Roland JD-800 en/of parts

Status
Please reply by conversation.
Een JD hoef je niet van twee hoog te laten vallen. 10 CM is genoeg of het plastic uit elkaar te laten spatten. Het lijkt wel alsof ze biologisch afbreekbaar plastic hebben gebruikt. Het metalen chassis is vell te zwaar voor het plastic.
Bij het losschroeven van de paneeltjes aan de linkerkant dient met ook heel voorzichtig te zijn. Even iets te hard drukken met de scroevendraaier en de plastic steunen waar de schroeven ingedraaid zitten knappen.

Die verf die ze bij Roland gebruikten is ook niet al te best.. Een maatje van me vroeg me laatst of ik van mijn reserve JX nog zijkantjes had die wel mooi waren... niet dus.
Als die dingen in flightcasen zijn vervoerd en dus keer op keer in en uit zijn geweest is het dág verf..
Zweet kan het ook slecht tegen trouwens. :D

$_85.JPG

$_85.JPG

dit zie je wel bij JX-10 en JX-8p inderdaad, maar bij de jd-800 is de verf wel beter.
Oppassen is het inderdaad ook met het verwijderen van pcb Volume slider assy
je draaid de boel makkelijk kapot, alleen in uiterste nood dis-assembleren.
Het schade geval hebben voorlopig maar aan de kant gezet en wordt waarschijnlijk naar engeland verkocht.

voor mijn eigen JD-800 ga ik de bank/patches en yes/No switches allen vervangen
dan heb ijk weer een supergave jd-800.
deze heeft btw the zwarte glue keyboard, super kwaliteit.

Ja, is toch niet zo veel werk? Gewoon even goed opletten als je de boel terug monteert. Ik heb het bij de D50 en JX-8P al gedaan.

Ik zei het trouwens fout: de toetscontacten zijn perfect, ik moet de toetsen in ontstopper gooien om de rode lijm te verwijderen. En dan met veilige secondelijm opnieuw.

Heeft er iemand een display ?
<<<<of weet van een vervangtype ?

Status
Please reply by conversation.
Back