Bass Station II vs Roland MC-202

doet me meer dneken qa specs aan de sh reeks met 2 osc [ala sh 2 /5 /zelfs de 7 want met een dedicated criss from oscar desgn

Novation's Bass Station filter was designed by Chris Huggett of Wasp and Oscar fame. Here, it's known as 'Classic', a state-variable creation switchable between 12dB and 24dB slopes. Fresh for the BS2, a further switch offers low-, band- and high-pass modes, greatly extending the filter's usefulness.

loik loik
:okdan:

De Bass Station 2 is DCO, net als de BS1 (1993) overigens. Komt geen ASM aan te pas, dat is pas vanaf de SuperNova (1998). :)
De BS2 is juist weer een analoge synth na jaren VA. De LFO's en Envelopes zijn overigens wel digitaal.

:engel:
okdan klopt dus die novation gastjes deden ook analoge dinge,.. alist dco
drumstations waren gloofk altyd asm , wel fan van ,

cheapas drumbox [polyteweinig'=]

:engel:
okdan klopt dus die novation gastjes deden ook analoge dinge,.. alist dco
drumstations waren gloofk altyd asm , wel fan van ,

cheapas drumbox [polyteweinig'=]

De Drumstation v2 was digitaal idd. De V1 was echter wel degelijk analoog (die klonk ook beter ;))

Laatst gewijzigd:
Alle bassstations: 1 (keyboard+rack), superbassstation en 2 zijn allemaal analoog, DCO, niets VA.

Alle bassstations: 1 (keyboard+rack), superbassstation en 2 zijn allemaal analoog, DCO, niets VA.

Ja klopt, we zaten even op een drumstation zijspoor. Terug on-topic! :okdan:

Ja klopt, we zaten even op een drumstation zijspoor. Terug on-topic! :okdan:
ahja, d-station, ik zie het nu... had pagina 2 gemist na wat moeilijk leesbaar gebrabbel

Wat een gelul hier zeg... Alle Novation Bass Stations zijn analoge monosynths... :W

Je kan mits wat zoeken gelijkaardige klanken halen uit de BS2 en SH101 (daar staan op youtube wat demos over) maar de BS2 is geen clone van een SH101. Het zijn gewoon twee verschillende synths...

Volgens mij heeft de BS2 betere specs en is hij veelzijdiger dan de SH101. Tweedehands kost hij ook maar de helft tot een derde van de SH101. De SH101 is ondertussen al 30 jaar ofzo terwijl de BS2 nog vlot gemaakt wordt (wat ik toch ook een voordeel vind)

Kwa klank verschillen ze ook aardig. Persoonlijk had ik meer nood aan die warme/donkere klank van de BS2. Maar smaken kunnen verschillen... Hangt er ook van af wat je al in huis hebt en wat je probeert te bereiken...

Ik heb nu inmiddels een MC-202, en ben erg onder de indruk van de klank en het vette filter. Ik had achteraf veel eerder een 202 of 101 moeten kopen.

Misschien koop ik inderdaad ook nog een tweedehands BS2 om te vergelijken, maar voor nu denk ik niet dat ik die 202 snel weg ga doen.

Tip voor anderen: als je een bepaald geluid zoekt, en je weet dat daar bepaalde hardware voor is gebruikt, koop dat dan gewoon (tweedehands). Wellicht erg vanzelfsprekend, maar ik heb daar veel te lang mee gewacht. Al dat pielen met andere synths om dat geluid te zoeken, maar er toch net niet komen... tijdverspilling. Als je het "echte" apparaat in je handen hebt, dan leer je daar ook van, en kan je met die kennis later ook makkelijker het geluid enigszins "nabouwen" in software of andere hardware, of de lekkerste geluiden eruit samplen.

Anyway allemaal nog bedankt voor de adviezen!

Tip voor anderen: als je een bepaald geluid zoekt, en je weet dat daar bepaalde hardware voor is gebruikt, koop dat dan gewoon (tweedehands).

:halleluja

Back