Jean Michel Jarre&M83

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Jean-Michel Jarre & M83 “Glory” (Official Single Cover)

French composer, performer, music producer and all-round electronic mastermind, Jean-Michel Jarre has revealed a brand new single alongside fellow French electronic experts, M83.

“Glory” is the first to be lifted from Jarre’s forthcoming but currently untitled 18th studio album, due to release later this year via Columbia Records. His last studio album “Téo & Téa” released 8 years ago on 26 March 2007.

The new single is included on the short movie “EMIC: An Interstellar Time Capsule Film” which is a Google Play collaboration with Interstellar. The film can be downloaded for free via Google Play.

Attachments

• Jean-Michel-Jarre-M83-Glory-2015-1400x1400-300x300.png
    Jean-Michel-Jarre-M83-Glory-2015-1400x1400-300x300.png
    195,2 KB · Bekeken: 162
Nou maar hopen dat het een beter album dan die van Teo & Tea gaat worden, het laatste redelijke album was Oygene 7-13 en dateert alweer uit 1997.

Dat het een samenwerking wordt zegt mij al genoeg: dit wordt geen meesterwerk. Teo en Tea vind ik echt
verschrikkelijk!

Ik vind het leuk dat hij weer met een nieuw album komt, maar ik verwacht er heel weinig van. Hij zou beter een Equinoxe: Live in Your Living Room kunnen doen.

m83 heb ik qua productie wel hoog zitten eigenlijk.
misschien precies de band om jarre, net als daft punk bij moroder heeft gedaan weer in de spotlight te zetten.

Die van Teo & Tea kon ik nog niet. Wat een foute feestmuziek. Jarre is muzikaal echt helemaal de weg kwijt.

Ik dacht trouwens even dat het ging om die twee irritante figuren met hazentandjes.

Wat meer nummers nu.
Een duidelijk meer nadruk op de jeugd en ik denk niet zijn invloed op wat hij echt zou willen maken.Nadruk op verkoop!Dus een duidelijke PAD naar winst.ZUCHT!

Ik vond Zoolook achteraf bekeken ook vrij origineel. Voor de rest wel mee eens. Jarre zit bij mij een beetje in de 'guilty pleasures'.

De echte bergafwaartse beweging was toen hij dacht dat hij ook house moest gaan maken. Een valkuil waar wel meer artiesten in gevallen zijn (*kuch* mike oldfield *kuch*).

Als ik zo de tracklist van dat nieuwe album bekijk betreft die samenwerking met M83 maar één track.

Die track samen met Tangerine Dream klinkt dan al weer als een klassiekere synth-track. Doet me denken aan Concerts in China.

En wat zouden die tracks zijn met lengte "continu". Of beter gezegd, wil dat wel weten?

De echte bergafwaartse beweging was toen hij dacht dat hij ook house moest gaan maken. Een valkuil waar wel meer artiesten in gevallen zijn (*kuch* mike oldfield *kuch*).

Maar die is daar redelijk snel van af gestapt en geeft zelf toe dat anderen die stijl beter beheersen dan hem. Jarre zit nog steeds in de meer-van-dat fase. ;{

(los daarvan vind ik Oldfields laatste popalbum helemaal niks, maar dat terzijde :))

Maar die is daar redelijk snel van af gestapt en geeft zelf toe dat anderen die stijl beter beheersen dan hem. Jarre zit nog steeds in de meer-van-dat fase. ;{

De echte muzikant in de familie was toch zijn pa. Desalniettemin is hij een inspiratie geweest voor velen op dit forum.

(los daarvan vind ik Oldfields laatste popalbum helemaal niks, maar dat terzijde :))

De originele Tubular Bells en Incantations zijn geweldige albums. Voor de rest is de man ook een beetje erg in herhalingen gevallen.

Daar kijk ik anders tegenaan. Ommadawn, 5 Miles Out en Amarok bv vind ik ook erg goed en hebben weinig met herhaling van TB te maken. Crises idem, op een gelift themaatje na. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dat nieuwste popalbum zegt me niks, ik hoor er geen MO in terug en los daarvan vind ik het erg middle of the road werk. Dan vond ik zijn vorige album met Jenkins een stuk leuker om te beluisteren.

Wat Jarre betreft heb ik zijn nieuwe album nog niet gehoord, maar ik begrijp dat het nogal het verlengde van Theo&Thea is? In dat geval laat ik het even aan me voorbij gaan...

Amarok is echt een geweldig album imo. Zit thematisch goed in elkaar. Zijn latere dingen vond/vind ik ook minder. TB nr.6251 oid. :D

Jarre met nieuw album die lijkt op Theo en Thea in de gloria? Brrr!!

Ik vergeet Equinoxe. Die was ook mooi.

Vergeet de granges brulees soundtrack niet en al die obscure dingen uit vroege jaren 70
In de keuken gemaakt toen die nog geen studio had met een EMS iets en zo een Orgel (weet niet of dat al de Eminent was)

Dat roze album van hem van voor Oxygène vind ik wel een keer interessant om te beluisteren in het kader waarin het gemaakt is, maar uiteindelijk niet echt mooie muziek.

Back