DIY EPROMs branden

r.5

Vers lid geweest
Is er iemand die een snelcursus kan geven in zelf EPROMs branden?

Wat heb je hiervoor nodig (hardware, software, lege EPROMS...)?
Waar koop je die? Hoe begin je eraan?...

Ben het een beetje beu om andere SF leden hiervoor moeten lastig te vallen en misschien kan ik zelfs af en toe een SF lid helpen...

Hoi,

Je mag bij ons langskomen voor tekst en uitleg, aankoop tips etc etc.

Als het de bedoeling is om oa andere forum leden te helpen is het helemaal gratis.

VIJUDI Soldeerclub

Gr,
Vic

Bedankt voor het aanbod maar ik zie dat je workshops in Knokke zijn. Ik was eigenlijk meer op zoek naar een online handleiding. En natuurlijk is het de bedoeling dat ik, in de mate van het mogelijke, andere SF leden verder help.

EPROMs voor Dummies! Daar was ik inderdaad iets mee. :halleluja

Nu nog een goed adresje voor branders, erasers, EPROMs en software...

draakje even een pm sturen. hij heeft bij de radiobeurs dit weekend eprom readers / wissers / chippies op de kop getikt.
hij komt uit de regio tilburg.

Je hebt al een brander uit China voor weinig tegenwoordig. Als je er dan nog wat blanco eproms en een eraser bij koopt heb je het geld er na vier chips weer uit gehaald. Wel een beetje opletten welke brander je koopt en research doen, want er wordt ook rotzooi aangeboden.

Deze schijnt degelijk te zijn: Ebay

Hoe het allemaal werkt kun je leren op youtube, forums over flipperkasten en cartuning - en door de meegeleverde 'Engrish' manual te ontcijferen. Het is een beetje trial & error, maar zeker geen nucleaire fysica.

Over blanco eproms:
Laats 100 stuks 2732 eproms gekocht die in China waren gemaakt.
De helft wilde niet gebrand worden en van de helft die dat wel wilde, deden de helft daarvan het niet goed.
Het feit dat ze zich al traag lieten branden was al en indicatie dat het rotzooi was.

De eerste 30 die ik kocht was nog duidlijk een oude partij en waren op 1 na goed.
Die 100 waren nieuw gemaakt z.g. van ST.
Sommigen Ebay-Chinezen zetten er nadrukkelijk 'NEW' bij. Dan weten je dus nu dat ze niet moet kopen.

Ik bestel ze in Thailand (Futurlec) en daar heb ik nog nooit een foute vandaan gehad. EBay ook al een hoop gezeik gehad met exemplaren die niet wilden wissen of niet foutloos branden.

Dat is goed om te weten.
Ik heb eens zitten kijken bij Futurlec. Kosten wel 4x zoveel (per 100) maar ja, als ze het wel allemaal goed doen... En, de 2732 is een 27C32 wat gunstig is.
Zij die van Futurlec wel oude batches of zijn die nieuw geproduceerd?

Marc,

Jou probleem komt voor als je probeert oude 27xx te branden op een moderne USB brander. De usb voeding via de kabel trekt het niet en zorgt voor een dip in de 25v PV.

Een externe voeding op je usb brander is dus wel heel belangrijk.

Verder branden moderne branders soms te snel voor ouwe ic's. ze 4 a 5 keer branden kan dan soms de oplossing zijn.

Marc,

Jou probleem komt voor als je probeert oude 27xx te branden op een moderne USB brander. De usb voeding via de kabel trekt het niet en zorgt voor een dip in de 25v PV.

Een externe voeding op je usb brander is dus wel heel belangrijk.

Verder branden moderne branders soms te snel voor ouwe ic's. ze 4 a 5 keer branden kan dan soms de oplossing zijn.

Het probleem zit 'm nou net niet bij de oude Eproms. Een externe voeding zit er bij mij altijd op en de brandttijd kan ik regelen. Het probleem doet zich juist voor bij de nieuw geproduceerde eproms van oude types zoals de 2732A. Die zijn gewoon slechts na gemaakt.

Back