Main out/monitor/koptelefoon

Otlen

Lid
Ik zit met het volgende: ik wil soms de mix via de koptelefoon beluister. Als ik echter ook de monitors aan heb staan dan komt uiteraard ook hier geluid uit. Ik kan echter het volume hiervan niet afzonderlijk regelen. Of ik de monitoren nou op main out of monitor/control room heb. Om dit te omzeilen heb ik de monitoren maar op sub out gezet. Is er ook een andere manier of overzie ik iets?
Het gaat om een behringer mx2442a

Ik werd er zo gek van. Bij mackie maar ook de behringer kopie is dat niet te regelen of je moet lastig gaan doen en zo weer ergens anders geen volume hebben Ik kwam er in ieder geval niet uit. Ik heb een monitorstation gekocht. Kon er niet meer tegen.

Als ik een plaatje bekijk van een MX2442a dan zie ik een draaiknopje voor Phones level en eentje voor Monitor/ControlRoom level. Kan je daar iets mee?

Zou je denken he... Maar monitor/ctrl room regelt ook het volume van koptelefoon. En dat is dan weer allebei afhankelijk van het main mix volume.

Inderdaad om gek van te worden.

Aha, nu snap ik 'm. Jeej.. om je hoofd tegen de (meng)tafel te bonken inderdaad, wat een onlogica.
Maar misschien is er een mogelijkheid deze afhankelijkheid te omzeilen door aan de pcb te sleutelen.

ja.. ik omzeil het nu door de monitoren op de sub outputs te doen, zo kan ik die apart regelen.

staat overigens ook zo in de manual:
the monitor/ctrl level pot sets the level to the control room monitors. this is sourced post the main mix stereo fader setting. your fades couldn't be heard otherwise.
the headphones may be sourced from the monitor/control room mix (and/or pre/post fader switchable aux sends 1/2 and/or the post fader aux sends 3/4)

is dit bij alle mixers zo? of zijn er mixers met een mute of aparte regeling pre-main fader?

Je zou toch verwachten dat er een monitor pot nog bij zit.. Raar hoor.
Een monitor manager/pot erbij nemen is een optie.

vraag me wel af wat het nut is van die aparte pot voor headphone volume als die de monitor/ctrl pot volgt, tenzij je de monitoren in een andere kamer hebt staan dan waar je naar je headphone zit te luisteren :o
modden een oplossing... pfff... zit ik niet echt op te wachten.

vraag me wel af wat het nut is van die aparte pot voor headphone volume als die de monitor/ctrl pot volgt, tenzij je de monitoren in een andere kamer hebt staan dan waar je naar je headphone zit te luisteren :o
modden een oplossing... pfff... zit ik niet echt op te wachten.

Das waar. Een switch zou beter zijn. Maar dat kan met een pot ook natuurlijk. :)

Je zou toch verwachten dat er een monitor pot nog bij zit.. Raar hoor.
Een monitor manager/pot erbij nemen is een optie.

ja of mijn oude kleine mixertje ertussen. maar dan denk ik: waar heb ik zon uitgebreide mixer voor als ik er nog wat tussen moet hangen voor zoiets simpels.

mijn mackie doet ook zoiets doms, control room en headphones is dezelfde
wat heb je daar nou weer aan, je kan net zo goed je monitors op je hoofd binden
:halleluja

die gasten hebben zeker nog nooit in een studio gezeten of zo
idd, welke filosofie zou daar achter zitten?

Ik denk dat de designers zo een moeite hebben gedaan om een "ULTRA LOW NOISE DESIGN" te
maken, dat ze verder er geen zin meer in hadden. :D
nouja, voor een mackie geldt dat blijkbaar ook volgens jikbeh. op gearsluts kwam ik wel het volgende tegen voor mackie:

You can do this:

hook your speakers up to "MAIN OUT", and then the two main faders will be for your speakers.

If you're using the headphone jack on the board for your phones, then the "control room" fader will control your phones.

Push the ALT 3-4 button in the "C-R source" section.

Then, MUTE EVERY CHANNEL, and then your headphones should be controlled by the Control Room fader, and nothing should be coming out the main output.

When you're done recording, UN-MUTE every track and stuff should come back to the main output.

eens kijken of ik zoiets ook voor elkaar krijg op de ultra behringer.

Als ze aan de main out hangen en je mixt correct, zal het volume pittig de monitors in komen (0dB), en moet
je weer op je monitors aanpassen anders ben je doof.. Lijkt me ook niet de oplossing..

met die mackie work around bedoel je? ja, maar dan is het gewoon een kwestie van de main faders een stuk omlaag halen als je via monitors wil luisteren.
maar het blijft een frot oplossing. hoe doen die sounDcraft mixers dat?

over een soundcraft spirit studio lc lees ik het volgende:

[FONT=arial,helvetica]Unusually, the control room phones can't be used at the same time as the control room monitors; plugging in a pair of phones automatically cuts off the monitors.

ook niet optimaal lijkt me maar wel logischer denk ik.
[/FONT]

Die mackie work around werkt niet voor behringer voor zovel dat al zou werken want die opties heeft de behringer niet. maar dat heeft me wel op een idee gedracht. als ik pfl gebruik per kanaal, kan ik met de main faders het volume van mijn monitoren regelen/dempen (ik heb ze nu op de main out) en met de monitor/headphone pot het hoofdetelefoon volume icm de pfl pot. om ook mijn fx te horen moet ik dan wel op de aux returns ook solo indrukken. of ik dan precies hetzelfde geluid heb als normaal moet ik nog even goed beluisteren. het lijkt er wel op. beetje omslachtig om zoveel knopjes te moeten drukken dat wel. maar wie weet kom ik nog op andere ideeën.

Deze opties dus gebruiken:

attachment.php

Attachments

• behringer-eurodesk-mx2442a.jpg
    behringer-eurodesk-mx2442a.jpg
    53,3 KB · Bekeken: 172
Back