Bax en Thomann laat zien dan kiezen ze wel eieren (omzet) voor hun geld. Ze hebben NB zelf een webshop. Ach, ik zie nu dat ze ook al uit de binnenstad weg zijn.

Je zult vast wel wat van de prijs af kunnen lullen ja. Maar als ik steeds moet vragen of ze iets willen aansluiten, heb ik eigenlijk al geen zin meer (ik weet het, ik ben lui :D) - plus dat ze me een keer kwaad hebben gemaakt daar en ik had besloten er nooit meer wat te kopen :doei:

Ze zijn al vrij lang weg uit de binnenstad. Het huidige pand is wat groter, op zich best een mooie winkel.

Ik vraag meestal om een koptelefoon. Dat vind ik prettiger uitproberen dan wanneer iedereen meeluistert. En als er al een luidspreker aangesloten kan worden, is dat bij veel winkels een mono gitaarversterker. Daar krijg je ook geen goed beeld van.

Overigens mag je bij een muziekwinkel al blij zijn áls er een synthesizer staat. De meeste winkeliers zien er geen brood meer in en hebben alleen homekeyboards en homepiano's, ook veel winkels waar vroeger veel synths stonden en er meerdere personeelsleden rondliepen.

Bax zit met een redelijk groot pand in Goes en daar zijn best veel synths gewoon te proberen :)

In Utrecht kun je Keymusic proberen. Zijn Tonika, Westerhaven en zo weg uit Grunn?

HEhe ja ik kom wel uut Grunn, maar woon tegenwoordig in Amsterdam. Te lui om aan te passen :)

Ik denk dat ik keymusic en dijkman eens ga checken dan .. thanks !

Back