Componenten sorteer kastjes (ladekastjes)

Damn! Ik probeer het eerst bij de Xenossen hier in de buurt.
Bedankt!

Vandaag bij de Xenos 3 doosjes gehaald om te proberen...
De bedrukking laat zich met een doekje met thinner vrij makkelijk verwijderen. Wel in de buitenlucht doen en het plastic wordt ietsiepietsie dof van het wrijven.
Ze kosten bijna niks
Vind de prijs voor het volume nog best hoog, hoor. :P

De prijs voor het volume is inderdaad best hoog. De prijs per vakje daarentegen is nog niet eens 10 cent! :mega:

Maar waarom zou je de opdruk weghalen? Ik heb er gewoon de stickertjes overheen geplakt.

Een goede reviewer neemt alle aspecten in ogenschouw, bekijkt of het product aan de eisen beantwoordt, onderzoekt andere gebruiksmogelijkheden, en pas dan kan hij een weloverwogen eindoordeel vellen.

Laatst gewijzigd:
Weet er iemand trouwens een handige oplossing voor tape-strips met SMD-componenten? Om die shit nu alleen per spoel te kopen voor de handige opslag is ook weer een beetje overdreven.

Ben daar ook nog op aan het broeden, nu knip ik die strips in stukjes, en doe ze per waarde in dezelfde sorteerdozen waar ik de rest van mijn componenten in heb zitten, zoiets:
120359_1.jpg

Er zijn van die kleine bakjes met deksel, die je aan elkaar kunt schuiven:
ESD-safe-SMD-IC-Organizer-box-w-144-bins-anti-statics-shipping-from-USA-warehouse-new.jpg

Maar die zijn (in ieder geval de non-el-cheapo-chinese exemplaren) best duur, volgens mij iets van 2 euro per doosje. en die zijn uiteraard niet geschikt voor stukken van een reel, dus dan zou je alles eruit moeten halen (op zich geen groot probleem). Je hebt dan wel voor alles per waarde een doosje nodig, weerstanden, transistoren, diodes, condensatoren etc. En al die doosjes moet je dan ook weer ergens anders in kwijt.
Dus ja, iemand anders ideeen?

Back