Roland JD-800 en/of parts

Status
Please reply by conversation.

rdilago

Ouwe rot
ben naarstig opzoek naar een Roland JD-800
en onderdelen daarvoor.
Er is er 1 gestuiterd in een studio en die moet of vervangen, of gerepareed worden.
wie heeft er nog 1 of bv onderdelen.
met name de behuizing.
Linker en rechter zijpaneel zijn helemaal in stukken.

jd-800 schade

jd-800 schade

enkele beelden vh schade geval
zorgelijk, Ja kansloos Nee

Attachments

• IMG_4908-low.jpg
    IMG_4908-low.jpg
    63,4 KB · Bekeken: 55
  • IMG_4913-low.jpg
    IMG_4913-low.jpg
    60 KB · Bekeken: 60
  • IMG_4917-low.jpg
    IMG_4917-low.jpg
    89,6 KB · Bekeken: 54
  • IMG_4909-low.jpg
    IMG_4909-low.jpg
    69,3 KB · Bekeken: 54
Hoe krijg je het voor elkaar, je zou wat zuiniger met je apparaten moeten omspringen het is gewoonweg een schande ;)
Ik denk wel dat het zeer moeilijk wordt om vervangende zijpanelen te scoren, moet er al een JD-800 op je pad komen die technisch niet meer te reden is :eureka:
Wens je veel su6 en als je veilige muurbeugels zoekt waar ze niet vanaf stuiteren dan moet je bij mij wezen!

gelukkig is het niet mijn JD ;-) maar van een bevriend toetsenist.
houten zijpanelen horen er helemaal niet bij vind ik
want het heeft juist een wat stoere futuristisch uiterlijk wat dan verloren gaat.

de nieuwe JD-x serie vind ik maar niks en zelfs een belediging vd good old JD
maar dat is slechts mijn bescheiden mening :-)

Ziehier een goed voorbeeld hoe ook digitale synths straks echte vintage worden. Er zijn er steeds minder.
Voor een mint JD800/990 betaal je binnen 10 jaar het vijfvoudige van zijn huidige prijs. Goed bijhouden én zorg voor dragen is de boodschap.
succes met de reparatie !

Als die van mij in zo'n toestand was zou ik het toetsenbord eraf hakken en er een Mega "PG" met ingebouwde soundcard van maken.
EN... om het af te maken: aluminium zijkantjes :mega: (net als op de JP8 en 6 zitten.)

off-topic.. Jij had er toch zelf ook een in een mindere staat?? (heb ik je eens horen of zien vertellen toen je interesse in de mijne toonde). Wel triest als zo'n ongeluk je overkomt, sterkte met het herstellen iig :)

ik had er inderdaad vorig jaar ook een slechte en daar had ik alle sliders en drukknoppen van (moeten) vervangen
en danaar al snel voor een leuk bedrag richting Spanje verkocht. Toch weer spijt natuurlijk en toen ik er weer een zag onlangs op MP begon het toch weer te kriebelen en toch maar gekocht. 575 betaald maar dat vind ik geen probleem
vind ze wel 1500 waard als ik de prijs voor bv juno-60 bekijk, maar dat is weer een ander verhaal ;-)
heb nog steeds geen aanbiedingen trouwens :-(

575 in deze staat ?
Ik neem aan dat hij toen oke was?
Lijkt me eigenlijk niet te doen kast is 1/2 weg zo ongeveer
Tjo , jammer indeed

Begrijp ook eigenlijk niet waarom de jd800 een beetje achter lijkt te blijven qua prijs

omdat hij niet altijd perfect klinkt. soms heb je schelle sounds, dus het wordt nooit een top synth zoals een jupiter8. of een juno 60, hoe je hem programmeert hij klinkt altijd goed. zo denk ik er over en waar schijnlijk een hoop met mij.

Sunny, 575 was voor mijn jd-800 in bijna prima staat.
de defecte/schade geval is niet van mij

ik vind de JD-800 helemaal niet schel maar juist mooi vol en breed en veelzijdiger dan alleen een pad-machine.
Op 1 vd cards staat een Heavy Metal guitar patch als je die speelt in combinatie met bender
weet je niet wat je hoort.
helemaal fantastich maar een ''lucky man'' lead is er oo prima uit te krijgen
ik vind de JD-800 waardevoller dan de juno-60

ik vind de JD-800 veelzijdiger dan alleen een pad-machine en waardevoller dan de juno-60

Uit de JD-800 kun je ook mooie bass sounds halen zoals JMJ op Chonologie heeft gedaan :eureka:
Waardevoller in welke zin :engel:
In de zin van aanschaf dus niet 600 >1200 euro, in de zin van mogelijkheden wel ;)
Heb er ooit één gehad maar zoals vele moest ook die weer plaats maken, nu wel een JD-990 met vintage expansionboard en stringcard set.

waardevoller inderdaad in de zin van aanschafwaarde, want je krijgt toch heel veel meer synth dan juno-60
vind het prima dat juno-60 nu meer dan 1k doet maar de jd-800 zou eigenlijk veel meer waard moeten zijn.
maar goed, wat bepaald de waarde? is ookj hype gevoelig

Een Juno 60 wordt heel vaak bij bandjes live gebruikt.. en is veel gespot op podia's., dat werkt door in populariteit.
Mensen die em willen hebben vaak weer een kennis die em ook heeft of willen gewoon een backup exemplaar.. en zoveel zie je ze niet te koop.. dus....

Natuurlijk klinkt een juno 60 wel ontzettend goed.. en qua instelmogelijkheden is het een grote sweetspot.. Daar waar je met een JD800 met z'n multistage envelopes, en menu's toch ff die leercurve doorlopen moet.
En daarbij klinkt ie gewoon stukken minder romig dan die ouwe Juno. :)

Ik vind de JD gewoon super als aanvulling op analoge monosynths. Lekker polyfoon tapijtje dat mooi in de mix past met wat vettere analoogjes. Aan de huidige prijzen een totale no-brainer. Op het red glue dingetje na ook heel betrouwbare bakken. Zolang hij niet van twee hoog valt.

Een JD hoef je niet van twee hoog te laten vallen. 10 CM is genoeg of het plastic uit elkaar te laten spatten. Het lijkt wel alsof ze biologisch afbreekbaar plastic hebben gebruikt. Het metalen chassis is vell te zwaar voor het plastic.
Bij het losschroeven van de paneeltjes aan de linkerkant dient met ook heel voorzichtig te zijn. Even iets te hard drukken met de scroevendraaier en de plastic steunen waar de schroeven ingedraaid zitten knappen.

Ik heb er nog eentje liggen. Ik zal je een bericht sturen.

Ik heb een bericht van jou ontvangen, maar ik ben niet degene die onderdelen zoekt in dit draadje. :) Dus best je berichtje ook eens naar de topicstarter sturen?

Bij de mijne moeten gewoon de toetscontacten gereinigd worden.

Status
Please reply by conversation.
Back