Componenten sorteer kastjes (ladekastjes)

Variant met luciferdooesjes.
Ladenkast met heel veel laden met een hoogte iets hoger dan een luciferdoosje.
In een enkele lade passen 112 doosjes.
Op de foto een van die laden met schroefspul van gesloopte apparaten.
Schroefjes en boutjes die je industrieel zou kunnen noemen versus de troep die in de reguliere handel te koop is.

Attachments

• laden lucifer metaalwaren.jpg
    laden lucifer metaalwaren.jpg
    83,1 KB · Bekeken: 104
Heel mooi, Marc. Jammer dat luciferdoosjes zeldzaam worden.

Zo is ook mijn sigarenblikjessysteem ten dode opgeschreven... Begin deze eeuw nog een hele lading in Alkmaar opgehaald. Valt niet meer aan te komen, mensen vragen wel 8 euro per blikje... Had ik ze maar netjes bewaard, dan was ik nu rijk geweest.

De blikjes passen in de welbekende Ikea CD rekjes, waarvan ik de helft van de plankjes heb verwijderd.

blikjes.jpg

Inderdaad. Wat ik wel vind zijn deze maar die hebben geen buitendoos, maar een "Tableau" waar je de kleine doosjes op moet vastklikken.
Frustrerend want ergens in China staan vast nog pallets vol... Als je iets bruikbaars vindt, moet je dus eigenlijk meteen de hele partij opkopen - voor later. Maar ja, dat weet je nog niet zeker op dat moment, en je kiest voor zoiets omdat je kleinbehuisd bent...

Laatst gewijzigd:
Zoiets heb ik ook idd en ook template gemaakt met labels in Word voor op de laatjes

Inderdaad. Wat ik wel vind zijn deze maar die hebben geen buitendoos, maar een "Tableau" waar je de kleine doosjes op moet vastklikken.
Frustrerend want ergens in China staan vast nog pallets vol... Als je iets bruikbaars vindt, moet je dus eigenlijk meteen de hele partij opkopen - voor later. Maar ja, dat weet je nog niet zeker op dat moment, en je kiest voor zoiets omdat je kleinbehuisd bent...

Ik zou het over een week (of twee) nog eens proberen bij de Xenos. Volgens de verkoopster zouden ze weer geleverd worden. 8)

waarom zo moeilijk doen met pillendoosjes?
Bijvoorbeeld omdat die losse tussenschotjes niet goed blijven zitten zodat er weerstandjes onder komen.

5.jpg

En als je doosje van tafel valt, ligt er wel heel veel uit...

Met die metalen kastjes hierboven heb ik ook geen goede ervaringen. Laatjes schuiven niet lekker, breken snel, kast verbuigt etcetera. En ook weer met die losse schotjes... Maar hangt ook van je werkplek af: als je genoeg ruimte hebt om ze permanent aan de muur te hangen is het vast handig. Al zou ik dan liever de letterkasten van Marc hebben. 8~

Hier mijn collectie. Die rode links heb ik bij de doe-het-zelf in de straat gevonden. Duidelijk van pisbakkenstaal. De rechter is van het juiste boetiekmerk bij de Gamma.

DzJAANz.jpg

Die rode linkse bak van 'pisbakkenstaal' heb ik ook. Gekocht in de begin negentiger jaren bij de Hema. Die ziet er nog steeds als nieuw uit. Ik vond 'm degelijk toen ik het kocht en na al die jaren is dat ook zo gebleken. Dat moet ik van die plastic vakkendingen van vandaag de dag nog maar afwachten (jouw rechter kast - vakjes).
Het is net als met plastic mapjes: wat ik kocht 30 jaar geleden of meer, is nog steeds in topvorm. Wat ik 10 jaar geleden kocht, valt inmiddels volledig uit elkaar.
Bepaalde dingen waren vroeger beter - ik word oud ;-).

Het kastje combineert in elk geval leuk bij de bankschroef, mooie foto!
Wat is dat voor zwart vierkant bordje vooraan (links naast het peukje)? Het lijkt een soort experimenteeropstelling.

Het kastje combineert in elk geval leuk bij de bankschroef, mooie foto!
Wat is dat voor zwart vierkant bordje vooraan (links naast het peukje)? Het lijkt een soort experimenteeropstelling.

Dat is een simpel breadboard. Deze is, zie ik googlend, bij de chinees zelf een stuk goedkoper dan mijn leverancier. Als ik er ooit nog 50 wil :).

Hmmm,

Exel is wat leuks aan het knutselen 8)

Wat zou dat kunnen zijn ??

Een lcd module, voeding module, micro controller IC, program header, midi connector.

Midi sequencer ???

Back